مقالات اختصاصی
دانلود مستند چرا سوریه
مستندهای ایرانی

مستند چرا سوریه + دانلود

مستند چرا سوریه به بررسی دلایل شروع بحران سوریه، از جمله منافع آمریکا و روسیه در انقلاب سوریه و واکنش بشار اسد به آن پرداخته است.

manoto official website
معرفی مستندها

سایت رسمی manoto

در این صفحه میتوانید به تمام اطلاعات بروزرسانی شده شبکه تلویزیونی manoto همچون جدیدترین فرکانس من و تو , پخش زنده من و تو ( live manoto ) , زمان پخش برنامه های من و تو و لیست سریال های شبکه من و تو دسترسی داشته باشید.

دانلود مستند غبار شبکه هامون
مستندهای ایرانی

مستند غبار شبکه هامون

مستند غبار شبکه هامون، دستگیری یکی از اعضای گروهک جیش العدل را به تصویر کشیده که قبل از انجام عملیات تروریستی، در فروردین 1402، دستگیر شد.

مستند این یک اعتراض است
مستندهای ایرانی

مستند این یک اعتراض است | جنبش های دانشجویی + دانلود مجموعه کامل

اگر بخواهیم به یکی از مستندهای پرچالش در این روزها اشاره کنیم که واقعیت‌های زیادی را بیان کرده است، قطعا می‌توان از مستند این یک اعتراض است یاد کرد. در این نوشتار ضمن معرفی و نقد مستند این یک اعتراض است میتوانید همه قسمتهای آن را به صورت کامل دانلود نمایید.

مستند رونالدو
مشاهیر و افراد معروف

مستند رونالدو با دوبله فارسی + دانلود رایگان

در این مطلب به معرفی مستندهای رونالدو که تاکنون ساخته شده اند پرداختیم. در هر یک از این مستندها چالش ها و عواملی که باعث موفقیت رونالدو شده اند به تصویر کشیده شده اند.

مستند سفر بزرگ
بهترین مستند های جهان

مستند سفر بزرگ + دانلود | the grand tour

مستند سفر بزرگ یا گرند تور در دسته مستندهای رانندگی و سرگرمی قرار دارد. سازنده این مستند ریچارد هموند میباشد + دانلود همه قسمت ها

مستند زلاتان
بهترین مستند های جهان

مستند زلاتان | نقد و بررسی + دانلود رایگان

ستاره مستند زلاتان آنقدر زندگی خاص و هیجان انگیزی دارد که بدون تردید شنیدن داستان زندگی وی ارزش شنیدن دارد. در ادامه به بررسی این مستند می پردازیم.

مستند من جورجینا هستم
بهترین مستند های جهان

مستند من جورجینا هستم

معرفی مستند I Am Georgina زندگی همسر رونالدو و دانلود مستند من جورجینا هستم با زیرنویس فارسی بدون سانسور و حذفیات

مستند بیرو
مستندهای ایرانی

مستند بیرو | فیلم زندگینامه علیرضا بیرانوند

برای دانلود مستند فوتبالی بیرو درباره بیوگرافی و زندگینامه علیرضا بیرانوند از تیم ملی فوتبال ولز انگلیس تا شکستن دماغ و مصدومیت این دروازه بان به همراه نقد و بررسی با تی وی مستند همراه باشید.

مستند ایلان ماسک
بهترین مستند های جهان

دانلود مستند ایلان ماسک

مستند ایلان ماسک فیلم زندگی یکی از ثروتمندترین مردهای جهان و داستان موفقیت های او در اسپیس ایکس، تسلا، توییتر، دوج کوین و … میباشد.

مستند بیرون از گهواره
بهترین مستند های جهان

مستند بیرون از گهواره + دانلود مستندهای تکامل

در این نوشته علاوه بر معرفی و دانلود رایگان مستند بیرون از گهواره به معرفی بهترین فیلم های دوبله فارسی درباره نظریه تکامل از میمون و شامپانزه به انسان طبق نظریه فرگشت یا تکامل داروین خواهیم پرداخت.

مستند سرزمین عسل
بهترین مستند های جهان

دانلود مستند سرزمین عسل | مقدونیه

مستند سرزمین عسل با موضوع زندگی یک زن میانسال که به کار پرورش زنبورها می‌پردازد، توسط دو کارگردان اهل مقدونیه‌ ساخته و نامزد اسکار شده است. در ادامه برای معرفی و دانلود این مستند با تی وی مستند همراه باشید…

دانلود مستند آسک
مستندهای ایرانی

دانلود مستند آسک

مستند آسک فیلمی از زندگی یک پیرمرد نابینا و بومی اهل خنج شیراز است که نیروی ماوراءالطبیعه تعبیر خواب را به دست آورده است. در ادامه با تی وی مستندهمراه باشید…

مستند مظنونین همیشگی
مستندهای ایرانی

مستند مظنونین همیشگی و جاسوسی فعالان محیط زیست

فیلم مستند مظنونین همیشگی به بررسی علت دستگیری برخی فعالین محیط زیست به جرم جاسوسی و تشکیل پرونده امنیتی برای آنها در جمهوری اسلامی میپردازد. در ادامه برای بررسی بیشتر این مستند با تی وی مستند همراه باشید.

مستند چاووش
مستندهای ایرانی

مستند چاووش از درآمد تا فرود

موضوع فیلم مستند چاووش در رابطه با کانون چاووش که یکی از بهترین گروه‌های موسیقی سنتی ایران بوده، می‌باشد و افرادی مانند محمدرضا شجریان در آن حضور دارند.

دانلود کتاب صوتی و pdf و مستند دکترین شوک
بهترین مستند های جهان

مستند دکترین شوک نائومی کلاین + دانلود

با دانلود کتاب صوتی، pdf و مستند دکترین شوک نائومی کلاین با دوبله و زیرنویس فارسی بدون حذفیات و سانسور میبینیم چگونه برخی حوادث بزرگ که در جهان به وجود آمده در واقع برای خارج کردن سرمایه از دست توده‌ی مردم صورت گرفته است. در ادامه با تی وی مستند همراه باشید…

مستند پروفسور سمیعی
مستندهای ایرانی

دانلود مستند پروفسور سمیعی

مستندی از خلاصه بیوگرافی و زندگینامه پروفسور سمیعی، نوبت دهی، سایت و شماره واتساپ پروفسور سمیعی برای جراحی مغز و اعصاب که برای تولید آن مصاحبه‌هایی با نزدیکان پروفسور نیز انجام شده است. در ادامه امکان دانلود و تماشای آنلاین آن را برای شما فراهم نموده ایم.

دانلود مستند جیهوپ
بهترین مستند های جهان

دانلود مستند جیهوپ

مستند جیهوپ در مورد یکی از خوانندگان گروه بی تی اس BTS ساخته شده است، در مستند بیوگرافی j-hope به معرفی این خواننده پرطرفدار کره ای از سن و اخلاق او تا فیلم جیهوپ و جیمین پرداخته شده که در ادامه میتوانید آن را از سایت بزرگ تی وی مستند به صورت رایگان دانلود نمایید.

مستند چشمان محافظ
مستندهای ایرانی

مستند چشمان محافظ و زندگی سردار سلیمانی + دانلود

مستند چشمان محافظ یک اثر در مورد بخشی از زندگی سردار سلیمانی می‌باشد که توسط بنیاد حفظ و نشر آثار سردار سلیمانی تولید شده است. در ادامه ضمن معرفی کامل این مستد لینک آن را برای دانلود رایگان برای شما قرار داده ایم. همچنین میتوانید به صورت آنلاین این مستند را تماشا نمایید.

دانلود مستند آورتین
مستندهای ایرانی

دانلود مستند آورتین درباره سردار قاسم سلیمانی

مستند آورتین یک اثر مهم در مورد زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی است، اکثر قسمت‌های مستند اورتین در جنوب شرق کشور می‌گذرد. در ادامه معرفی مستند اورتین میتوانید آن را بصورت آنلاین تماشا و نسبت به دانلود آن اقدام نمایید.

دانلود همه قسمت های مستند سلاح ایرانی
مستندهای ایرانی

مستند سلاح ایرانی + دانلود همه قسمت ها

مستند سلاح ایرانی از جمله آثار تولید شده توسط مؤسسه‌ی روایت فتح است که میتوانید همه قسمت های آن را از اینجا دانلود نمایید. این مجموعه مستند نشان میدهد ارتقای توانایی تولید تجهیزات نظامی چگونه به دست آمده است.

دانلود مستند برای یک زندگی معمولی
مستندهای ایرانی

دانلود مستند برای یک زندگی معمولی

فیلم مستند برای یک زندگی معمولی داستان مهاجرت و زندگی ایرانیان در کشور ترکیه و جدیدترین ساخته جنجالی حسین شمقدری کارگردان «انقلاب جنسی» و «این رل» میباشد که میتوانید در ادامه این نوشته، هر دو قسمت آن را به صورت کامل و بدون سانسور با کیفیت عالی دانلود نمایید.

تاریخ

دانلود مستند هویدا

دانلود مستند هویدا شبکه من و تو به صورت کامل و بدون حذفیات | همه قسمت ها از زندگی کنار لیلا امامی تا حکم اعدام دادگاه صادق خلخالی

دانلود مستند جنگل آمازون
بهترین مستند های جهان

دانلود مستند جنگل آمازون

در مستند جنگل آمازون با خطرناک ترین حیوانات وحشی جنگل های آمازون و حیات وحش ترسناک جنگل های هیرکانی اسرار امیز روبرو میشوید!

حیات وحش با کریس و مارتین
بهترین مستند های جهان

مستند حیات وحش با کریس و مارتین

حیات وحش با کریس و مارتین یک مستند آموزشی است که جامعه‌ی مخاطبش در بین کودکان است. این مستند توسط گروه رسانه‌ی برادران کرات ساخته شده است. هدف این مستند ارائه اطلاعات علوم زیست شناسی، بوم شناسی، جانورشناسی و… به کودکان میباشد.

مستند به بهانه آزادی
مستندهای ایرانی

دانلود مستند به بهانه آزادی

دانلود مستند به بهانه آزادی مهدی نقویان به صورت کامل | اعتراضات سال 1401 مردم ایران در پی کشته شدن مهسا امینی و نقش علی کریمی و سایر هنرمندان و ورزشکاران در خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی

مستند شنود
ماوراءالطبیعه و متافیزیک

مستند شنود | ناگفته هایی از تجربه نزدیک به مرگ یک نیروی امنیتی

مستند صوتی شنود یک اثر تولید شده بر اساس واقعیت و اتفاقاتی که برای یک فرد واقعی پیش آمده است. داستان این فیلم حول اتفاقات و سرگذشت یک نیروی امنیتی می‌گذرد که تجربه‌ای نزدیک به مرگ داشته است.

مستند حیوانات وحشی آفریقا
بهترین مستند های جهان

مستند حیوانات وحشی آفریقا

مستند حیوانات وحشی آفریقا یکی از بهترین مستندهای حیات وحش است که میتوانید آنرا از سایت تی وی مستد بدون سانسور با دوبله فارسی دانلود نمایید.

لئوناردو داوینچی, نابغه یا نقاشی هنرمند
مشاهیر و افراد معروف

لئوناردو داوینچی و زندگی پر رمز و راز او!

در این نوشته، می‌توانید با تمام اتفاقات هیجان‌انگیز و داستان‌های حیرت‌آور زندگی کسی آشنا شوید که در درجۀ اول، او را بزرگ‌ترین مخترع جهان تا به امروز می‌دانیم.
همچنین در این نوشته، می‌توانید با اختراعات باور‌نکردنی لئوناردو داوینچی آشنا شوید که صدها سال بعد ساخته شدند. در بعضی از قسمت‌ها نیز، با نگاه کردن به نقاشی‌ها می‌توانید بفهمید که چگونه می‌توان یک شاهکار هنری خلق کرد

ایران باستان
تاریخ

کامل ترین تاریخ ایران باستان + فیلم مستند

گستره امپراتوری‌ ایران باستان در اوج عظمت خود بیش‌تر منطقه‌ای‌ را که امروز خاور نزدیک یا خاورمیانه می‌‌گویند شامل می‌‌شد و از غرب سواحل دریای‌ مدیترانه و از شرق تا مرزهای‌ هندوستان را در بر می‌‌گرفت. در این میان سرزمین اصلی‌ ایران ویژگی‌ بیش‌تری‌ داشت و شامل ناحیه‌ای‌ می‌‌شد که امروزه ملت ایران در آن سکونت دارد.

جنگ ایران و یونان
تاریخ

نبردها وجنگ های ایران و یونان + فیلم مستند

نبردهای ایران و یونان، بی‌تردید، مهم‌ترین برخورد تمدن‌های باستان با یکدیگر بوده است. نخستین حمله‌ی ایران به یونان در اوایل قرن پنجم پیش از میلاد و در زمان داریوش‌شاه رخ داد.

مستند های تاریخی منوتو
بهترین مستند های جهان

مجموعه مستند های تاریخی منوتو

برخی از برنامه های دوبله شده توسط شبکه منوتو به صورت تک قسمتی یا دو قسمتی ارائه شده است.
این برنامه ها که در قالب ویژه برنامه دسته بندی شده اند نیز خود شامل موضوعات مختلف هستند.
ما برنامه های تاریخی و سیاسی این بخش را تحن عنوان ” مستند های تاریخی منوتو ” برچسب گذاری کرده ایم!

Treatment of obsessions
روانشناسی

درمان عملی وسواس

در نوشته های قبلی به اختلال وسواس پرداختیم. در این نوشته به درمان عملی وسواس با جدیدترین تکنیک ها و روش ها پرداخته و استفاده عملی از ابزارها را می آموزیم. در یکی از بهترین نوشته های سایت تی وی مستند درباره اختلال وسواس با ما همراه باشید.

گالیله و منظومه شمسی ناشناخته‌اش
مشاهیر و افراد معروف

گالیله و منظومه شمسی ناشناخته‌اش

گالیله سال ۱۵۶۴ میلادی در شهر پیزای ایتالیا دنیا آمد.

پدرش وینچِنتسو که موسیقیدان معروفی بود و از علم هم یک چیزهایی سرش می‌شد، گاه گداری بدش نمی‌آمد از آموزه‌های ارسطو ایراد بگیرد و آنها را مسخره کند.

این رفتار آقای گالیله جر و بحث زیادی راه می‌انداخت و او حسابی حال می‌کرد. معلوم می‌شود که گالیلئو عشق به دانش، اخلاق خروس‌جنگی و عشق به بحث و جدل را تا حدودی از پدرش به ارث برده بود.

کلیساهای محل تردد ارواح
معرفی مستندها

کلیساهای محل تردد ارواح

در این نوشته به معروفترین کلیساهای محل تردد ارواح میپردازیم و اتفاقات ماورایی روی داده در آنها را بررسی میکنیم. با یکی دیگر از نوشته های انحصاری تی وی مستند درباره دنیای ماورا با ما همراه باشید…

طب سنتی و مزاج شناسی
سلامتی و تغذیه

مرجع کامل تغذیه بر مبنای طب سنتی

یکی از مهمترین اصول طب سنتی که شناخت بیماری‌ها را برای پزشک آسان می‌نماید و در نتیجه درمان را نیز راحت‌تر می‌کند، قبول و معرفی طب اخلاطی است.

درمان وسواس فکری به کمک این ابزارها
روانشناسی

وسواسی ها بخوانند: 5 – درمان وسواس فکری به کمک این ابزارها

شما می‌توانید برای نه گفتن به وسواس فکری که آزارتان میدهد, از ابزار‌هـای خاصی استفـاده کنید. هر قدر، بیشتر از این ابزار‌ها استفاده کنید، عملکرد بهتری خواهند داشت.
پس بیایید آموزش ابزار‌ها را شروع کنیم تا انرژی شما سرجایش بازگردد!

دانلود مستند سیاره ها - 1 از مجموعه سیاره ها با دوبله شبکه منوتو
بهترین مستند های جهان

دانلود بهترین فیلم های مستند نجوم، فضا، کهکشان ها و سیاره ها

در این مقاله بهترین مستند ها در زمینه نجوم , کیهان و فضا را به شما معرفی خواهیم کرد. این لیست با مستند سیاره ها شروع میشود. به مرور کامل تر شده و همواره جدید ترین مستند ها به ابتدای آن اضافه خواهند شد.

بهترین فیلم های آموزشی والدین + دانلود
بهترین مستند های جهان

راهنمای جامع بارداری , تولد و رشد کودک + فیلم

در این مطلب با معرفی بهترین فیلم های آموزشی راهنمای والدین از لقاح تا بارداری , دوران بارداری , بارداری دوقلو و مراحل رشد جنین تا تولد و سال های ابتدایی زندگی کودک در خدمت کاربرای عزیزمون هستیم.

زمینشناسی به زبان ساده
علم و دانش

فرآیندهای زمین شناختی

در این نوشته, در ادامه مقاله “زمین شناسی : از پوسته تا هسته” به فرآیندهای زمین شناختی پرداخته و آنها را مورد به مورد بررسی خواهیم نمود.

ساختمان‌های جن زده : محل تردد ارواح + فیلم مستند
ماوراءالطبیعه و متافیزیک

ساختمان‌های جن زده : محل تردد ارواح + فیلم مستند

معمولاً محل تردد ارواح، خانه قبلی متوفی یا محلی است که او مرده است. ولی گاهی مکان‌هایی که مورد علاقه او بوده یا خانه کسی که باعث مرگ زود هنگام او شده, مورد تردد روح قرار می‌گیرد. به این مکان ها ساختمان های نفرین شده میگویند.

مستند این رل ساخته شمقدری از تی وی مستند
مستندهای ایرانی

این رل | نقد و حاشیه های مستند جنجالی شمقدری + لینک دانلود

مستند این رل اخیراً توسط مؤسسه آرمان مدیا و به کارگردانی حسین شمقدری منتشر شده است. این مستند جنجالی و پر حاشیه, داستان جوانی مذهبی برای ر‌هایی از نیاز‌های جنسی را روایت می‌کند. در ادامه با تی وی مستند همراه باشید تا این فیلم را از زوایای گوناگون بررسی کنیم.

بهترین مستند های جهان درباره هیتلر
بهترین مستند های جهان

بهترین مستند های جهان تا سال 2022 درباره هیتلر

در این مطلب نگاهی به بهترین مستندهای جهان با محوریت آلمان نازی در زمان رهبری هیتلر میپردازیم. مستندهای معرفی شده همگی از طریق سایت تی وی مستند با دوبله یا زیرنویس فارسی قابل دانلود هستند.

یونان شناسی از صفر تا صد + فیلم مستند
تاریخ

یونان شناسی از صفر تا صد + فیلم مستند

در این نوشته میبینیم چگونه لپ‌گُلی‌‌های‌ یونانی بنیانگذار نخستین حکومت دمکراسی‌ در جهان شدند؟ برای آشنایی با تاریخ تمدن یونان همراه با معرفی بهترین فیلم های مستند درباره تاریخ یونان باستان با ما همراه باشید!

اعتقاد به شیاطین و ارواح در آیین و رسوم مختلف
ماوراءالطبیعه و متافیزیک

اعتقاد به شیاطین و ارواح در آیین و رسوم مختلف

‌اعتقادات کهن در مورد شیاطین, ارواح و اشباح الهام‌بخش بسیاری از مراسم متنوعی بوده است که امروزه هم در جوامع بدوی و هم در جوامع پیشرفته‌تر برگزار می‌شود. گر چه قرن‌هاست دیدگاه ما از دین و علوم دچار تغییرات وسیعی شده ولی این اعتقاد که بعضی از ارواح بعد از مرگ روی زمین باقی می‌مانند هنوز به قوت خودش باقی است.

فلزیاب چیست و چگونه کار میکند
علم و دانش

فلزیاب چیست و چگونه کار می‌کند؟

فلزیاب‌ها اکنون وارد بخشی از زندگی ما شده‌اند.
آن‌ها در فرودگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و زندان‌ها به کار می‌روند تا کسی نتواند با اسلحه وارد این مکان‌ها شود.
در این بخش، ما دربارۀ فلزیاب‌ها و فناوری به کار رفته در آن‌ها بحث خواهیم کرد.

استیون هاوکینگ و سیاه چاله ها
علم و دانش

استیون هاوکینگ و سیاه چاله ها

استیون هاوکینگ نظرات جدید هیجان‌انگیزی در مورد سیاه‌چاله‌ها، «نظریۀ همه چیز» و مبدأ جهان پدیده آورده است. اما برخی در همۀ این موارد تردید کرده‌اند…

آلزایمر و مراحل پیشرف آن
علم و دانش

آلزایمر | بخش اول : شروع و پیشرفت بیماری

در این سری نوشته ها؛ به بررسی بیماری آلزایمر و مراحل مختلف پیشروی آن خواهیم پرداخت و بهترین روش های پیشگیری و مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تی وی مستند همراه باشید…

کامل ترین مقاله درباره مصر به زبان ساده
بهترین مستند های جهان

تمدن پر رمز و راز مصر باستان + فیلم مستند

مصریان چیزهای‌ بسیاری‌ به جامعه‌ی بشری‌ آموختند. آنها کشاورزانی‌ فوق‌العاده بودند، درباره‌ی آبیاری‌ و کانال‌کشی‌، اطلاعات و تجربیات بسیاری‌ داشتند. آنها بنیان‌گذار نخستین معابد ـ به مفهوم کلاسیک ـ بودند، ابداع‌کننده‌ی نخستین تقویم خورشیدی‌ جهان بودند (تقویم آنها با تغییراتی‌ اندک حتی‌ امروزه نیز قابل استفاده است) و مهم‌تر از همه مصریان نخستین جماعتی‌ بودند که دریافتند چگونه برای‌ استفاده‌ی نسل‌های‌ آینده سخنان خود را مکتوب کنند. در جهانی‌ که حرف بخشی‌ از باد هوا تلقی‌ می‌‌شد و ارزش ثبت کردن نداشت، این اختراع مصریان کم از کشف آتش نداشت.

اختلال وسواس فکری کودکان
روانشناسی

وسواسی ها بخوانند: 4 – اختلال وسواس کودکان

در این نوشته با اختلال وسواس کودکان , علت ها و راه های درمان آن به زبان ساده آشنا خواهیم شد.
چرا بچه‌ها دچار اختلال وسواسی ـ اجباری می‌شوند؟
شکل های بروز اختلال وسواس در کودکان چگونه است؟
نحوه عملکرد سیستم پیغام دهی در اختلال وسواس کودکان و علل به وجود آمدن اختلال وسواس کودک چیست؟

روح چیست وو چگونه ارواح را احضار کنیم
بهترین مستند های جهان

روح و ارتباط با ارواح + فیلم مستند

کلمه روح بلافاصله تصور خاصی را در اذهان اکثر مردم به وجود می‌آورد و اگر چه شواهد زیادی برای اثبات وجود روح موجود نیست اما این باور عملاً بخشی از اعتقادات هر فرهنگی در جهان را تشکیل می‌دهد. ولی به ‌راستی روح چیست؟

قطار سریع السیر
معرفی مستندها

قطار سریع السیر

شما در این بخش یاد خواهید گرفت که نیروی الکترومغناطیس چگونه کار می‌کند و چگونه قطار سریع السیر از این نیرو جهت حرکت خود استفاده می‌کند.

تمدن بین النهرین
تاریخ

تمدن بین النهرین

در این نوشته با 4 تمدن بین النهرین یعنی عیلامی ها, بابلی ها, آشوری ها و فینیفی ها آشنا خواهیم شد…

ارسطو و موجودات ماه نشین او
مشاهیر و افراد معروف

ارسطو و موجودات ماه نشین او!

ارسطو جزء اولین متفکرهای دانشمند مسلک بود و برای همین کارهای زیادی کرد: فیزیک و زیست‌شناسی را اختراع کرد (هرچند که باز هم به آنها می‌گفتند فلسفه!)، روش استدلال را متحول کرد و علاوه بر اینها، به کیهان‌شناسی، سیاست، کانی‌شناسی و شیمی هم سرک کشید. یک مقدار از وقتش را هم صرف نوشتن درباره ورزش کرد و یک چیزهایی هم درمورد لوازم آرایش نوشت.

Tape recorder
علم و دانش

ضبط صوت چگونه کار می‌کند؟

ضبط صوت ! وسیله ای که در این مقاله کاملا با نحوه کار آن آشنا خواهیم شد. در ادامه این نوشته با تی وی مستند همراه باشید…

اختلال وسواسی- اجباری
روانشناسی

وسواسی ها بخوانند: 2 – اختلال وسواسی- اجباری

اختلال های وسواسی – اجباری، افکاری هستند که بار‌ها و بار‌ها به ذهن شما می‌آیند. شما نمی‌خواهید به آنها فکر کنید اما آنها به هر حال به ذهن شما می‌آیند و باعث می‌شوند که شما عصبی شوید یا احساس بدی پیدا کنید.

انسان اولیه از تکامل تا پیدایش دین و مذهب
علم و دانش

انسان اولیه از تکامل تا پیدایش دین و مذهب

ما در مورد انسان‌‌ اولیه چیزهای‌ خیلی‌ کمی‌ می‌‌دانیم، یعنی‌ حقیقتش تقریباً هیچ چیزی‌ نمی‌‌دانیم. نه نوشته‌ای‌ از آنها به یادگار مانده و نه حتی‌ تصویری‌. تمام دانسته‌های‌ ما، تنها حدس و گمان‌هایی‌ هستند بر پایه‌ی یافته‌های‌ باستان‌شناسان.

اختلال وسواسی- اجباری
روانشناسی

وسواسی ها بخوانند: 1 – دور ریختنی ها

برای یک لحظه چشمانتان را ببندید و خانه‌ی خود را در ذهن تصور کنید. در تمام اتاق‌ها قدم بزنید و تمام وسایل دور ریختنی را که می‌بینید بشمارید. در مورد آشپزخانه، اتاق‌ خواب، دستشوئی، حمام و تمام اتاق‌های خانه فکر کنید.

رادیو چگونه کار میکند؟
علم و دانش

رادیو چگونه کار میکند؟

امروزه ما دربارۀ تلفن همراه، دوربین‌های کنترلی، رادیو FM، سیستم‌های کنترل از راه دور، GPS، ارتباطات ماهواره‌ای و هزاران فناوری دیگر مطالبی می‌شنویم که همۀ آن‌ها از امواج رادیویی استفاده می‌کنند.

موتور الکتریکی چیست و چگونه کار میکند؟
علم و دانش

موتور الکتریکی چیست و چگونه کار میکند؟

موتور الکتریکی تقریباً همه جا هستند! داخل وسایل برقی خانۀ شما، مثل آب میوه‌گیری، یخچال، ماشین لباسشویی، ضبط صوت، سشوار و ده‌ها وسیلۀ دیگر از این موتورها استفاده شده است. با ما همراه باشید تا ببینید این موتورها چگونه کار می‌کنند؟

زنگ اخبار چیست و چگونه کار میکند
علم و دانش

زنگ اخبار چیست و چگونه کار میکند؟

سیستم کار زنگ اخبار براساس قوانین پایۀ الکترومغناطیس است. ما در این بخش نگاهی به نحوۀ کار این وسیله خواهیم انداخت تا ببینیم که چگونه جریان الکتریکی را به صداهای مختلف تبدیل می‌کند.

الکتروسیته
مشاهیر و افراد معروف

تسلا، پدر ارتباطات بی‌سیم

وقتی به یک مخترع فکر می‌کنید، تصویر چه کسی به ذهن می‌آید؟ برای خیلی از مردم آن شخص توماس ادیسون است. اما برای عده‌ای دیگر- به خصوص افرادی که به نوعی با اختراع سروکار دارند این شخص نیکولا تسلا است. او برای خیلی‌ها یک قهرمانی واقعی است: ایلان ماسک حتی خودروی مشهورش را به اسم او نام‌گذاری کرد.

جریان الکتریکی و الکترومغناطیس به زبان ساده
علم و دانش

جریان الکتریکی و الکترومغناطیس به زبان ساده

با عبور دادن جریان الکتریکی از سیم، حول آن یک میدان مغناطیسی به وجود می‌‌آید. با استفاده از همین مفهوم ساده صدها وسیله‌ای را که امروزه با آن‌ها سر و کار داریم، ساخته شده‌اند. وسایلی مانند: آب‌میوه‌گیری، تلویزیون، ویدئو، تلفن، ضبط‌صوت، بلندگو، زنگ اخبار، دیسک‌های مغناطیسی و…

زمین شناسی از پوسته تا هسته
علم و دانش

زمین شناسی از پوسته تا هسته!

زمین شناسی (Geology) از واژه یونانی Geo به معنی زمین و Logos به معنی علم گرفته شده و در واقع علم مطالعه زمین است. زمین‌شناسی دانش شناخت زمان و چگونگی پیدایش زمین و تکامل آن، مواد تشکیل‌دهنده، ساختارها و رویدادهایی مانند کوهزایی و تشکیل اقیانوس‌ها و همچنین پیدایش جانداران در طول تاریخ آن است.

تربیت کودک با جو فراست، متخصص تربیت فرزند
بهترین مستند های جهان

تربیت کودک با جو فراست، متخصص تربیت فرزند

در این نوشته میخواهیم در کنار معروف ترین متخصص تربیت کودک، جو فراست, نویسنده کتاب “مادر کافی” رفتار با کودک خود را بیاموزیم و به عنوان یک پدر و مادر نمونه تربیت فرزند خود را به بهترین شکل انجام دهیم!