توضیحات
غواصی، غواصی با اسنورکل، موج سواری، ماهیگیری یا قایق رانی، همگی سالانه میلیونها نفر رو برای اکتشاف دنیای شگفت آوری که با عظمت و بیرون از کنترل بشر در جریانه، به سمت آبهای آزاد می کشونه.
اقیانوسهای باشکوه و با عظمت جهان ۷۱ درصد سطح زمین رو می پوشونن و مسافران دریایی رو گاه خوشحال و گاه وحشت زده می کنن.
تسونامی اندونزی، که در دسامبر سال ۲۰۰۴ جون صدها هزار نفر رو گرفت، غیرقابل پیش بینی بودن و توانایی مصیبت آفرینی اقیانوس رو نمایان کرد.
با وجود سختی – و نیاز به هزینه گزاف- برای خلق کردن دوباره اونها در فیلم، تسونامی ها، گردبادها و موجهای سرکش بطور وسیعی تولیدات استودیوهای تهیه با بودجه کلان و کارگردانان کارآزموده رو به خودشون اختصاص می دن.
اروین آلن برای اولین بار حادثه پوزیدون رو به سینماها برد و ۵ میلیون دلار در سال ۱۹۷۲ فروش کرد.
داستان یه کشتی اقیانوس پیمای شوم که با یه موج سرکش، یا یه موج هیولا، برخورد کرد، حادثه پوزیدون بینندهها رو سرجاشون میخکوب می کنه، کسیکه با دیدن صحنه کشتی واژگون شده در ترس و وحشت به خودش می آد.
بعد از سه دهه تحقیقات علمی، با همکاری اورژانس تماشایی سی جی آی و بودجه قرن بیست و یکم، کشتی پوزیدون دوباره در سال ۲۰۰۶ با سکان داری وولفگانگ پیترسون به دریای فیلمهای سینمایی راه پیدا کرد.
پیترسون که با موجهای سرکش بیگانه نبود، داستان واقعی قایق ماهیگیری ماساچوست، آندره گیل، رو در سال ۲۰۰۰ روی صحنه برده بود.
با نام طوفان کامل، فیلم ۱۰۰ فوتی تاریخ سینما رو به جلو برد و با تقریبا ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه به بالاترین رتبه رسید.
هیچ سفر دریایی دیگهای به اندازه تایتانیک تا به این حد بحث برانگیز نبوده.
اگرچه اولین نسخه فیلم از این حادثه راه رو برای بازسازی حادثه وحشتناک سال ۱۹۱۲ باز کرد، در سال ۱۹۹۷، با بهره گیری از دست آوردهای علمی چندین دهه، از جمله با استفاده از اطلاعات بدست اومده از اکتشاف لاشه کشتی غرق شده در سال ۱۹۸۵ و اکتشافات بعد از اون، حماسه بینظیر جیمز کامرون روی پرده رفت.
کامرون به عنوان یه جستجوگر زیردریایی مشتاق کسیکه برای آماده سازی فیلم ۱۲ بار از تایتانیک بازدید کرد، ثابت کرد که بهترین نامزد برای بازگویی این داستان تراژدی بر اساس آخرین اکتشافات علمی بوده.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.