مقالات اختصاصی

علم و دانش

طب سنتی و مزاج شناسی
سلامتی و تغذیه

مرجع کامل تغذیه بر مبنای طب سنتی

یکی از مهمترین اصول طب سنتی که شناخت بیماری‌ها را برای پزشک آسان می‌نماید و در نتیجه درمان را نیز راحت‌تر می‌کند، قبول و معرفی طب اخلاطی است.

دانلود مستند سیاره ها - 1 از مجموعه سیاره ها با دوبله شبکه منوتو
بهترین مستند های جهان

دانلود بهترین فیلم های مستند نجوم، فضا، کهکشان ها و سیاره ها

در این مقاله بهترین مستند ها در زمینه نجوم , کیهان و فضا را به شما معرفی خواهیم کرد. این لیست با مستند سیاره ها شروع میشود. به مرور کامل تر شده و همواره جدید ترین مستند ها به ابتدای آن اضافه خواهند شد.

بهترین فیلم های آموزشی والدین + دانلود
بهترین مستند های جهان

راهنمای جامع بارداری , تولد و رشد کودک + فیلم

در این مطلب با معرفی بهترین فیلم های آموزشی راهنمای والدین از لقاح تا بارداری , دوران بارداری , بارداری دوقلو و مراحل رشد جنین تا تولد و سال های ابتدایی زندگی کودک در خدمت کاربرای عزیزمون هستیم.

زمینشناسی به زبان ساده
علم و دانش

فرآیندهای زمین شناختی

در این نوشته, در ادامه مقاله “زمین شناسی : از پوسته تا هسته” به فرآیندهای زمین شناختی پرداخته و آنها را مورد به مورد بررسی خواهیم نمود.

فلزیاب چیست و چگونه کار میکند
علم و دانش

فلزیاب چیست و چگونه کار می‌کند؟

فلزیاب‌ها اکنون وارد بخشی از زندگی ما شده‌اند.
آن‌ها در فرودگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و زندان‌ها به کار می‌روند تا کسی نتواند با اسلحه وارد این مکان‌ها شود.
در این بخش، ما دربارۀ فلزیاب‌ها و فناوری به کار رفته در آن‌ها بحث خواهیم کرد.

استیون هاوکینگ و سیاه چاله ها
علم و دانش

استیون هاوکینگ و سیاه چاله ها

استیون هاوکینگ نظرات جدید هیجان‌انگیزی در مورد سیاه‌چاله‌ها، «نظریۀ همه چیز» و مبدأ جهان پدیده آورده است. اما برخی در همۀ این موارد تردید کرده‌اند…

آلزایمر و مراحل پیشرف آن
علم و دانش

آلزایمر | بخش اول : شروع و پیشرفت بیماری

در این سری نوشته ها؛ به بررسی بیماری آلزایمر و مراحل مختلف پیشروی آن خواهیم پرداخت و بهترین روش های پیشگیری و مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تی وی مستند همراه باشید…

Tape recorder
علم و دانش

ضبط صوت چگونه کار می‌کند؟

ضبط صوت ! وسیله ای که در این مقاله کاملا با نحوه کار آن آشنا خواهیم شد. در ادامه این نوشته با تی وی مستند همراه باشید…

انسان اولیه از تکامل تا پیدایش دین و مذهب
علم و دانش

انسان اولیه از تکامل تا پیدایش دین و مذهب

ما در مورد انسان‌‌ اولیه چیزهای‌ خیلی‌ کمی‌ می‌‌دانیم، یعنی‌ حقیقتش تقریباً هیچ چیزی‌ نمی‌‌دانیم. نه نوشته‌ای‌ از آنها به یادگار مانده و نه حتی‌ تصویری‌. تمام دانسته‌های‌ ما، تنها حدس و گمان‌هایی‌ هستند بر پایه‌ی یافته‌های‌ باستان‌شناسان.

رادیو چگونه کار میکند؟
علم و دانش

رادیو چگونه کار میکند؟

امروزه ما دربارۀ تلفن همراه، دوربین‌های کنترلی، رادیو FM، سیستم‌های کنترل از راه دور، GPS، ارتباطات ماهواره‌ای و هزاران فناوری دیگر مطالبی می‌شنویم که همۀ آن‌ها از امواج رادیویی استفاده می‌کنند.

موتور الکتریکی چیست و چگونه کار میکند؟
علم و دانش

موتور الکتریکی چیست و چگونه کار میکند؟

موتور الکتریکی تقریباً همه جا هستند! داخل وسایل برقی خانۀ شما، مثل آب میوه‌گیری، یخچال، ماشین لباسشویی، ضبط صوت، سشوار و ده‌ها وسیلۀ دیگر از این موتورها استفاده شده است. با ما همراه باشید تا ببینید این موتورها چگونه کار می‌کنند؟

زنگ اخبار چیست و چگونه کار میکند
علم و دانش

زنگ اخبار چیست و چگونه کار میکند؟

سیستم کار زنگ اخبار براساس قوانین پایۀ الکترومغناطیس است. ما در این بخش نگاهی به نحوۀ کار این وسیله خواهیم انداخت تا ببینیم که چگونه جریان الکتریکی را به صداهای مختلف تبدیل می‌کند.

جریان الکتریکی و الکترومغناطیس به زبان ساده
علم و دانش

جریان الکتریکی و الکترومغناطیس به زبان ساده

با عبور دادن جریان الکتریکی از سیم، حول آن یک میدان مغناطیسی به وجود می‌‌آید. با استفاده از همین مفهوم ساده صدها وسیله‌ای را که امروزه با آن‌ها سر و کار داریم، ساخته شده‌اند. وسایلی مانند: آب‌میوه‌گیری، تلویزیون، ویدئو، تلفن، ضبط‌صوت، بلندگو، زنگ اخبار، دیسک‌های مغناطیسی و…

زمین شناسی از پوسته تا هسته
علم و دانش

زمین شناسی از پوسته تا هسته!

زمین شناسی (Geology) از واژه یونانی Geo به معنی زمین و Logos به معنی علم گرفته شده و در واقع علم مطالعه زمین است. زمین‌شناسی دانش شناخت زمان و چگونگی پیدایش زمین و تکامل آن، مواد تشکیل‌دهنده، ساختارها و رویدادهایی مانند کوهزایی و تشکیل اقیانوس‌ها و همچنین پیدایش جانداران در طول تاریخ آن است.

دایناسور شناسی
بهترین مستند های جهان

دایناسور شناسی به روش تی وی مستند!

این مقاله مانند سایر نوشته های سایت تی وی مستند، همواره با جدیدترین اطلاعات در مورد دایناسورها بروز رسانی میگردد. نظرات خود را درباره این موجودات غول پیکر با ما در میان بگذارید و برامون بنویسید دوست دارید در بروزرسانی های بعدی؛ چه اطلاعاتی درباره دایناسورها را برایتان بازگو نماییم.

زندگی آلبرت اینشتین
علم و دانش

نابغه – فیلم زندگی انیشتین

مستند نابغه در قالب یک سریال جذاب به بررسی زندگی پرفراز و نشیب یک فیزیکدان می پردازد که بعدها تبدیل به سمبلی با نام آلبرت انیشتین می شود. انیشتین که انسانی شدیداً مستقل، به طور مادرزادی باهوش و بی اندازه کنجکاو بود نگرش انسان ها را نسبت به عالم هستی تغییر داد.
متعاقباً، این برنامه تلویزیونی دید ما را نسبت به انیشتین تغییر خواهد داد. از دستاوردها و شکست های اولیه انیشتین در دنیای آکادمیک گرفته تا جستجوی عاطفی او در پی عشق و روابط انسانی، این روایت داستانی زیبا تصویری از آلبرت انیشتین واقعی با وجود پیچیدگی های شخصیتی او ترسیم خواهد کرد.

دانستنی های راه افتادن کودک به همراه فیلم
علم و دانش

اگر نگران راه افتادن کودک خود هستید بخوانید!

معمولا همه پدر و مادرها , از لحظه تولد فرزند و حتی مدتها قبل از آن , همواره با سوالاتی درخصوص مراحل رشد کودک و نحوه صحیح مراقبت از نوزاد مواجه هستند. ما در این نوشته به سوالات والدین در رابطه با زمان بندی رشد کودکان پاسخ خواهیم داد.

انسان در برابر ویروس
علم و دانش

انسان در برابر ویروس

مستند انسان در برابر ویروس | تیم درا و ایده گرفتن از ویدیوهای کوتاهی که صدها هزار بار در اینترنت دیده شده اند