مقالات اختصاصی

نوابغ و دانشمندان

مستند ایلان ماسک
بهترین مستند های جهان

دانلود مستند ایلان ماسک

مستند ایلان ماسک فیلم زندگی یکی از ثروتمندترین مردهای جهان و داستان موفقیت های او در اسپیس ایکس، تسلا، توییتر، دوج کوین و … میباشد.

لئوناردو داوینچی, نابغه یا نقاشی هنرمند
مشاهیر و افراد معروف

لئوناردو داوینچی و زندگی پر رمز و راز او!

در این نوشته، می‌توانید با تمام اتفاقات هیجان‌انگیز و داستان‌های حیرت‌آور زندگی کسی آشنا شوید که در درجۀ اول، او را بزرگ‌ترین مخترع جهان تا به امروز می‌دانیم.
همچنین در این نوشته، می‌توانید با اختراعات باور‌نکردنی لئوناردو داوینچی آشنا شوید که صدها سال بعد ساخته شدند. در بعضی از قسمت‌ها نیز، با نگاه کردن به نقاشی‌ها می‌توانید بفهمید که چگونه می‌توان یک شاهکار هنری خلق کرد

گالیله و منظومه شمسی ناشناخته‌اش
مشاهیر و افراد معروف

گالیله و منظومه شمسی ناشناخته‌اش

گالیله سال ۱۵۶۴ میلادی در شهر پیزای ایتالیا دنیا آمد.

پدرش وینچِنتسو که موسیقیدان معروفی بود و از علم هم یک چیزهایی سرش می‌شد، گاه گداری بدش نمی‌آمد از آموزه‌های ارسطو ایراد بگیرد و آنها را مسخره کند.

این رفتار آقای گالیله جر و بحث زیادی راه می‌انداخت و او حسابی حال می‌کرد. معلوم می‌شود که گالیلئو عشق به دانش، اخلاق خروس‌جنگی و عشق به بحث و جدل را تا حدودی از پدرش به ارث برده بود.

یونان شناسی از صفر تا صد + فیلم مستند
تاریخ

یونان شناسی از صفر تا صد + فیلم مستند

در این نوشته میبینیم چگونه لپ‌گُلی‌‌های‌ یونانی بنیانگذار نخستین حکومت دمکراسی‌ در جهان شدند؟ برای آشنایی با تاریخ تمدن یونان همراه با معرفی بهترین فیلم های مستند درباره تاریخ یونان باستان با ما همراه باشید!

استیون هاوکینگ و سیاه چاله ها
علم و دانش

استیون هاوکینگ و سیاه چاله ها

استیون هاوکینگ نظرات جدید هیجان‌انگیزی در مورد سیاه‌چاله‌ها، «نظریۀ همه چیز» و مبدأ جهان پدیده آورده است. اما برخی در همۀ این موارد تردید کرده‌اند…

الکتروسیته
مشاهیر و افراد معروف

تسلا، پدر ارتباطات بی‌سیم

وقتی به یک مخترع فکر می‌کنید، تصویر چه کسی به ذهن می‌آید؟ برای خیلی از مردم آن شخص توماس ادیسون است. اما برای عده‌ای دیگر- به خصوص افرادی که به نوعی با اختراع سروکار دارند این شخص نیکولا تسلا است. او برای خیلی‌ها یک قهرمانی واقعی است: ایلان ماسک حتی خودروی مشهورش را به اسم او نام‌گذاری کرد.

دانلود مستند نوابغ دنیای مدرن
مشاهیر و افراد معروف

از نوابغ دنیای باستان تا نوابغ دنیای مدرن

در این مطلب ضمن معرفی مستند نوابغ دنیای باستان و مستند نوابغ دنیای مدرن بی بی سی , به بررسی زندگی متفکران عصر قدیم و جدید میپردازیم و بهترین مستندهای زندگی نوابغ را به شما معرفی میکنیم.

زندگی آلبرت اینشتین
علم و دانش

نابغه – فیلم زندگی انیشتین

مستند نابغه در قالب یک سریال جذاب به بررسی زندگی پرفراز و نشیب یک فیزیکدان می پردازد که بعدها تبدیل به سمبلی با نام آلبرت انیشتین می شود. انیشتین که انسانی شدیداً مستقل، به طور مادرزادی باهوش و بی اندازه کنجکاو بود نگرش انسان ها را نسبت به عالم هستی تغییر داد.
متعاقباً، این برنامه تلویزیونی دید ما را نسبت به انیشتین تغییر خواهد داد. از دستاوردها و شکست های اولیه انیشتین در دنیای آکادمیک گرفته تا جستجوی عاطفی او در پی عشق و روابط انسانی، این روایت داستانی زیبا تصویری از آلبرت انیشتین واقعی با وجود پیچیدگی های شخصیتی او ترسیم خواهد کرد.