مستند سوء تفاهم + دانلود از شبکه مستند

مستند سوء تفاهم از شبکه مستند پخش شد که در این مطلب علاوه بر نقد و بررسی و تماشای آنلاین, میتوانید آن را دانلود نمایید.
مستند سوء تفاهم
فهرست مطالب

مستند سوء تفاهم توسط سازمان هنری رسانه ای اوج برای شبکه مستند سیما ساخته شد. اولین بار، در تاریخ 23 تیر ماه 1402 این مستند در صدا و سیما منتشر شد. در هشتمین سالروز انعقاد برجام (23 تیر 1402)، مستند سو تفاهم با موضوع برجام معرفی گردید. موضوع مستند سوء تفاهم، سوء تفاهم بودن قرارداد برجام و اعتماد بی حد و مرز اصلاح طلبان به غرب می باشد. روابطی که بین دولت ایران در دوران آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی و غرب شکل گرفته است در این مستند، گنجانده شده است. درون مایه این مستند و آن چه به ذهن مخاطبان القا می شود، سوء تفاهمی است که بین اصلاح طلبان شکل گرفته است. در واقع، مستند سوء تفاهم شبکه مستند، نمایش می دهد که اصلاح طلبان دچار یک نوع پارانویا شده اند.

موضوع مستند سوء تفاهم

مستند سوء تفاهم شبکه مستند توسط سید علی محمودی ساخته شده است و راجب دولت آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی صحبت شده است. در این میان، برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا و اسرائیل هم نقش دارند. در طول مستند سو تفاهم راجب تمام تلاش های ایران که به منظور رفع سو تفاهم و اعتماد سازی، انجام شده، صحبت شده است.

نقش دولت سیزدهم در مستند سو تفاهم چیست؟

پیش تر هم اشاره شد که در مستند سوء تفاهم شبکه مستند راجب دوران آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی صحبت شده است ولی متاسفانه در مستند سو تفاهم به هیچ عنوان به دولت سیزدهم توجه نشده است. در طول دو سال گذشته، دولت سیزدهم با گفتار درمانی و دستور خطابی و خطای شناختی سعی در پایین نگه داشتن قیمت ها کرده است که متاسفانه در مستند به آن پرداخته نشده است. دوران آقای رئیسی نسبت به دوران آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی سخت تر می باشد، چرا که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تعریف چندانی ندارد و فوق العاده بغرنج می باشد.

مستند سو تفاهم
مستند سوء تفاهم

اصلاح طلبان که در دولت سیزدهم قدرت را در دست گرفته اند، متاسفانه توجهی به وضعیت بغرنج و اسفناک مردم ندارند. در طول مستند سوء تفاهم، شاهد تلاش های دولت برای رفع وضعیت پیش آمده، هستیم ولی در دولت سیزدهم، اتفاق خاصی رخ نداده است. ناگفته نماند که در مستند سوء تفاهم شبکه مستند راجب جنگ اقتصادی صحبت شده است که توسط آمریکا و اروپا این فشارها به مردم وارد می شوند. منتقدان معتقدند که انعقاد برجام محصول شکست خورده دولت آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روحانی است.

گاندو

انعقاد برجام سیاستی بود که غرب برای نجات جاسوس های خود، پیش گرفت. به نوعی می توان گفت که غرب، کلک زد. بله! برجام مختصر “برنامه جامع اقدام مشترک” می باشد و می بایست به صورت دو طرفه اجرا می شد. در حالی که پس از انعقاد برجام، فقط دولت ایران به برجام عمل کرد و غرب، هیچ قدمی برنداشت. پس از انعقاد برجام، غرب به آرامی پا پس کشید و به معاهدات خود، پشت کرد. بر اساس توافق شکل گرفته، ایران متعهد می شود که ذخایر اورانیوم غنی شده متوسط خود را پاک سازی کند و ذخیره سازی اورانیوم با غنای کم را تا 98 درصد قطع کند.

از طرفی، ایران متعهد شد که به مدت 15 سال تعداد سانتریفیوژهای خود را به دو سوم مقدار فعلی، کاهش دهد و اورانیوم را بیش از 3.67 درصد غنی سازی نکند و تاسیسات غنی سازی اورانیوم جدید (راکتور آب سنگین) را فعال نکند. از این جهت، فعالیت های غنی سازی اورانیوم به مدت 10 سال محدود به استفاده از سانتریفیوژهای نسل اول شد. سایر تاسیسات مطابق پروتکل های الحاقی آژانس بین المللی انرژی اتمی، محدود شدند تا خطر تکثیر سلاح های اتمی از بین برود. جهت تایید اجرای توافق نامه توسط ایران، IAEA (آژانس بین المللی انرژی اتمی) به صورت منظم به تاسیسات اتمی ایران، نظارت می کرد. در مقابل، ایران از تحریم های شورای امنیت ملل متحد، اتحادیه اروپا و تحریم های ثانویه ایالات متحده علیه ایران، خارج می شود. تمام معاهدات برجام به صورت یک طرفه اجرا شد.

مستند سوء تفاهم
مستند سوء تفاهم شبکه مستند

آیا در دولت سیزدهم، امیدی به توافق با غرب است؟

متاسفانه به دلیل حمایت پهپادی ایران از روسیه در جنگ بین روسیه و اوکراین، ایران متهم به همکاری و دخالت شده است. با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل به ریاست دوره ای انگلستان و دعوت از نماینده و سفیر اوکراین، همه چیز بی نتیجه ماند. هر چند دولت از توافق و برجام، خیری ندیده است و هیچ ثمری عاید ما نشده است ولی توافقات در کنترل قیمت ها، موثر می باشند. در دو سال گذشته، با افزایش چشم گیر قیمت دلار، قیمت های ریالی هم افزایش پیدا کرده اند و زندگی برای مردم، سخت تر شده است.

مستند سوء تفاهم تا حد زیادی، تلاش های دولت برای انعقاد برجام را بی ثمر و بی فایده تلقی می کند. هر چند بخش عمده آن، صحیح است ولی توافقات و برگزاری جلسات متعدد در کنترل قیمت ها، تاثیر بالایی داشته اند. قاعدتا تجربه را تجربه کردن، خطاست ولی می توان تا حد زیادی با برگزاری جلسات، قیمت های فعلی را کنترل کرد. شاید دولت سیزدهم به دنبال برجام و انعقاد قرارداد نباشد ولی قاعدتا توافق برای دولت و مردم ایران، اهمیت بالایی دارد تا شرایط و وضعیت فعلی بهبود پیدا کند.

مستند سوء تفاهم
مستند سوء تفاهم شبکه مستند

هم زمانی مستند سوء تفاهم با پادکست راز سر به مهر

به مناسبت هشتمین سالروز انعقاد برجام، هم زمان با پخش مستند سوء تفاهم از شبکه مستند سیما، پادکست های کتاب راز سر به مهر آقای ظریف هم منتشر شد. دانلود مستند سوء تفاهم رایگان می باشد و می توانید به راحتی در گوگل سرچ نمایید و مشاهده کنید. برای دانلود مستند سوء تفاهم می توانید از تلوبیون و آپارات اقدام کنید. مستند سو تفاهم در حدود یک ساعت (دقیقا 58 دقیقه و 42 ثانیه) می باشد و به صورت مختصر و مفید به شرح وقایع دوران ریاست جمهوری آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی (24 سال) پرداخته است.

در طول مشاهده مستند سو تفاهم، صحبت های ارزشمند مقام معظم رهبری هم گنجانده شده است که خالی از لطف نیست. مستند یک ساعتی سوء تفاهم حاصل 24 سال تجربه و اتفاقاتی است که در ایران و روابط بین الملل رخ داده است. با تماشای این مستند، آگاه تر شوید!

دانلود مستند سوء تفاهم

در ادامه میتوانید مستند سوتفاهم را به صورت آنلاین تماشا کرده و یا آن را دانلود نمایید.

پرسش های پرتکرار پیرامون مستند سوء تفاهم

مستند سوء تفاهم را چه کسانی تولید کرده اند؟

مستند سوء تفاهم توسط سازمان هنری رسانه ای اوج برای شبکه مستند سیما ساخته شد. اولین بار، در تاریخ 23 تیر ماه 1402 این مستند در صدا و سیما منتشر شد.

موضوع مستند سو تفاهم چیست؟

موضوع این فیلم سوء تفاهم بودن قرارداد برجام و اعتماد بی حد و مرز اصلاح طلبان به غرب میباشد.

دانلود بهترین مجموعه های مستند

در صورتی که علاقه‌مند به دانلود انواع دیگر مستند هستید به سایر بخش‌های سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند با یک آرشیو عظیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانلود مستند است. سایت TVmostanad با تقسیم بندی مستندها به دسته بندی های موضوعی زیر کار شما برای دانلودهای مستند دلخواه خود را راحت‌تر کرده است:

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ