مستند داریوش مهرجویی | از روسری و موج نو تا الماس در گام لامینور

موضوع مستند داریوش مهرجویی، نمایش مواضع شخصی استاد مهرجویی در قبال تحولات اجتماعی و سیاسی در ایران، انقلاب 1357 و حکومت جمهوری اسلامی ایران می باشد.
مستند داریوش مهرجویی
فهرست مطالب

مستند داریوش مهرجویی به کارنامه هنری و صحبت های جنجالی و کم تر دیده شده از این کارگردان بزرگ سینمای ایران اشاره دارد.

پیشنهاد فیلم مستند

چارلی چاپلین

مشاهده و دانلود

بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی متولد 17 آذر 1318 می باشد. داریوش مهرجویی، فیلمساز و نویسنده ایرانی که در تاریخ 22 مهر 1402 در ویلای شخصی خود در مشکین دشت کرج به همراه همسرش، توسط افرادی به قتل رسید. علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، استاد مهرجویی در نگارش رمان و ترجمه هم دست داشتند. از آثار استاد داریوش مهرجویی عزیز می توان به گاو، آقای هالو، پستچی، دایره مینا، مدرسه ای که می رفتیم، اجاره نشین ها، شیرک، هامون، بانو، سارا، پری، لیلا، دختر دایی گمشده، درخت گلابی، میکس، بمانی، مهمان مامان، سنتوری، طهران طهران، آسمان محبوب، نارنجی پوش، اشباح و لامینور اشاره کرد.

بیوگرافی داریوش مهرجویی
بیوگرافی داریوش مهرجویی

معرفی فیلم های مستند داریوش مهرجویی

استاد داریوش مهرجویی عزیز، نه تنها در ایران، موفق بود بلکه یک چهره بین المللی داشت. آثار استاد داریوش مهرجویی در جشنواره های بین المللی، جوایز مختلفی دریافت کرده است. جایزه صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم سن سباستین، جایزه ذکر ویژه و جایزه بخش نگاه نو و جایزه فیپرشی از جشنواره فیلم برلین، جایزه فیپرشی جشنواره بین المللی فیلم ونیز و جایزه هوگو نقره ای جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو از جمله جوایز استاد مهرجویی در سطح بین المللی هستند. قتل استاد مهرجویی عزیز، چنان شوکی به خانه سینمای ایران وارد کرد که سه روز عزای عمومی اعلام شد. به مناسبت فوت استاد داریوش مهرجویی عزیز، شبکه نمایش و رادیو نمایش از 29 مهر تا 5 آبان، فیلم های مهرجویی را در برنامه خود قرار دادند.

معرفی مستند الماس در گام لامینور

مستند الماس در گام لامینور به کارگردانی حسن صلح جو ساخته شده است. مستند الماس در گام لامینور، راجع به داریوش مهرجویی عزیز، می باشد که برای اولین بار از تلویزیون بی بی سی فارسی پخش خواهد شد. این مستند هنوز به طور کامل منتشر نشده و فقط بخش هایی از آن در بی بی سی فارسی پخش شده است. یک روز پس از قتل داریوش مهرجویی عزیز و همسر محترمشان، وحیده محمدی فر، (23 مهر) تیکه هایی از مستند در فضای مجازی فراگیر شد. مستند داریوش مهرجویی بازتاب گسترده ای در سوشال مدیا داشته است. هر چند نسخه کامل این مستند، هنوز منتشر نشده ولی همین تیکه های منتشر شده (نهایتا 3 دقیقه) هم بر افکار عمومی مردم ایران، تاثیر گذاشته است.

مستند داریوش مهرجویی
مستند داریوش مهرجویی

موضوع مستند داریوش مهرجویی، نمایش مواضع شخصی استاد مهرجویی در قبال تحولات اجتماعی و سیاسی در ایران، انقلاب 1357 و حکومت جمهوری اسلامی ایران می باشد. سه پارت منتشر شده در مجموع، معادل 3 دقیقه است. تحلیل های مختلف و متنوعی راجع به مستند الماس در گام لامینور در سوشال مدیا منتشر شده است. برای مشاهده تیکه های مستند داریوش مهرجویی بایستی از طریق یوتیوب اقدام نمایید. قتل استاد داریوش مهرجویی عزیز، شوک بزرگی برای جامعه هنری بود. از این رو، حاشیه ها و مستندهای ساخته شده، روز به روز در حال افزایش می باشد. به امید روزی که واقعیت قتل استاد داریوش مهرجویی نازنین و همسر عزیز ایشان، وحیده محمدی فر، مشخص شود تا افکار عموم مردم به آرامش برسد.

مستند روسری

یکی از قسمت های منتشر شده از مستند الماس در گام لامینور، صحنه برداشتن روسری از سر وحیده محمدی فر می باشد. مستند داریوش مهرجویی روسری، راجع به واکنش سینمایی داریوش مهرجویی به اعتراضات 1402 و حجاب است که با حضور همسرش، وحیده محمدی فر، ضبط شده است. یکی از دیالوگ های استاد داریوش مهرجویی، “دیگه روسری تمام شد، بیا” می باشد. این مستند در حدود 100 ثانیه است و استاد داریوش مهرجویی، روسری همسرش، وحیده محمدی فر را از سرش برمی دارد و بر سر یک درخت می اندازد. تحلیل های مختلفی نسبت به مستند داریوش مهرجویی منتشر شده است. تعداد خیلی زیادی از بازیگرها در اعتراضات 1402، حجاب خود را برداشتند و وحیده محمدی فر هم یکی از چندین نفر می باشد.

مستند داریوش مهرجویی، تصاویر کم تر دیده شده از استاد داریوش مهرجویی عزیز را به نمایش گذاشته است. تیکه های منتشر شده از مستند داریوش مهرجویی تا حد زیادی، تکان دهنده بود. قطعا انتشار کامل مستند داریوش مهرجویی، افکار عمومی را تا حد زیادی دچار چالش خواهد کرد. ناگفته نماند که ساخت مستندهای جدید در حال افزایش می باشد. برای تماشای مستند داریوش مهرجویی، فیلترشکن خود را روشن کنید و وارد یوتیوب شوید. امکان تماشای بخش هایی از مستند الماس در گام لامینور در گوگل فراهم نشده است و علت اصلی آن، پخش اولین بار مستند در شبکه های معاند (ماهواره ای خارجی) می باشد. از این رو، بایستی در کانال های یوتیوب، مستند زندگینامه استاد داریوش مهرجویی عزیز را مشاهده نمایید.

مستند داریوش مهرجویی روسری
مستند داریوش مهرجویی روسری
پیشنهاد فیلم مستند

کاپریو

مشاهده و دانلود

معرفی سایر فیلم های مستند داریوش مهرجویی

مستند موج نو ساخت احمد طالبی فر، علاوه بر یوتیوب در فضای گوگل هم قابل دسترس می باشد. در مستند موج مو، استاد داریوش مهرجویی حضور دارد و راجع به فیلم های ساخته شده خود، صحبت می کند. علاوه بر این ها، مجری از استاد مهرجویی سوالات مختلفی می پرسد و استاد پاسخ می دهد. استاد مهرجویی عزیز راجع به فیلم گاو صحبت می کند تا زمانی که اصغر فرهادی می رسد. اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی در قالب دوربین احمد طالبی فر به صحبت می پردازند. مستند موج نو در ویلای استاد داریوش مهرجویی عزیز ضبط شده است. گاو، مهم ترین و تاثیرگذارترین فیلم سینمایی استاد مهرجویی در زمان خودش بود. مناظره اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی فوق العاده جذاب می باشد و برای هنر دوستان، نکات مختلفی دارد. در مستند موج نو، استاد مهرجویی حدودا 22 دقیقه حضور دارد.

مستند مهرجویی یکی از چندین مستند داریوش مهرجویی است که ساخت مانی حقیقی می باشد. مانی حقیقی در یک ساعت و چهل و شش دقیقه و سیزده ثانیه به بررسی کارنامه چهل ساله داریوش مهرجویی می پردازد. مستند مهرجویی، تنها در یوتیوب قابل نمایش می باشد. برای تماشای مستند مهرجویی، فیلترشکن خود را روشن کنید و وارد یوتیوب شوید. قاعدتا بسیاری از هنرمندان و هنر دوستان در ابتدای مسیر هنری خود، نیاز به شناخت آثار استاد داریوش مهرجویی عزیز دارند. در حال حاضر، مستندهای معرفی شده فوق (غیر از مستند الماس در گام لامینور)، در دسترس شما عزیزان است. یادشان گرامی و روحشان شاد.

فیلم های مستند داریوش مهرجویی
فیلم های مستند داریوش مهرجویی
پیشنهاد فیلم مستند

جانی دپ

مشاهده و دانلود

پرسش های پرتکرار پیرامون داریوش مهرجویی

اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش چقدر است؟

داریوش مهرجویی از همسر دومش 29 سال بزرگتر بوده و تفاوت سنی آنها چیزی نزدیک به 30 سال بود.

بهترین فیلم های داریوش مهرجویی کدام است؟

بهترین فیلم های این کارگردان عبارتند از : فیلم نارنجی پوش | ۱۳۹۰, فیلم سنتوری | ۱۳۸۵, فیلم مهمان مامان | ۱۳۸۲, فیلم درخت گلابی | ۱۳۷۶, فیلم لیلا | ۱۳۷۵, فیلم پری | ۱۳۷۳, فیلم سارا | ۱۳۷۱, فیلم بانو | ۱۳۷۰, فیلم هامون | ۱۳۶۸, اجاره نشین‌ها | ۱۳۶۵, مدرسه‌ای که می‌رفتیم | ۱۳۵۹, دایره مینا | ۱۳۵۳, پستچی | ۱۳۵۱, آقای هالو | ۱۳۴۹, گاو | ۱۳۴۸

سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.


عبارات کلیدی این نوشته: داریوش مهرجویی, داریوش مهرجویی لوکزامبورگ, داریوش مهرجویی لامینور, داریوش مهرجویی و عزت الله انتظامی, داریوش مهرجویی مصاحبه, داریوش مهرجویی کارگردان, داریوش مهرجویی بهایی, داریوش مهرجویی عزت الله انتظامی, داریوش مهرجویی گاو, داریوش مهرجویی در لوکزامبورگ

تصویر TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ