دانلود مستند به بهانه آزادی

دانلود مستند به بهانه آزادی مهدی نقویان به صورت کامل | اعتراضات سال 1401 مردم ایران در پی کشته شدن مهسا امینی و نقش علی کریمی و سایر هنرمندان و ورزشکاران در خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی
مستند به بهانه آزادی
فهرست مطالب

در این متن که برای معرفی مستند به بهانه آزادی نوشته شده در ابتدا توضیحاتی راجع به کلیت فیلم مستند می‌دهیم و بعد از معرفی اثر یک منبع برای دانلود آن معرفی می‌کنیم. یکی از راه‌های انتقال حس و مفهوم در دنیای امروز ساخت فیلم مستند و یکی از راه‌های دریافت حس به شیوه‌ی مناسب تماشای مستند است. صنعت سینما به دو دسته‌بندی کلی فیلم مستند و فیلم داستانی تقسیم می‌شود. در فیلم داستانی مبنا بر خلق درام و قصه‌گویی است. منظور از قصه‌گویی این است که یک کاراکتر اصلی و یک درام اصلی داشته باشید. در فیلم داستانی محدودیتی برای استفاده از خیال‌پردازی وجود ندارد. اما در فیلم مستند سازنده کمترین دخالت را در روند روایت دارد. البته بهتر است به اشتباه نیفتید و فکر نکنید که در فیلم مستند امکان روایت به نحوه‌ی دلخواه وجود ندارد. در فیلم‌های مستندی مانند مستند به بهانه آزادی علاوه بر به کار بردن محتواهایی که برگرفته از واقعیت هستند برداشتی که کارگردان دارد هم در فیلم دیده می‌شود.

مستدهای جنجالی سیاسی و اجتماعی

در دنیای امروز مستندهای بسیاری برای انتقال مفاهیم آموزشی، اجتماعی و سیاسی ساخته می‌شود. یکی از مراحل دشوار در ساخت فیلم مستند این است که شما یک اتفاق مهم و جذاب را به عنوان سوژه انتخاب کنید. این اثر به اتفاقات بعد از فوت مهسا امینی می‌پردازد. اگر علاقه به اطلاع از نظرات مختلف در سطح جامعه دارید این مستند می‌تواند برای شما مناسب باشد. کارگردان این مستند مهدی نقویان است. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به مهدی نقویان، کارگردان این مستند و آثاری که تولید کرده است به شما ارائه می‌کنیم.

مستند به بهانه آزادی
مهدی نقویان که بیشتر در تولید مستندهایی با ژانر سیاسی فعال است، سازنده‌ی مستند به بهانه آزادی است.

مهدی نقویان کارگردان مستند به بهانه آزادی

مهدی نقویان کارگردان مستند به بهانه آزادی متولد سال 1361 است. نقویان تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در شهر بابل گذراند. مهدی نقویان بعد از اتمام خدمت سربازی وارد انجمن سینمای جوان شد. انجمن سینمای جوان محفلی است که فیلمسازان بسیاری را به سینمای ایران معرفی کرده است. این انجمن به دلیل داشتن نمایندگی‌هایی در سراسر ایران قابلیت معرفی جوانان مستعد و علاقه‌مند به سینما از هر کجای ایران را دارد. مهدی نقویان هم از افرادی است که از فرصت‌های به وجود آمده در این انجمن استفاده کرده است. علاوه بر انجمن سینمایی جوان این کارگردان در یک مرکز دیگر هم به یادگیری سینما پرداخت.

سازنده مستند به بهانه آزادی در دانشکده صدا و سیما هم یک سری تحصیلات سینمایی را گذرانده است. از جمله مستندهایی که این کارگردان تولید کرده از جمله: رمز و راز ملکه، برادران، بازی، در برابر طوفان، قصه فیل و الاغ، سلمان رشدی، ارثیه پدری، خارج از دید، گزارش اقلیت، خارج از دید 1، خارج از دید 2 و به بهانه آزادی می‌باشد. در ادامه توضیحات کوتاهی راجع به مستندهای تولید شده‌ توسط این کارگردان را ذکر می‌کنیم تا بیشتر با فضای فکری او آشنا بشوید.

از اولین مستندهای تولید شده توسط این کارگردان، مستند رمز و راز ملکه است که در مورد ساختار حکومت بریتانیا و نحوه‌ی شکل گیری آن ساخته شده است. مستند برادران هم در مورد واکاوی و بررسی خبر حضور نیروهای خارجی پس از انتخابات می‌پردازد. فیلم ارثیه پدری هم که در قالب مستند ساخته شده زندگینامه‌ی محمدرضا پهلوی، اتفاقاتی که برای او افتاده و فرجام او را با استفاده از یک سری از آرشیوهای استفاده نشده شرح می‌دهد. از آثار بعدی که توسط این کارگردان تولید شده مستند خارج از دید است. در مستند خارج از دید در ده قسمت تولید شده و اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 را شرح می‌دهد. یکی از مسائل مهم در انتخاب مستند مورد علاقه‌ی خودتان این است که به ژانر آن توجه کنید. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد ژانر و گونه‌ای این اثر می‌پردازیم.

پیشنهاد فیلم مستند

انقلاب

مشاهده و دانلود

محتوا و ژانر مستند به بهانه آزادی

مستند به بهانه آزادی روی واکاوی جریانات و رویدادهای مهم سال 1401 متمرکز شده است. این فیلم مستند علی کریمی را سوژه‌ی خود قرار داده است. این اثر کنش‌های علی کریمی که اظهار داشته یکی از حامیان خیزش سراسری و اعتراضات 1402 خواهد بود را بررسی می‌کند. عنوان اولیه این مستند “اتفاقی که می‌خواست اسم رمزی باشد” نام داشت.

دانلود مستند به بهانه آزادی از سایت تی‌وی مستند
دانلود مستند به بهانه آزادی از سایت تی‌وی مستند

این مستند توسط صدا و سیما تهیه شده و فضایی شبیه به اکثر آثار مهدی نقویان دارد. این اثر در ابتدا از شبکه‌ی 3 پخش شد و واکنش‌های زیادی را برانگیخت. ژانر این مستند سیاسی محسوب می‌شود. در ژانر سیاسی، مستندساز به بررسی یک اتفاق مهم که یک تحول بزرگ در جامعه ایجاد کرده می‌پردازد. برخی مواقع مستندساز به جای پرداختن به اتفاقات مهم یک اتفاق فراموش شده را شرح می‌دهد. اما مستند به بهانه آزادی اتفاقی را شرح می‌دهد که زمان زیادی از آن نگذشته است. اگر تمایل به دانلود این مستند به صورت کامل دارید در ادامه با ما همراه باشید…

پیشنهاد فیلم مستند

انقلاب‌ ها

مشاهده و دانلود

دانلود مستند انقلاب مهسا امینی | به بهانه آزادی

برای دانلود مستند سیاسی به بهانه آزادی کافیست روی دکمه زیر کلیک نمایید:


سایت تی‌وی مستند یک منبع با کیفیت در زمینه‌ی عرضه‌ی مستندهای تولید شده در ژانرهای مختلف است. تی‌وی مستند با انتشار مستندهای شبکه‌ی منوتو کار خود را قوت بخشید. سایت تی‌وی مستند یک آرشیو عظیم از انواع مستندهای به روز و قدیمی را دارد. این سایت به دلیل سابقه‌ی زیاد انواع شیوه‌های توزیع مستند از جمله: عرضه توسط دی وی دی، هارد و عرضه‌ی آنلاین را تجربه کرده است.

در صورتی که علاقه‌مند به دانلود انواع دیگر مستند هستید به سایر بخش‌های سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند با یک آرشیو عظیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانلود مستند است. سایت TVmostanad با تقسیم بندی مستندها به دسته بندی های موضوعی زیر کار شما برای دانلودهای مستند دلخواه خود را راحت‌تر کرده است:

برای انتخاب مستند مورد علاقه‌ی خود به بخش‌های های بالا مراجعه کنید.

سایت تی‌وی مستند تولیدات بهترین مستندسازان دنیا از جمله: بی‌بی‌سی فارسی، دیسکاوری، نشنال جئوگرافیک و… را با بهترین کیفیت عرضه می‌کند. این سایت آثار تولید شده در خارج از کشور را هم با زیرنویس یا دوبله‌ی فارسی روی سایت خود قرار داده است. شما می‌توانید از طریق این سایت مستندهای مورد علاقه‌ی خود را با کمترین هزینه و بیشترین سرعت دانلود نمایید.

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ