کلیساهای محل تردد ارواح

در این نوشته به معروفترین کلیساهای محل تردد ارواح میپردازیم و اتفاقات ماورایی روی داده در آنها را بررسی میکنیم. با یکی دیگر از نوشته های انحصاری تی وی مستند درباره دنیای ماورا با ما همراه باشید...
کلیساهای محل تردد ارواح
فهرست مطالب

در ادامه نوشته ی ساختمان های تسخیر شده و جن زده و در این نوشته به معروفترین کلیساهای محل تردد ارواح میپردازیم و اتفاقات ماورایی روی داده در آنها را بررسی میکنیم. با یکی دیگر از نوشته های انحصاری تی وی مستند درباره دنیای ماورا با ما همراه باشید…

کلیساهای محل تردد ارواح : بتل‌آبی

ویلیام فاتح این کلیسا را در محل وقوع پیروزیش در جنگ هیستیگز در سال ۱۰۶۶ بنا کرد. بر طبق گفته‌ها، یک شبح فواره در محراب، به یاد بود خونریزی که در این محل اتفاق افتاده ظاهر می‌شود. نرمن‌ها ‌محل میدان جنگ را سنلاک نامیدند که به معنای «دیباچه خون» است و شاهدان ادعا می‌کنند هنگام بارش باران از زمین آنجا خون می‌جوشد.

کلیساهای محل تردد ارواح

کلیسای بتل‌آبی در شرق ایالت اسکس که می‌گویند محل تردد ارواح است.

کلیساهای محل تردد ارواح

تعداد زیادی از کلیساها، محل تردّد و رفت و آمد ارواح هستند. کشیشی به نام لرد از کلیسای نیوبای در شمال ایالت یورکشایر عکسبرداری کرد. در هنگام عکس گرفتن او چیزی ندیده بود ولی تجسم روحی با لباس عبا مانند و ماسک در عکس پدیدار شد.

تقریباً ۵۰۰ سال پس از بنای این کلیسا در سال ۱۵۳۸، پادشاه هنری هشتم آن را به آنتونی براون واگذار کرد. در این مراسم، راهبی آنتونی براون را نفرین کرد چون معتقد بود تملک کلیسا، کفر است. حدود ۲۰۰ سال بعد، ماندرلی هال ملک موروثی آنتونی براون در یک آتش سوزی نابود شد(۱۷۹۳) و یک هفته بعد نیز آخرین وارث مذکر خانواده غرق شد.

پس از آن شبحی در کلیسا دیده شد که می‌گفتند روح همان راهبی است که نفرین کرده بود. ولی صاحبان فعلی کلیسا معتقدند این روح متعلق به دوشس کلِولَند است که برای مدتی در آنجا ساکن بوده است.

علم یا ماوراء الطبیعه؟

مقدار زیاد آهن در خاک اطراف کلیسای بتل‌آبی می‌تواند علت جوشش خون مانند از زمین به هنگام بارندگی محسوب شود و حتی در زمان بارندگی سنگین می‌تواند علت فواره های گاه‌به‌گاه باشد.
ولی افراد زیادی ادعا کرده‌اند ظاهر شدن ارواح را در آنجا شاهد بوده‌اند و این موارد را نمی‌توان توجیه کرد. متخصصین تأیید می‌کنند قتل‌های اسفناک و خشونت‌بار در آن مکان، علت اصلی این رویت‌هاست.

کلیساهای محل تردد ارواح : کلیسای بزرگ کانتربری

این کلیسای بزرگ قرن دوازدهم در ایالت کنت ـ جائی که توماس بِکت (اسقف اعظم کانتربری از سال ۱۱۶۱ تا ۱۱۷۰) در آن به قتل رسید ـ زیارتگاه معروفی است. با این حال، روح اسقف دیگری به نام سیمون سودبِری است که تا به امروز در آنجا رفت و آمد می‌کند. وایت تایلر رهبر کشاورزان انقلابی, سودبِری را در سال ۳۸۱ به قتل رساند. سودبِری مردی رنگ پریده با ریش خاکستری بلند است که در اطراف برجی که به نام اوست ظاهر می‌شود. طی قرن گذشته، حداقل ۱۰۰ مورد از رویت او به ثبت رسیده است.

کلیساهای محل تردد ارواح
هنوز هم روح اسقف اعظم سیمون سودبِری دیده می‌شود که در کلیسای کانتربری راه می‌رود، واقعه‌ای که از ۱۰۰ سال پیش تا به امروز ادامه داشته است.

نِل کوک

راهرویی در کلیسا به نام ورودی تاریک محل تردد نل کوک است که خدمتکار یکی از مقامات کلیسا بود. نل کوک پس از کشف رابطه نامشروع رئیس خود با یک زن، آنقدر خشمگین شد که او و معشوقه‌اش را مسموم کرده و به قتل رساند. به مجازات این کار او را در زیر راهرو تاریک، زنده به گور کردند. روح او در عصر روزهای جمعه‌ای که هوا تاریک باشد ظاهر می‌شود و طبق گفته‌ها، هر آدم بدشانسی که او را ببیند، مرگش به زودی فرا می‌رسد. روح راهب دیگری هم در این کلیسا تردد می‌کند. افرادی او را با چهره‌ای متفکر در حال قدم زدن در راهروها دیده‌اند.

کلیساهای محل تردد ارواح

عکاسی که از داخل کلیسای سنت بوتولف در لندن عکس می‌گرفت، چیز غیر عادی ندیده بود. با این وجود در یکی از عکس‌ها هیکل روح مانندی در یک بالکن دیده می‌شود.

شهرت افسانه ای

شاهدان زیادی، از جمله کشیشان ادعا کرده‌اند یک یا چند روح را در کلیسای بزرگ کانتربری مشاهده کرده‌اند. داستان‌های نقل شده در مورد این مکان، بدون شک شهرتی افسانه‌ای به آن داده ولی ممکن است بسیاری از این رویت‌ها به علت عوامل طبیعی بوده که اشتباهاً به فعالیت‌های ارواح نسبت داده شده است.

کلیساهای محل تردد ارواح : کلیسای وُبِرن آبی

این کلیسا واقع در ایالت بِدفوردشایر، بنایی قدیمی است که در اواسط قرن هیجدهم تجدید بنا شد. این کلیسا حدود ۳۰۰ سال محل سکونت دوک‌های بدفورد بوده و جای تردد تعدادی از ارواح است. آخرین واقعه, مربوط به تردد روح یک مرد جوان است که در دریاچه غرق شده است. اگر چه او دیده نمی‌شود ولی همین طور که راه می‌رود درها برایش باز و بسته می‌شوند. شاهدان می‌گویند دسته در می‌چرخد و سپس در باز می‌شود (مانند این که کسی وارد می‌شود). پس از مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک نفر طول اتاق را بپیماید، در طرف دیگر اتاق برای او باز و سپس پشت سرش بسته می‌شود.

کلیساهای وحشت

روح راهبی نیز در این کلیسا دیده شده است که از سردابه‌ای که محل دفن راهب‌ها است رد می‌شود. این روح ممکن است راهب بزرگ وبرن باشد که پس از مخالفتش با ازدواج هنری هشتم و آن بولین اعدام شد.

کلیساهای وحشت

بعضی معتقدند که روحی که در کلیسای وبرنآبی تردد می کند، متعلق به راهبی است که با ازدواج هنری هشتم و آن بولین(تصویر بالا) مخالفت کرده است.

دوشس محزون

سامرهاوس محل تردد روح مادر بزرگ دوک فعلی است که در یک حادثه سقوط هواپیما کشته شد. شاهدان می‌گویند گر چه او را ندیده‌اند ولی احساس حزن عمیقی در سامرهاوس که خانه مورد علاقه او بوده، به آنها دست می‌دهد.

پیشنهاد فیلم مستند

جزیرهٔ ارواح

مشاهده و دانلود

فیلم های مستند ارواح

دانلود مستند

مجموعه مستد روح در خانه

دانلود مستند کلاود و ایوت از مجموعه روح در خانه

تصور کنید خانه ی دلخواه خود را خریداری کرده اید، چیزی که در واقع همیشه رویای آن را داشته اید. اما دقیقا بعد از جابه جایی ، متوجه چیزهایی غیرطبیعی میشوید.

روح در خانه داستان واقعی و عجیب از آدمهایی است که در خانه های به ظاهر عادی زندگی می کنند خانه هایی که ممکن است تا به حال خالی از سکنه بوده باشند.

این سریال تیمی از محققان مسائل فراطبیعی را نشان میدهد که به بررسی فعالیت های ماورایی و پیدا کردن منبع اتفاقات می پردازند.

دانلود مستند

مستند ارواح

دانلود مستند ارواح از مجموعه جستجوی هیولا

آیا ارواح واقعیت دارند؟ آیا تکنولوژی می‌تواند آنها را بیابد و علم وجودشان را اثبات کند؟ برنامه “جستجوی هیولا” درمورد یکی از جن‌زده‌ ترین خانه‌ های آمریکا یعنی خانه لیزی بوردن تحقیق می‌کند.
خانه‌ ای که محل وقوع جنایتی معروف در قرن نوزدهم بوده است.
در یک تحقیق شبانگاهی، متخصصین وقایع ماوراء الطبیعه با استفاده از هشت دوربین از جمله با کیفیت‌ ترین دوربین مادون‌ قرمزی که تا کنون در بررسی وقایع ماوراء الطبیعه استفاده شده اتفاقاتی عجیب و غریب را در داخل این خانه ثبت می‌کنند.
آیا آنها می توانند یک بار برای همیشه حضور ارواح در این مکان را ثابت کنند؟

دانلود مستند

مستند جزیرهٔ ارواح

تعداد دانلود این مستند 1925نام مجموعه مستند 

دانلود مستند جزیرهٔ ارواح از مجموعه ‌سر نخ

در طول تاریخ رازهایی وجود داشته که بشر در توضیح‌شان ناتوان بوده.
اما پیشرفت‌ فناوری، راه را برای نظریاتی جدید باز کرده و هم‌اکنون جستجو برای یافتن شواهدی که ممکن است کلید دشوارترین پرسش‌های عصر ما باشد، در جریان است.
در این قسمت از برنامه‌ی سر نخ: زندان انفرادی، یک تشک و چهار دیوار لخت، محلی برای نگهداری بدترین متخلفین.
ولی یک زندانی نمی‌تواند حرکت کند.
چرا که مرده است و علامت‌های اسرارآمیزی در اطراف گردنش دیده می‌شود.
اما چه کسی یا چه چیزی این مرد را در درون امن‌ترین زندان آمریکا کشته است؟

دانلود مستند

مستند ارواح گمشده‌ی‌ پن‌هرست

تعداد دانلود این مستند 3900نام مجموعه مستند 

دانلود مستند ارواح گمشده‌ی‌ پن‌هرست از مجموعه پرونده های مخوف

در سال ۱۹۰۸ در شرق پنسیلوانیا محلی به نام « Pennhurst Asylum » به عنوان خانه‌ای برای مراقبت از افراد مبتلا به بیماری صرع، افراد ناتوان حرکتی و ناتوان ذهنی به وجود آمد اما پس از گذشت چند سال این مرکز به شکل خطرناکی بیشتر از ظرفیت خودش پر از افراد گوناگون شد و در نتیجه‌ی شرایط وحشتناکی به‌وجود آمد.
پس از گذشت نزدیک ۸۰ سال از افتتاح «Pennhurst»، سرانجام این مرکز تعطیل شد و این کار با کمک چند تن از بیماران سابق و روزنامه‌نگاران شجاع انجام شد.
به هر حال روح این بیماران و کارکنان متجاوز، امروز هم در راهروهای آن‌جا سرگردان است و پیام‌های بسیار تندی برای بازدیدکننده‌ها می‌فرستند و درس‌های روزهای بسیار وحشتناک را به یاد آن‌ها می‌آورند؛ درس‌هایی از تاریک‌ترین و دهشتناک‌ترین روزهای تاریخ آمریکا.

دانلود مستند

اطلاعات مستند ارواح گتیزبرگ

تعداد دانلود این مستند 3864نام مجموعه مستند 

دانلود مستند پرونده های مخوف

صدها نفر شاهد اتفاقات نادر و فراطبیعی در گتیزبرگ پنسیلوانیا بوده‌اند؛ این‌جا یکی از نقاطی است که بیشترین پرونده‌های مخوف را در ایالات متحده دارد؛ اما این ارواح به راستی کیستند و از ما چه می خواهند و چرا می‌خواهند ما را از خونین‌ترین نبردی که تا به حال در شمال خاک آمریکا اتفاق افتاده با خبر کنند؟ در این قسمت از برنامه‌ی «پرونده‌های مخوف»، ارواح سرگردانِ سربازان در میدان جنگ و شهر، چشمان ما را به روی مجموعه‌ای از اتفاق‌ها و پدیده‌های غیرقابل توضیح بازمی‌کنند؛ حوادثی که نه با جنگ‌های داخلی آغازشده و نه پس از آن پایان یافته‌اند، ارواحی که ظاهر شده‌اند، داستان‌های واقعی پنهان مربوط به این مکان‌ها – که همگی با میدان جنگ مربوط‌‌ هستند – را برای ما آشکار خواهند کرد: یک یتیم‌خانه، بیمارستان صحرایی، میدان جنگ، و خانه‌ای که در جنگ گتیزبرگ در آن شهروندان را با گلوله می‌کشته‌اند.
ارواح درگذشتگان این محل، سرانجام داستان واقعی نبرد گتیزبرگ را برای ما تعریف می‌کنند.

دانلود مستند

مستند راز ۳۶۰ : ارواح در زندان

تعداد دانلود این مستند 2376نام مجموعه مستند 

دانلود مستند راز 360 : ارواح در زندان از مجموعه ویژه برنامه

زندان ایالت شرقی به گونه ای طراحی شده بود که زندانیان را در انزوای کامل نگه داشته و آنها نمی توانستند هیچ تماسی با دنیای بیرون داشته باشند.
سازندگان آن قصد داشتند مجرمین را برای همیشه از جامعه دور نگه دارند.
اکثر ساکنان این زندان به بیماری های روحی و جنون دچار شدند.
از زمان بسته شدن زندان در سال ۱۹۷۱، گزارش های بسیاری مبنی بر شنیده شدن صداهای عجیب و فریادهای وحشتناک در این مکان دریافت شده.
برخی دیگر سایه هایی را دیدند که همچون ارواح سرگردان از میان دیوارهای زندان عبور می کردند.
در این برنامه گروهی از مهندسان شاخه های علمی مختلف به شکار ارواح زندان ایالت شرقی می روند.
حسگرهای حرکتی ، دوربین های حرارتی و دید در شب درون زندان کارگذاشته شده و یک اسکنر سه بعدی نمایی بسیار دقیق از زندان را در اختیار محققان می گذارد تا مشخص شود که آیا داستان زندان شبح زده ایالت شرقی حقیقت دارد و یا اینکه فقط زاده تخیلات ماست.

دانلود مستند

مستند جن زدگان

تعداد دانلود این مستند 1796نام مجموعه مستند 

دانلود مستند جن زدگان از مجموعه ‌سر نخ

وحشت امیتی‌ویل را می‌توان مشهورترین واقعه‌ی جن‌زدگی تاریخ دانست.
در این خانه‌ی واقع در لانگ‌آیلند، تقریباً تمامی انواع شناخته شده‌ی فعالیت‌های فراطبیعی، تجربه شده است.
آیا ممکن است آن ارواح دوباره بازگشته باشند؟ در حال حاضر، در مکانی دیگر، پدیده‌هایی مشابه رخ می‌دهد.
گروه برنامه‌ی در جست و جوی راز با استفاده از فناوری‌های جدیدی که به صورت اختصاصی برای این تحقیق ساخته شده‌اند، موضوع را بررسی کرده و تلاش می‌کنند ثابت کنند این ارواح شیطانی نه تنها وجود دارند بلکه مکانی را به تسخیر درآورده‌اند.


عبارات کلیدی کلیساهای محل تردد ارواح

کلیسای ارواح
ارواح در کلیسا
کلیسای وحشتناک
کلیسای وحشت
فیلم وحشتناک کلیسا


 

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ