دانلود مستند آورتین درباره سردار قاسم سلیمانی

مستند آورتین یک اثر مهم در مورد زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی است، اکثر قسمت‌های مستند اورتین در جنوب شرق کشور می‌گذرد. در ادامه معرفی مستند اورتین میتوانید آن را بصورت آنلاین تماشا و نسبت به دانلود آن اقدام نمایید.
دانلود مستند آورتین
فهرست مطالب

مستند آورتین یک اثر تولید شده در مورد بخشی از زندگی سردار سلیمانی است. به دلیل اینکه این مستند برای شرح بخشی از زندگی یک شخصیت در یک برهه‌ی حساس از تاریخ معاصر تولید شده، می‌تواند اطلاعات مهمی درباره‌ی آن دوران هم به شما بدهد. اکثر بخش‌های این مستند به اتفاقاتی که در جنوب شرق کشورمان اتفاق افتاده اختصاص دارد. یکی از مسائلی که در این مستند به آن پرداخته می‌شود فعالیت‌های سردار قاسم سلیمانی برای برقراری امنیت است و این فعالیت‌ها به منطقه‌ی سیستان و بلوچستان اختصاص دارد. این مستند سابقه‌ی پخش شدن در شبکه‌ی مستند را هم دارد. این مستند نشان می‌دهد که قاسم سلیمانی در آن دوران چه نقش پررنگی در عملکرد خوب قرارگاه 41 ثارالله داشته است.

پیشنهاد فیلم مستند

شیاطین سیاه

مشاهده و دانلود

جوایز مستند آورتین

این مستند در جشنواره سینما حقیقت هم شرکت داشته است. جشنواره سینما حقیقت یک جشنواره‌ی تخصصی در مورد فیلم‌های مستند است که در کشورمان برگزار می‌شود. این مستند توانست موفقیت مهمی هم در جشنواره‌ی سینما حقیقت به دست بیاورد. این اثر در جشنواره‌ی سینما حقیقت جایزه‌ی سرباز وطن که جایزه‌ی ویژه‌ی یادبود سردار سلیمانی است را دریافت کرد. به گفته‌ی سازندگان این فیلم مستند با یک نگاه غیرکلیشه‌ای به اتفاقات پر التهابی که اوایل دهه‌ی هفتاد در شهرهای مرزی سیستان بلوچستان اتفاق افتاده می‌پردازد. دلیل ساخت این مستند به روایت کارگردانش این بوده که بسیاری از مردم کشور ایران از اتفاقاتی که در آن برهه افتاده است آگاه نیستند.

مستند آورتین
زمانی که مستند آورتین به روایت آن می‌پردازد مربوط به دوران پس از جنگ ایران و عراق است که اشرار از وضعیت سوءاستفاده می‌کردند.
پیشنهاد فیلم مستند

تسلیم، هرگز

مشاهده و دانلود

داستان مستند اورتین

در دورانی که سردار سلیمانی در منطقه‌ی جنوب شرق کشور کارهای مربوط به مبارزه با مواد مخدر را انجام می‌داد ناامنی‌هایی در استان بلوچستان بروز کرد. این مستند نشان می‌دهد که چگونه در آن زمان اشرار منطقه‌ی کرمان و سیستان و بلوچستان اقداماتی انجام می‌دادند تا محیط را ناامن کنند و فعالیت‌های خودشان را راحت‌تر انجام دهند. همچنین در این فیلم توضیح داده می‌شود که سردار سلیمانی بدون استفاده از روش‌های خشن کاری کرد که آن منطقه ثبات خیلی بیشتری داشته باشد. مستند آورتین نشان می‌دهد سردار قاسم سلیمانی زمانی که فرمانده قرارگاه 41 ثارالله بود، باید ترتیبی اتخاذ می‌کرد که با کمترین عوارض امنیت را برقرار کند.

زمانی که این مستند به روایت آن می‌پردازد مربوط به بعد از پایان جنگ ایران و عراق است که اشرار منطقه از شرایط بعد جنگ سوءاستفاده می‌کردند. به گفته‌ی کارگردان این اثر چیزی که او را برای انتخاب این بازه‌ی زمانی جهت ساخت مستند ترغیب کرده برخورد خاص سردار قاسم سلیمانی با این شرایط است. سردار قاسم سلیمانی به دلیل اینکه خود متولد آن منطقه بود آگاهی داشت، اکثر کسانی که برای اشرار کار می‌کنند معاند نیستند و فقط به دلیل فقر اقتصادی رو به این فعالیت‌ها آورده‌اند. سردار سلیمانی بدون اینکه برخورد سخت و قهرآمیزی انجام دهد سعی بر پایان دادن به ناامنی‌ها کرد. به گفته‌ی این مستندساز در این اثر نحوه‌ی فعالیت‌های سردار قاسم سلیمانی در آن زمان شرح داده شده که چگونه قلعه آورتین را از چنگ اشرار درآورد.

اقدامات سردار سلیمانی

در مستند آورتین نشان داده می‌شود که او چگونه در ابتدا برای اینکه اقتدار خود را نشان دهد اقدام به تسخیر قلعه اورتین کرد. دلیل تسخیر این قلعه توسط توسط قرارگاه 41 ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی این بوده که این مکان محل تجمع اشرار مسلح شده بود.

 

اقدامات سردار سلیمانی در مستند اورتین
اقدامات سردار سلیمانی در مستند اورتین

در این اثر نشان داده می‌شود که چگونه سردار سلیمانی بعد مسلط شدن به مقر اصلی اشرار، برای اینکه راه بازگشتی برایشان باقی بگذارد پیشنهاد عفو به آنها داد. همچنین در این فیلم شرح داده می‌شود سردار قاسم سلیمانی با گذاشتن شرط تسلیم کردنِ سلاح برای اشرار به آنها اجازه داد که در امان باشند. در روایت‌هایی که این مستند به آنها پرداخته نحوه‌ی تسلیم شدن برخی افراد هم به تصویر کشیده می‌شود. خیلی از کسانی که به علت تنگدستی اقدام به همکاری با اشرار می‌کردند بعد اقدام سردار قاسم سلیمانی به مسیر درست خود برگشتند.

به گفته‌ی سازنده‌ی مستند آورتین او در ابتدا با این درخواست مواجه شده که مستندی در مورد شهید سلیمانی بسازد. حسن وزیرزاده سازنده‌ی این مستند بعد از علاقه‌مند شدن به ماجرای قلعه آورتین تصمیم خود را برای ساخت مستند گرفته است. به دلیل اینکه مستندهای کمی در مورد این قسمت از زندگی سردار قاسم سلیمانی ساخته شده این اثر اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد. در ساخت این مستند سعی بر این بوده هم‌زمان که حق مطلب ارائه می‌شود از شعاری و کلیشه‌ای شدن مسائل هم دوری شود. سازندگان سعی کرده‌اند مستند قاسم سلیمانی را با رعایت اصول تکنیکی بسازند. به گفته‌ی سازندگان این فیلم در ساخت آن همچنین از بزرگ‌نمایی هم تا حد امکان دوری شده است.

مستند اورتین
اشرار منطقه حدود صد سال در قلعه‌ی آورتین حضور داشتند که سردار سلیمانی به حضور آنها پایان داد.

ساختار این مستند

در تولید قلعه اورتین علاوه بر تصاویر آرشیوی از مصاحبه هم استفاده شده است. یکی از افراد تأثیرگذار در تولید این مستند فیلم‌بردار این اثر است. به گفته‌ی کارگردان این اثر فیلم‌بردارِ مستند توانسته تصاویر آرشیوی خوبی به دست بیاورد. تصاویر آرشیوی پرمحتوا یکی از مواردی است که برای تولید این مستند به کار رفته و توانسته این اثر را چند پله رشد بدهد. به گفته‌ی کارگردان فیلم‌بردار این مستند با نگاه حساس خود توانست فرایند روایی مستند را تغییر دهد.

مستند سردار حاج قاسم سلیمانی در اورتین
شما می‌توانید برای دانلود مستند آورتین و سایر انواع مستند به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.

یکی از نکات مهمی که در فیلم مستند آورتین به آن پرداخته می‌شود این مسئله است که اشرار این منطقه حدود صد سال در آن مکان حضور داشته‌اند. در این اثر سعی بر این بوده تأثیر برخورد اصولی با یک بحران، توسط فردی که مدیریت و کنترل خوبی در شرایط سخت دارد نشان داده شود. قدمت حضور اشرار در این منطقه به حدی طولانی بود که به قبل از انقلاب می‌رسید. در بخش‌های پایانی مستند هم نشان داده می‌شود سردار سلیمانی چگونه به حضور افرادی که در این منطقه به انواع خلاف‌ها دست می‌زدند پایان داد. اعمالی خلاف قانونی که سالیان سال اشرار آن منطقه انجام می‌دادند از جمله قتل، سرقت و قاچاق بود.

دانلود مستند آورتین + تماشای آنلاین

برای دانلود از سایت تلوبیون کلیک کنید.


پرسش های پر تکرار درباره مستند آورتین

معنی آورتین یا اورتین چیست؟

آورتین منطقه صعب‌العبور و کوهستانی در کرمان، در عین حال، مکانی مناسب و امن برای اشرار است.

اورتین کجاست؟

اورتین روستایی از توابع بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج در استان کرمان ایران است. این روستا در دهستان مارز قرار دارد.


سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.
TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ