مستند چشمان محافظ و زندگی سردار سلیمانی + دانلود

مستند چشمان محافظ یک اثر در مورد بخشی از زندگی سردار سلیمانی می‌باشد که توسط بنیاد حفظ و نشر آثار سردار سلیمانی تولید شده است. در ادامه ضمن معرفی کامل این مستد لینک آن را برای دانلود رایگان برای شما قرار داده ایم. همچنین میتوانید به صورت آنلاین این مستند را تماشا نمایید.
مستند چشمان محافظ
فهرست مطالب

مستند چشمان محافظ یک فیلم در رابطه با بخشی از زندگی سردار سلیمانی است. این مستند ترکیبی از مصاحبه‌های نزدیکان قاسم سلیمانی و تصاویر آرشیوی که از او گرفته شده است می‌باشد. در مستندسازی یکی از روش‌ها برای اینکه مخاطب به صحت اطلاعات اعتماد بیشتری بکند این است که از حرف‌های نزدیکان سوژه‌ی اصلی استفاده شود. این اثر روایت می‌کند زمانی که شهید سلیمانی مشغول به انجام مأموریت‌هایی خود در عراق و سوریه بود، اتفاقات جالبی هنگام کار برای او می‌افتاد. از جمله تکنیک‌هایی که برای خلق جذابیت در این مستند استفاده شده به کار بردن تصاویری است که خیلی مربوط به مسائل نظامی نیست. در مستند چشمان محافظ نزدیکان سردار سلیمانی به بیان خاطراتی که در کنار او تجربه کرده‌اند می‌پردازند.

در این مستند از تصاویری استفاده شده که هنگام قرارگیری در کنار هم یک فیلم با فضای صمیمی را خلق کند. از ویژگی‌های فیلم مستندی مانند چشمان محافظ این است که در ساخت آن از سناریو و بازیگری استفاده نمی‌شود. در فیلم مستند به طور کلی عناصری که فیلم را از باورپذیری دور می‌کنند به حداقل می‌رسد. به دلیل اینکه این مستند تنها بخشی از زندگی شهید سلیمانی را شامل می‌شود، امکان اینکه آن را به طور کامل جزو ژانر مستند زندگینامه‌ای بدانیم وجود ندارد. این فیلم درباره‌ی یکی از جنبه‌های زندگی واقعی سردار سلیمانی است. ساختاری که سازندگان این مستند برای جذب مخاطب خود استفاده نموده‌اند هم نسبتاً خلاقانه است.

مستند چشمان محافظ
این مستند سعی کرده تا یک بعد دیگر شخصیت سردار سلیمانی که کمتر دیده شده است را در مدیوم مستند به تصویر بکشد.

تأثیر این مستند در معرفی شخصیت سردار سلیمانی

در ذهن اکثر مخاطبانی که به تماشای این فیلم می‌نشینند، قاسم سلیمانی یک شخصیت نظامی محسوب می‌شود و اینکه در مستند چشمان محافظ به جنبه‌ی دیگری از زندگی این شخصیت پرداخته می‌شود می‌تواند جذاب باشد. در این مستند سعی بر این بوده که از طریق حس نزدیکی با شخصیت اصلی یعنی سردار سلیمانی، مخاطب به طور مداوم در ارتباط با عناصر فیلم باشد. این مستند شبیه به مستندهای کم هزینه‌ای است که در سطح بین‌المللی هم طرف‌داران خود را دارد. ماجرای این مستند بیشتر در کشور عراق و سوریه می‌گذرد. مستند به طور کلی تلفیقی از فیلم‌های مربوط به اقدامات نظامی و هم‌زمان اتفاقات غیرنظامی است. طبق یک آمار کلی شهید سلیمانی در کشورهای عراق و سوریه بیش از صد عملیات انجام داد.

یکی از سخت‌ترین کارها در ساخت فیلمی مانند چشمان محافظ شرایط دشوار لوکیشن آن است، سردار سلیمانی فردی بود که به طور مداوم در کشورهای عراق و سوریه به انجام عملیات می‌پرداخت. در سطح جهانی هم ساختن مستندی که در یک محیط جنگی اتفاق می‌افتد سختی‌های زیادی دارد و به همین دلیل بعد از ساخت ارزش بالایی پیدا می‌کند. خبرگزاری‌های بزرگی مانند سی ان ان، بی بی سی و… به ساخت مستندهایی که از لحاظ لوکیشن با مستند چشمان محافظ شباهت دارند، اقدام کرده‌اند. فیلم‌های ساخته شده در موقعیت‌های جنگی علاوه بر دادن اطلاعات باورپذیر، هیجان زیادی هم دارند البته این موارد در مستند چشمان محافظ با حس صمیمیت تلفیق شده است.

شرایط ساخت مستند چشمان محافظ

مستند چشمان محافظ یکی از آثاری است که تأثیر رسانه را برای شرح یک روایت به صورت دلخواه نشان می‌دهد. در این مستند سازنده توانسته به نحوی که دلخواهش است داستان و خاطرات خود از مناطق جنگی عراق و سوریه را که همراه با سردار سلیمانی بوده است روایت کند. فیلم مستند یکی از مؤثرترین رسانه‌ها برای انتقال یک پیام به شمار می‌رود که این مستند یک نمونه‌ی خوب آن است. در مستندی مانند فیلم چشمان محافظ انتقال پیام و باورپذیری اهمیت بالایی دارد. در این فیلم انتقال مفهوم با کمک تصاویر واقعی که با سلیقه‌ی کارگردان ادیت شده است انجام می‌شود. باورپذیری هم در مستندی مانند چشمان محافظ با کمک استفاده از فیلم‌های واقعی که در صحنه گرفته شده و مصاحبه‌ی نزدیکان سردار سلیمانی انجام شده است. سازنده و یکی از کاراکترهای اصلی این مستند از محافظان سردار سلیمانی است، این شخص با کمک یک دوربین فیلم‌برداری به ثبت و ضبط مداوم اتفاقات و خاطرات پرداخته است.

مستند چشمان محافظ
یکی از راه‌های هر شخص برای آشنایی بیشتر با شخصیتی مانند سردار سلیمانی مراجعه به آثار تولید شده در مورد او مانند مستند چشمان محافظ است.

آشنایی با شخصیت سردار سلیمانی

امروزه اگر تمایل دارید با یک شخصیت تأثیرگذار مانند سردار سلیمانی بیشتر آشنا بشوید یکی از بهترین روش‌ها برای انجام آن استفاده از فیلم‌های مستندی است که توسط آن شخصیت تولید شده است. مستند چشمان محافظ هم برای کسانی که علاقه دارند با کاراکتر شهید سلیمانی آشنا بشوند یک گزینه‌ی بسیار مناسب است. در این مستند نشان داده می‌شود که شهید سلیمانی علی‌رغم اینکه در اوقات فراغت با اطرافیان و دوستانش مهربان بوده است اما در هنگام انجام کارهای مهم که با جان انسان‌ها درگیر بوده رفتار دیگری از خود نشان می‌داده است. به روایت یکی از مصاحبه شوندگان، شهید سلیمانی زمانی که در هنگام انجام کارهای مهم بوده است به فیلم‌بردار تذکر می‌داده تا کار خود را فعلاً متوقف کند. این مستند سابقه‌ی پخش شدن از شبکه‌ی یک سیما را هم دارد. این فیلم به مناسبت ولادت امام حسین و روز پاسدار به عنوان یک ویژه برنامه از شبکه‌ی یک صدا و سیما پخش شده است.

مستند چشمان محافظ
این مستند توسط بنیاد حفظ و نشر آثار سردار سلیمانی تولید شده و یک سری از تصاویر استفاده شده در آن برای اولین بار منتشر شده است.

تولید کننده‌ی مستند چشمان محافظ

مستند چشمان محافظ توسط بنیاد حفظ و نشر آثار سردار سلیمانی تولید شده است. این بنیاد وظیفه‌ی انجام کارهای تبلیغی و تولید محتواهایی که مربوط به شهید سلیمانی باشد را بر عهده دارد. این بنیاد با آرشیوهایی که از زندگی سردار سلیمانی در اختیار داشت تصمیم گرفت جهت تولید یک محتوا برای آشنا کردن مردم با این شخصیت اقدام بکند. برخی تصاویر آرشیوی موجود در این مستند برای اولین بار منتشر می‌شود و مصاحبه شوندگانی که در این فیلم حضور دارند نیز برای نخستین بار راجع به این فیلم‌ها صحبت می‌کنند.

تماشای آنلاین + لینک دانلود مستند چشمان محافظ

پرسش های پرتکرار درباره این مستند

دلیل معروفیت سردار قاسم سلیمانی چیست؟

او تا پیش از حضور آشکار در جنگ علیه داعش در عراق، معمولاً در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد، اما حکومت ایران از زمان حضور او در عراق با انتشار تصاویر متعددش با نیروهای عراقی، شروع به شناساندن چهرهٔ وی کرد.

سردار قاسم سلیمانی چگونه کشته شد؟

در ۱۳ دی ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد طی عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، مورد حملهٔ موشک پهپاد نظامی ارتش ایالات متحده قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیامدهای شهادت حاج قاسم سلیمانی چه بود؟

از جمله پیامدهای آن حمله به پایگاه هوایی عین الاسد که تحت شعار «انتقام سخت» اتفاق افتاد و سرنگونی پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.
TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ