دانلود مستند جنگل آمازون

در مستند جنگل آمازون با خطرناک ترین حیوانات وحشی جنگل های آمازون و حیات وحش ترسناک جنگل های هیرکانی اسرار امیز روبرو میشوید!
دانلود مستند جنگل آمازون
فهرست مطالب

مستند جنگل آمازون یکی از جذاب‌ترین انواع مستند برای علاقه‌مندان به فیلم مستند حیات وحش است. از زمانی که انسان‌ها شروع به تولید فیلم مستند کردند یکی از مناطق مناسب برای تولید این نوع از فیلم‌ها جنگل آمازون است. حیات وحش آمازون از دیرباز یکی از زیستگاه‌های مهم برای جانوران بوده است. در میان انواع بسیار حیوانات که در این جنگل زندگی می‌کنند برخی از گونه‌ها خیلی خطرناک هستند. آمازون از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های جهان است. آمازون از گونه‌های متفاوت گیاهی و حیوانی تشکیل می‌شود. به دلیل گستردگیِ بسیار جانوران این جنگل همچنان گونه‌هایی در این جنگل وجود دارد که زیاد شناخته شده نیستند. این جنگل از لحاظ مالکیت به سه قسمت تقسیم می‌شود که هر قسمتش جزو کشورهای برزیل، پرو و کلمبیا می‌باشد.

با توجه توصیفاتی که از آمازون کردیم در نتیجه ساخت فیلم مستند جنگل آمازون یک اتفاق جذاب برای علاقه‌مندان به مستند است. این جنگل یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای کارگردانان، تهیه کنندگان و به طور کلی شبکه‌های تولید کننده‌ی مستند است. مستندسازان با رفتن به قلب جنگل‌های آمازون آثار خیلی خوبی ارائه کرده‌اند. اگر قصد دارید تصاویری بکر و کمتر دیده شده را تماشا کنید می‌توانید برای بهترین مستند ساخته شده راجع به جنگل آمازون سرچ کنید. این متن را تا انتها دنبال نمایید زیرا در انتهای این متن بهترین منبع برای دانلود مستند جنگل آمازون را به شما معرفی می‌کنیم.

دانلود مستند جنگل آمازون
مستند جنگل آمازون یکی از پربیننده‌ترین انواع مستند برای علاقه‌مندان به این گونه از فیلم است.

حیات وحش جنگل آمازون

جنگل آمازون هنوز هم یک پناهگاه برای حفظ جانوران در خطر انقراض است. هنوز این منطقه یک منبع زیست محیطیِ غنی از جانوران مختلف است. انواع جانورانی که در این جنگل وجود دارند یوزپلنگ‌ها، عقاب‌ها، دلفین‌ها حشرات ناشناخته و بسیاری موجودات دیگر هستند. در آمازون هزاران گونه‌ی گیاهی، هزاران گونه ماهی و بیشتر از 370 نوع خزنده وجود دارد. با دیدن مستندهای مربوط به این جنگل درمیابید که این جنگل در واقع یکی از سرمایه‌های عظیم بشری محسوب می‌شود. در ادامه حیواناتی که در خطر انقراض هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

حیوانات در معرض انقراض جنگل آمازون

یکی از عوامل از بین رفتن نژادهای مختلف جانوری جنگل زدایی است اما این تنها عامل منقرض شدن انواع مختلف حیوانات نیست. یکی از عوامل مؤثر در انقراض موجودات عوض شدن ناگهانی وضعیت آب و هوایی است. همچنین آلودگی‌های زیست محیطی و آلوده شدن آب دریاها در از بین رفتن گونه‌های مختلف جانوران نقش دارند. آخرین مورد که بلای جان حیوانات جنگل های آمازون شده است شکار غیر قانونی و بی‌رحمانه‌ی حیوانات است. یکی از مواردی که احتمال دارد در اخبار شنیده باشید این است که در این اکوسیستم فیل‌ها را تنها برای فروختن عاج آنها می‌کشند. تمام عواملی که ذکر شد باعث از بین رفتن زیستگاه‌های جانوران در این جنگل می‌شود. چندی پیش موسسه‌ای بین‌المللی به نام اتحادیه حفاظت از طبیعت یک لیست از موجوداتی که در خطر از بین رفتن هستند به انتشار رساند. این لیست که توسط اتحادیه منتشر شد شامل هزاران گونه از موجودات در آمازون است.

برخی از حیوانات که در فیلم مستند جنگل آمازون به آنها پرداخته شده است از جمله: جگوار، تاپیر آمریکای جنوبی، میمون عنکبوتی از نوع سفید، سمورهای بسیار بزرگ، نبل ماکائو و میمون اواکاری و… می‌باشد. تماشای زندگی این موجودات در حال انقراض کمک می‌کند که افراد بیشتری در راستای حفظ این گونه‌ها تلاش کنند. در ادامه به خطرناک‌ترین موجودات که در جنگل آمازون زندگی می‌کنند می‌پردازیم.

دانلود مستند جنگل آمازون
مستند جنگل آمازون منبع عظیمی از حیوانات را به تصویر می‌کشد که چند مورد از آنها همیشه جزو حیوانات خطرناک هستند.

خطرناک‌ترین حیوانات جنگل آمازون

یکی از مسائل دیگر که در مستند جنگل آمازون نمایش درمی‌آید حیوانات خطرناکی است که در این جنگل زندگی می‌کنند. اگر شما به طبیعت یا فیلم‌های مستندی که راجع به طبیعت ساخته می‌شوند علاقه دارید طبیعتاً یکی از علایق شما یک سفر تفریحی به جنگل‌های آمازون است. آمازون از بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی استوایی محسوب می‌شود. با وجود زیبا بودن این منطقه نمی‌شود انکار کرد که این جنگل یکی از خطرناک‌ترین جنگل‌های دنیا است. آمازون منبع حیوانات خطرناکی مثل جگوار است، جگوار با سرعت زیادی که دارد یکی از بهترین شکارچیان این جنگل است.

حیوان خطرناک بعدی مار آناکوندا است، آناکوندا در واقع از مشهورترین شکارچیان این جنگل است که گاهی قادر است یک آهو را درسته ببلعد. یک جانور دیگر مارماهی برقی است، این جانور این امکان را دارد که توسط الکتریسیته شکار خود را بکشد. پیراناهای گوشت‌خوار هم موجوداتی هستند که هیچ طعمه‌ای امکان فرار از دست آنها را ندارد. قورباغه‌های زَهردار هم می‌توانند برای آبزیان خطرناک باشند. هر کدام از این جانوران می‌توانند سوژه‌ی یک مستند جذاب باشند. شبکه‌های قوی در زمینه‌ی تولید مستند فیلم‌های زیادی از جانوران خطرناک ساخته‌اند. در ادامه حیواناتی که در حال منقرض شدن هستند را بیشتر توضیح می‌دهیم.

انقراض گونه‌ها و حیات وحش آمازون

در جنگل آمازون بیشتر از 4000 نوع حیوان، بیشتر از 40000 گیاه و 3000 ماهی، میلیون‌ها حشره و هزاران پرنده، پستاندار و… زندگی می‌کنند. این تعداد از جانور که ذکر شد تنها گوشه‌ای از حیواناتی است توسط انسان شناسایی شده است. با وجود این تعداد از حیوانات مختلف اتفاقاتی مثل آتش‌سوزی، تغییر ناگهانی در آب و هوا و جنگل‌زدایی بیش از حد باعث شده است که به مرور حیوانات بیشتری در این جنگل منقرض شوند. مسائلی که علت انقراض حیوانات می‌باشند به مرور در حال افزایش هستند. در برخی مستندها که در مورد آمازون تولید می‌شوند سعی بر این بوده که به وضعیت نامناسب حیوانات این منطقه هم اشاره شود. از حیواناتی که تا به امروز منقرض شده‌اند می‌شود به پرنده‌ی دودو، تیلاسین، گربه شمشیر، کواگا، بز کوهی پیرنه، کبوتر مسافری و ببر جاوان منقرض شده‌اند. اگر علاقه به دانلود یک مستند با کیفیت در مورد جنگل آمازون دارید در ادامه یک منبع بسیار کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

سایت تی‌وی مستند ی منبع دانلود مستند جنگل آمازون
سایت تی‌وی مستند ی منبع دانلود مستند جنگل آمازون

دانلود مستند های حیات وحش آمازون

در سایت تی‌وی مستند آرشیو عظیمی از انواع مستند جنگل آمازون است. میتوانید برخی از بهترین مستندهای حیات وحش آمازون را در ادامه دانلود نمایید:

مستند کشنده ترین حیوانات آمازون

دانلود مستند آمازون از مجموعه کشنده ترین حیوانات جهان

مستند کشنده ترین حیوانات آمازون

آمازون محلی زیبا , مرموز و خطرناک است.
این رود عظیم و در واقع این قاره و تمام چیزهایی که در آن زندگی می کنند به این منطقه شکل داده است.
طیف عظیمی از موجودات به شکار در این جنگل استوایی اسرارآمیز مشغول هستند و در آب های گل آلود در حال رفت و آمد هستند.
هر کدام از آن ها برای شکار , دفاع و کشتن ترفند خاص خود را دارند.
آن ها کشنده ترین حیوانات آمازون هستند.

مستند ماهی مبارز, هیولای آمازون

دانلود مستند ماهی مبارز

مستند ماهی مبارز, هیولای آمازون

کاوشگری های این ماهیگیر بزرگ جهان , جان او را به خطر می اندازد تا ماهی های افسانه ای آب های شیرین را کشف کند.
اما آیا بزرگترین هیولای رودخانه ای هنوز هم آن جا است.
اکنون این ماهیگیر به جنگل آمازون سفری کرده است البته برای مبارزه با هیولای تاریخی.
نمی توان گفت کدام یک از آن ها برنده هستند : ماهیگیر یا هیولای آمازون.

مستند طبیعت آمازون

دانلود مستند آمازون از مجموعه نادیده‌های طبیعت آمریکای جنوبی

“آمازون” بزرگترین جنگل بارانی دنیا بوده و از غنی‌ترین اکوسیستم زمین برخوردار است.
این جنگل که در ۹ کشور امتداد پیدا کرده، مساحتی معادل هشت میلیون کیلومتر مربع از آمریکای جنوبی را پوشش می‌دهد و به قدری بزرگ است که اگر یک کشور می‌بود، می‌توانست عنوان هفتمین کشور بزرگ دنیا را از آن خود کند.
در این فیلم خواهیم دید که چه عواملی آمازون را به چنین مرکز بزرگی از تکامل و زیستگاه یک سوم از تمامی گونه‌های حیات کره‌ی زمین تبدیل کرده است.
آمازون مجموعه‌ای از دنیاهای متفاوت است.
فضای بالای پوشش گیاهی منطقه، محل حکمرانی میمون‌هائی است که بر فراز درختان مشغول تاب خوردن و جابجائی هستند و در عین حال، باید همیشه مراقب حمله‌ی شاه عقاب‌ها، مرگبارترین شکارچیان جنگل نیز باشند.
اما پائین‌تر و در سطح جنگل، تغییرناپذیری محیط، تولد گونه‌های متفاوتی از حیات را موجب شده است.
گونه‌های عجیب و شگفت آوری از زندگی در این منطقه به چشم می‌خورند.
میلیون‌ها “مورچه‌ی نظامی” ساکن اینجا هستند و هرچیزی را که سرراهشان قرار گیرد می‌بلعند.
حتی گیاهان اینجا نیز همواره برای پشت سر گذاشتن رقبا و تهدیداتشان تلاش می‌کنند.
اما مردم هم قسمتی از این طبیعت گسترده به شمار می‌آیند.
شهر مدرن “مانائوس” در قلب جنگل‌های بارانی قرار دارد و هنوز هم با وفادار ماندن به فرهنگ کهن خود، شاهد انجام مراسم و تشریفات عجیب است.

مستند رودخانه آمازون

دانلود مستند آمازون از مجموعه رودخانه های عظیم

مستند رودخانه آمازون

رود آمازون دنیایی عجیب و اسرارآمیز دارد.

آنجا خانه‌ی مارماهی ها و سمورهای آبی بزرگ است.

در این قسمت همچنین با قسمت‌هایی از این رودخانه که در آن آب دمای بسیار بالایی دارد و نیز آب‌سنگ‌های آمازون آشنا می‌شویم.

سایت تی‌وی مستند منبع دانلود مستند

اگر علاقه‌مند به تماشای مستندهای متفاوت هستید می‌توانید به بخش‌های متفاوت سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

برای انتخاب مستند مورد علاقه‌ی خود به بخش‌های های بالا مراجعه کنید.

 

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ