دانلود مستند هویدا

دانلود مستند هویدا شبکه من و تو به صورت کامل و بدون حذفیات | همه قسمت ها از زندگی کنار لیلا امامی تا حکم اعدام دادگاه صادق خلخالی
فهرست مطالب

مستند هویدا یکی از آثاری است که برای علاقه‌مندان به مستند در ژانر تاریخی جذابیت‌های زیادی دارد. دیدن یک مستند استاندارد در مورد هویدا برای هر ایرانی با ارزش خواهد بود. این مستند یکی از تولیدات شبکه‌ی منوتو محسوب می‌شود که به صورت سریالی عرضه شده است. به دلیل زندگی پر فراز و نشیبی که هویدا داشت اینکه یک مستند صرفاً به بیان چگونگی سرگذشت او بپردازد هم می‌تواند یک اثر چالشی و درگیر کننده خلق کند. در این مستند نشان داده می‌شود که هویدا چگونه از یک فرد قدرتمند که مقام نخست وزیری داشت به جایی رسید که در میان دادگاه محاکمه‌ی‌ بعد از انقلاب ترور شد. در سراسر جهان وقتی یک شخصیت مهم سیاسی از دنیا می‌رود مستندسازان بسیاری سعی می‌کنند تا در مورد نحوه‌ی سرگذشت او، نسبت به نگاهی که دارند محتوا تولید کنند.

مستند هویدا
مستند سیاسی تاریخی جنجالی هویدا

جنجالی ترین بخش های سیاسی تاریخی مستند هویدا

یکی از بهترین مدیوم‌هایی که می‌شود توسط آن یک شخصیت تاریخی را شرح داد فیلم مستند است. دلیل اینکه در فیلم مستند کاراکتری مثل هویدا و طرز نگاه یک فیلمساز به او بیشتر شناخته می‌شود، این است که در فیلم مستند جایی برای داستان پردازی و بازیگری وجود ندارد. در فیلم مستند تمامی اِلمان‌های میزانسن از جمله: داستان، بازیگر، دکور، نور، صدا و… تا حد امکان و در اکثر مواقع نزدیک به واقعیت خلق می‌شوند. به دلیل اینکه مخاطبِ فیلم مستند نزدیکی محتوا به واقعیت را حس می‌کند در نتیجه راحت‌تر فکت‌های آن را می‌پذیرد. به طور مثال اگر این فیلم مستند که در مورد هویدا ساخته شده به جای ژانر مستند قالبِ فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی با موضوع امیرعباس هویدا و رابطه او با همسرش لیلا امامی داشت، تا حد زیادی تأثیر افکار تولید کننده روی آن بیشتر بود و در نتیجه تأثیرگذاری کمتری ایجاد می‌کرد. اگر تمایل به آگاهی بیشتر از زندگی امیر عباس هویدا را دارید می‌توانید این مستند را مشاهده و بررسی کنید.

مستند هویدا
مستند هویدا در 5 قسمت تولید شده که هر بخش آن به یک بازه از زندگی امیر عباس هویدا اختصاص دارد.

سازندگان این مستند

سازنده‌ی مستند هویدا شبکه‌ی منوتو manoto است. شبکه من و تو سابقه‌ی تولید مستندهای بسیاری را به ویژه در مورد تاریخ قبل از انقلاب دارد. سازندگان این شبکه یک سری توصیفات از اینکه این مستند در مورد چیست ارائه داده‌اند. طبق اظهارات تولید کنندگان مستند هویدا، این فیلم در 5 قسمت تولید شده و زندگی این شخص را از تولد تا ترور شدن در دادگاه انقلاب اسلامی در خلال مصاحبه‌ها و تصاویر آرشیوی بیان می‌کند. در متنی که برای معرفی این مستند منتشر شده آمده مستند هویدا، قصه‌ی زندگی فردی است که بیشتر از هر شخصیت سیاسی دیگر بعد از مشروطه در سمت نخست وزیری بوده است. ساختار مشروطیت به این ترتیب بود که نخست وزیر توسط شاه تأیید می‌شد و در سمت خود قرار می‌گرفت.

مستند هویدا
یکی از مزایای تماشای فیلم‌های مستند تاریخی مانند مستند هویدا این است که شما را با تاریخ کشور خودمان بیشتر آشنا می‌کند.
پیشنهاد فیلم مستند

مهمان قاهره

مشاهده و دانلود

کلیات مستند هویدا

در ادامه‌ی متنی که برای معرفی این مستند منتشر شده آمده که هویدا شخصی است 13 سال مقام نخست وزیری را در دست داشت. همچنین سازندگان مستند در شرح این فیلم گفته‌اند هویدا نخست وزیری است که توانسته ایران را به درجات بالای اقتصادی برساند و یک فرد با کفایت در مقام خود باشد. مستند هویدا روایت خود را از خانواده و شهری که هویدا در آن متولد شد شروع می‌کند و تا روزی که هویدا در زندان قصر ترور شد ادامه می‌دهد. بسیاری از افراد فرهیخته زمانی که می‌خواهند یک توصیه به سایر انسان‌ها داشته باشند آنها را تشویق به خواندن تاریخ می‌کنند. یکی از مزایای تماشای مستندهایی مثل مستند هویدا این است که شما را بیشتر با تاریخ، به ویژه تاریخ کشور خودتان ایران آشنا می‌کند.

قسمت‌های اول این مستند

در توضیحاتی که در خلاصه‌ی هر قسمت این مستند آمده بیان شده، قسمت اول مستند در مورد شروع زندگی هویدا تا زمانی است به مقام نخست وزیری می‌رسد. در قسمت اول این مستند شرح داده می‌شود هویدا فرزند سفیر ایران در لبنان بوده و دوران کودکی او در کشور لبنان گذشته است. همچنین قسمت اول شامل این موضوع است که هویدا چگونه وارد دانشکده افسری شده و سپس به چه طریقی وارد وزارت خارجه گردیده است. قسمت دوم مستند هویدا به شرح این مسئله می‌پردازد که او چگونه به نخست وزیری رسید و در دوران نخست وزیری خود چگونه عمل کرد. در تمامی قسمت‌های این مستند از نزدیکان و افرادی که در زندگی هویدا نقش داشته‌اند مصاحبه گرفته شده است.

در قسمت سوم مستند هویدا کارگردان به این موضوع می‌پردازد که زندگی هویدا در وزارت دربار شاهنشاهی چگونه گذشت. همچنین قسمت سوم این مستند شامل دوران دستگیری به زندان افتادن او می‌شود. هویدا زمانی که از نخست وزیری کنار رفته بود و دولت ازهاری سر کار بود به دلایلی که در مستند شرح داده شده دستگیر شد. مسائل و پیچ و تاب‌هایی که در زندگی هویدا وجود دارد باعث شده تماشای مستندی در مورد او عبرت آموز باشد. معمولاً آن دسته از شخصیت‌های سیاسی که در زمان انقلاب زندگی کرده‌اند ماجراهایی پر از فراز و نشیب داشته‌اند.

مستند هویدا
در مستند هویدا به روزهایی که این فرد در دادگاه‌های بعد از انقلاب اسلامی محاکمه می‌شد هم پرداخته شده است.

قسمت‌های آخر مستند هویدا

قسمت چهارم مستند هویدا که مربوط به روزهای آخر زندگی او است، به ایامی اختصاص دارد که هویدا در زندان بود و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. زمانی که انقلابیون وارد زندان قصر شدند دوباره هویدا را به دلایل متفاوت بازداشت کردند. اینکه یک فرد سیاسی در دو حکومت که به کلی عقاید متفاوتی داشتند زندانی شده باشد برای خلق یک مستند تماشایی کافی است. قسمت آخر این مستند به دادگاهی که توسط خلخالی برای دستگیر شدگان رژیم گذشته تشکیل شده بود و هویدا را در آنجا محاکمه کردند اختصاص دارد. طبق اظهارات سازندگان این مستند، در قسمت آخر تصاویری آرشیوی از حرف‌هایی که هویدا در دادگاه زد برای اولین بار منتشر می‌شود. یکی از تکنیک‌های پر تکرار در اکثر فیلم‌های مستند استفاده از تصاویر آرشیوی است. در این مستند از یک سری تصاویر آرشیوی که برای مستندسازان داخل کشور هم غیر قابل دسترسی بودند، برای اولین بار استفاده شده و این مستند را به یک اثر جالب تبدیل کرده است.

اظهارات هویدا در دادگاه انقلاب و حکم اعدام
اظهارات هویدا در دادگاه انقلاب و حکم اعدام
پیشنهاد فیلم مستند

سردار سپه

مشاهده و دانلود

دانلود مستند هویدا

برای دانلود این مستند تاریخی – سیاسی بسیار دیدنی و جنجالی کافیست روی دکه زیر کلیک نمایید:

مستند هویدا
مستند هویدا

پرسش های پر تکرار درباره امیرعباس هویدا

آیا هویدا بهایی بود؟

هویدا بارها بهایی بودن خود را که از سوی انقلابیون به عنوان اتهام علیه او مطرح شده بود رد کرده و گفته بود که مسلمان است.

چه کسی هویدا را کشت؟

وقتی هویدا را از بند بیرون آوردند، خلخالی تپانچه‌اش را درآورد و در حالی که رو به صورت او نشانه رفته بود، در سکوت حاضران گفت من ایشان را محاکمه و به اعدام محکومش می‌کنم. با گفتن این جمله، گلوله‌ای به پیشانی هویدا شلیک کرد که نقش زمین شد.

 


پیشنهاد فیلم مستند

هویدا (5قسمت)

مشاهده و دانلود

سایت تی‌وی مستند منبع دانلود مستند

اگر علاقه‌مند به تماشای مستندهای متفاوت هستید می‌توانید به بخش‌های متفاوت سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

برای انتخاب مستند مورد علاقه‌ی خود به بخش‌های های بالا مراجعه کنید.

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ