دانلود مستند برای یک زندگی معمولی

فیلم مستند برای یک زندگی معمولی داستان مهاجرت و زندگی ایرانیان در کشور ترکیه و جدیدترین ساخته جنجالی حسین شمقدری کارگردان «انقلاب جنسی» و «این رل» میباشد که میتوانید در ادامه این نوشته، هر دو قسمت آن را به صورت کامل و بدون سانسور با کیفیت عالی دانلود نمایید.
دانلود مستند برای یک زندگی معمولی
فهرست مطالب

در این محتوا که در مورد معرفی مستند برای یک زندگی معمولی نوشته شده توضیحاتی راجع به سبک این مستند و نکته‌های مربوط به آن ارائه می‌شود. مستند یک مدیوم کاربردی برای انتقال مفاهیم متفاوت توسط سازنده است. به دلیل اینکه فیلم‌های مستند بر پایه‌ی واقعیت ساخته می‌شوند طبیعتاً این مسئله تأثیر پیام آنها را هم بیشتر می‌کند. در فیلم‌ مستند از اتفاقات، مکان‌ها و فرهنگ‌های متفاوت آثاری تهیه می‌شود که هر کدام در یک ژانر قرار می‌گیرند. در فیلم مستند هنر فیلمساز و اینکه چگونه فیلم‌ها و صداهایی که ضبط کرده را کنار هم چیده است اهمیت زیادی دارد.

پیشنهاد فیلم مستند

ترکیه

مشاهده و دانلود

دیدگاه کارگردان در مستند برای یک زندگی معمولی

شاید بشود ادعا کرد اینکه مستندساز صاحب چه عقیده یا چه نوع ایدئولوژی سیاسی باشد در این مسئله که اثر او چه ساختاری دارد تأثیرگذار است. ممکن است از یک اتفاق مشخص مانند رویدادی اجتماعی چند مستند ساخته بشود که هر مستندساز یک زاویه دید خاصی داشته باشد. به طور کلی تفاوت یک مستند با فیلم داستانی این است که در فیلم مستند تمامی اتفاقات تا حد ممکن بر پایه‌ی داستان واقعی است. کارگردان این مستند حسین شمقدری است، در ادامه توضیحات بیشتری درمورد کارگردان این اثر به شما می‌دهیم.

دانلود مستند برای یک زندگی معمولی
سازنده‌ی مستند برای یک زندگی معمولی حسین شمقدری است که سابقه‌ی تولید مستندهای زیادی دارد.

حسین شمقدری سازنده‌ی مستند های جنجالی

حسین شمقدری سازنده‌ی مستند برای یک زندگی معمولی در 15 فروردین ماه سال 1367 متولد شده است. حسین شمقدری فارغ از مستندسازی سابقه‌ی کارگردانی سینما و مجری‌گری دارد. این کارگردان مدرک کارشناسی ارشد سینما را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است. این مستندساز سابقه‌ی دریافت لوح افتخار از جشنواره‌ی عمار دارد. او همچنین سابقه‌ی تدوین و روایت چند مورد از آثار خود را دارد. این کارگردان فرزند جواد شمقدری وزیر اسبق ارشاد است. از آثار این کارگردان می‌شود به: میراث آلبرتا، متولد اورشلیم، انقلاب جنسی، یزدان تفنگ ندارد، الف الف پاریس و 33 سال سکوت اشاره کرد.

دانلود مستند برای یک زندگی معمولی
فیلم مستند میراث آلبرتا، انقلاب جنسی و… در کنار مستند برای یک زندگی معمولی از جمله آثار حسین شمقدری محسوب می‌شوند.

آثار قبلی سازنده‌ی مستند برای یک زندگی معمولی

از آثار حسین شمقدری غیر از مستند برای یک زندگی معمولی می‌شود به مستند این رل و میراث آلبرتا اشاره کرد. میراث آلبرتا یک فیلم در سبک مستند است که به پدیده‌ی فرار مغزها می‌پردازد. از این مستند سه اپیزود عرضه شده است و در سال 1397 ساخت آن پایان یافت. مستند بعدی که توسط حسین شمقدری تولید شده است متولد اورشلیم نام دارد. فیلم متولد اورشلیم مستندی در ژانر سیاسی است که در آن به مصاحبه و گفتگو با 5 فردِ معتقد به صهیونیسم پرداخته می‌شود. این مستند چندین مرتبه توسط افراد متفاوت و صاحب نظران مورد نقد قرار گرفته است.

فیلم انقلاب جنسی یکی دیگر از آثار تولید کننده‌ی مستند برای یک زندگی معمولی است. این مستند در چهار قسمت تولید شده است و یکی از جنجالی‌ترین ساخته‌های این فرد محسوب می‌شود. اجرای قسمت اول این مستند را خود حسین شمقدری بر عهده داشته است. روایت و مجری‌گری سه قسمت بعدی این مستند را محمد دلاوری انجام داده است. این مستند چندین بار به دلیل آنچه عبور از خط قرمز عنوان شد دچار مشکلاتی مثل توقیف شدن گردید. اثر دیگری که توسط حسین شمقدری تولید شده یزدان تفنگ ندارد است که به مسائل بعد از انتخابات سال 88 می‌پردازد. مستند الف الف پاریس که از تولیدات اخیر این مستندساز است به سرگذشت حمزه غالبی بعد از انتخابات 88 پرداخته و نحوه‌ی مهاجرت این شخص را شرح می‌دهد. آخرین مستند از حسین شمقدری که قصد معرفی آن را داریم 33 سال سکوت است.

با آثاری که نام برده شد شما می‌توانید یک فضای ذهنی کلی از رویکرد این مستندساز پیدا کرده و با شیوه‌ی او آشنا بشوید. حسین شمقدری سابقه‌ی بردن جایزه از جشنواره‌ی عمار را هم دارد. حسین شمقدری در کشور آلمان به دلیل مستندسازی در مورد صهیونیسم برای مدت کوتاهی دستگیر شده است.

مستند برای یک زندگی معمولی

عوامل این فیلم مستند
عوامل این فیلم مستند

مستند برای یک زندگی معمولی در مورد پدیده‌ی مهاجرت به کشور ترکیه ساخته شده است. این مستند به این مسئله می‌پردازد که دلیل افزایش علاقه‌ی ایرانیان به مهاجرت چیست. به دلیل اینکه یکی از اولین مقاصد مهاجرت ایرانیان کشور ترکیه است این مستند در این کشور ساخته شده و تمرکز خود را روی ایرانیان در این کشور گذاشته است. کارگردانی این اثر را حسین شمقدری بر عهده دارد و تهیه کنندگی آن را محمد حسن مددی انجام داده است. این مستند را محمد دلاوری روایت کرده است که در مستند انقلاب جنسی هم با کارگردان این مستند همکاری کرده است. مجری این مستند هم محمد دلاوری است.

صحنه های فیلم برای یک زندگی معمولی
صحنه های فیلم برای یک زندگی معمولی

محمد دلاوری در مورد این مستند می‌گوید: در سال‌های اخیر اینکه از ایران مهاجرت کنیم و اینکه ایران را یک جای استاندارد برای زندگی ندانیم بسیار فراگیر شده است. نظرسنجی‌ها و آمار هم این مسئله را تأیید می‌کند. البته این مسئله در جامعه به قدری فراگیر است که نیازی به نظرسنجی هم حس نمی‌شود. اگر بخواهیم صداقت به خرج دهیم و بدون تعارف صحبت کنیم من هم بارها پیش آمده که تمایل پیدا کنم به صورت کلی تمام زندگی را جمع کنم و از این کشور بروم.

کشور ترکیه هر سال بالغ بر 40 میلیون مهاجر به خود می‌بیند که از دلایل افزایش روزبه‌روز آن فراهم شدن امکانات اولیه برای یک زندگی معمولی در این کشور است. این مستند بیشتر از اینکه درباره‌ی زندگی در ترکیه باشد ما را متوجه کمبودهایی که در کشور خودمان وجود دارد می‌کند. به دلیل مسائل مطرح شده در این مستند می‌شود گفت که این اثر یک تم آسیب‌شناسانه دارد. اگر به دنبال یک منبع مناسب برای دانلود این مستند هستید در ادامه یک سایت با سابقه را به شما معرفی می‌نماییم.

دانلود مستند برای یک زندگی معمولی

سایت تی‌وی مستند از عرضه کنندگان با سابقه‌ی مستند از جمله فیلم مستند برای یک زندگی معمولی است. برای دانلود هر کدام از اپیزودهای این مستند کافیست روی دکمه مربوطه کلیک نمایید:

دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم


پرسش های پر تکرار درباره این مستند

حسین شمقدری کیست؟

حسین شمقدری (زاده ۱۵ فروردین ۱۳۶۷ در تهران) کارگردان، مستندساز و مجری است. وی تا کنون چندین مستند را کارگردانی کرده که به واسطه آن موفق به اخذ رتبه و لوح افتخار جشنواره فیلم عمار شده‌است.

داستان مستند باری یک زندگی معمولی چیست؟

مستند « برای یک زندگی معمولی »، قصد بررسی علت های مهاجرت ایرانی ها و زندگی در کشور ترکیه را دارد.سازندگان در این مستند ضمن سفر به کشور ترکیه، از نزدیک با ایرانیان مقیم ترکیه مکالمه، و از مکان های دیدنی، تجاری بازدید می‌نمایند.

سازندگان مستند برای یک زندگی معمولی چه کسانی هستند؟

حسین شمقدری به عنوان کارگردان و محمد دلاوری به عنوان راوی مستند از مهمترین سازندگان این مستند جنجالی میباشند.


سایت تی‌وی مستند منبع دانلود مستند

اگر علاقه‌مند به تماشای مستندهای متفاوت هستید می‌توانید به بخش‌های متفاوت سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

برای انتخاب مستند مورد علاقه‌ی خود به بخش‌های های بالا مراجعه کنید.

این سایت یک آرشیو بسیار پربار از مستندهای مختلف و در ژانرهای متفاوت دارد و یک منبع مناسب برای دانلود مستندهای مورد علاقه‌ی شما با قیمت مناسب و سرعت بالا است. در TVmostanad شما می‌توانید مستندهای مورد علاقه‌ی خود در ژانرهای مختلف را دانلود نمایید.

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ