مستند سلاح ایرانی + دانلود همه قسمت ها

مستند سلاح ایرانی از جمله آثار تولید شده توسط مؤسسه‌ی روایت فتح است که میتوانید همه قسمت های آن را از اینجا دانلود نمایید. این مجموعه مستند نشان میدهد ارتقای توانایی تولید تجهیزات نظامی چگونه به دست آمده است.
دانلود همه قسمت های مستند سلاح ایرانی
فهرست مطالب

مستند سلاح ایرانی یک فیلم تولید شده توسط مؤسسه‌ی روایت فتح است. این مستند به بررسی پیشرفت نظامی ایران می‌پردازد. این مستند در واقع این مسئله را روایت می‌کند که صنایع نظامی ایران چگونه در یک فضای ایزوله شده توسط قدرت‌های خارجی توانست سلاح‌های مورد نیاز خود را تولید کند. این مستند سابقه‌ی پخش از شبکه‌ی مستند را دارد. تهیه کنندگی این مستند را داود مرادیان بر عهده داشته است. اگر به مسائل نظامی علاقه دارید این مستند به شما کمک می‌کند که نکات بیشتری در مورد صنایع نظامی ایران بدانید. ارگان‌هایی مثل ارتش، سپاه و… در تولید این مستند همکاری داشته‌اند.

مستند سلاح ایرانی که قسمت‌های زیادی از آن در دست تولید است توانسته یک شرح و بررسی کامل از صنایع نظامی ایران ارائه بدهد. به طور کلی در مستندهایی که چالش و درام وجود دارد جذابیت بیشتری نهفته است. به هر ترتیب صنایع نظامی ایران سال‌ها تحت تحریم و فشار بوده‌اند و اینکه توانسته باشند تحت شرایط ساخت یک سری صنایع را پیشرفت بدهند می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. در ادامه توضیحاتی بیشتری راجع به این مستند به شما ارائه می‌کنیم.

سلاح ایرانی شبکه مستند
سازنده‌ی مستند سلاح ایرانی به دلیل موضوعی که این اثر دارد چالش‌های زیادی در زمان ساخت پشت سر گذاشته است.

چالش‌های ساخت مستند سلاح ایرانی

همان‌طور که اشاره کردیم داود مرادیان تهیه کنندگی این اثر را بر عهده داشته و ماه‌ها روی این اثر کار کرده است. تهیه کننده‌ی این اثر در مصاحبه‌ی خود اظهار داشته که 5 قسمت از این مستند آماده شده است. به دلیل حساسیت بالا در تولید مستند راجع به مسائل نظامی برای تهیه‌ی این 5 قسمت حدوداً دو سال زمان صرف شده است. به دلیل گستردگی مسائلی که چنین مستندی می‌تواند آنها را سوژه‌ی خود قرار دهد پیچیدگی ساخت آن زیاد است. مواردی که این مستند می‌تواند به آن بپردازد در یک نگاه کلی می‌تواند از جمله: نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی زرهی و… باشد. به دلیل گستردگی شاخه‌های نظامی مختلف این مستند قرار است 15 قسمت داشته باشد تا بتواند بیشترین پوشش ممکن را از تولید سلاح‌های ایرانی داشته باشد.

چالش تولید یک اثر مانند مستند سلاح ایرانی این است که موضوع حساسی مثل پرداختن به امور نظامی دارد. به دلیل موضوع نظامی مستند سلاح ایرانی این اثر طبیعتاً جنبه‌های امنیتی هم پیدا می‌کند. به گفته‌ی تهیه کننده‌ی این مستند یکی از عوامل طولانی شدن تولید آن به وجود آمدن چالش‌های نظامی و امنیتی حساس در منطقه‌ی خاورمیانه بود. به دلیل افزایش تنش‌های نظامی و نیاز داشتن این مستند به همکاری تنگاتنگ با ارگان‌های نظامی باید یک سری حساسیت‌ها رعایت می‌شد. این محدودیت‌ها روزبه‌روز هم بیشتر شد اما به هر ترتیب در حال حاضر 5 قسمت از این مستند تولید شده است. به احتمال زیاد بعد پخش شدن این مستند و گرفتن بازخوردهای مناسب می‌شود قسمت‌های بعدی این اثر هم منتشر خواهد شد. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به محتوای کلی این مستند به شما می‌دهیم.

پیشنهاد فیلم مستند

مسلسل

مشاهده و دانلود

داستان ساخت مستند سلاح ایرانی

به گفته‌ی سازنده‌ی مستند سلاح ایرانی، در این اثر قصد داشته نشان دهد ارتقای توانایی تولید تجهیزات نظامی چگونه اتفاق افتاده است. این مستند از این جهت اهمیت دارد که یک روند شروع شده از نقاط اولیه را تا نقطه‌ی اوجش دنبال می‌کند و مواردی که در تقویت آن نقش داشته را شرح می‌دهد. این مستند نشان می‌دهد رسیدن به لبه‌ی تکنولوژی‌های جهان یک نیاز ضروری برای پیشرفت در اکثر صنایع از جمله صنایع نظامی است.

طبق گفته‌های سازنده‌ی این مستند اکثر کشورها به دنبال این هستند تا به جای وابستگی و خرید تسلیحات نظامی خود از کشورهای دیگر، سلاح‌ها را در کشور خودشان و به صورت داخلی تولید کنند. از پیام‌های مهمی که سازندگان این مستند قصد داشتند با ساخت آن منتقل کنند این است که مردم ایران اهمیت ساخت سلاح در داخل کشور را بیشتر متوجه شوند. یکی از مواردی که در تولید مستند اهمیت دارد و به ادعای سازنده‌ی مستند سعی بر رعایت آن بوده شیوه‌ی روایت در این اثر است. در ادامه مطالبی هم راجع به شیوه‌ی روایی این مستند به شما می‌دهیم.

سازنده‌ی مستند سلاح ایرانی
سازنده‌ی مستند سلاح ایرانی اظهار کرده به دلیل موضوعی که این اثر دارد چالش‌های زیادی در زمان ساخت پشت سر گذاشته است.
پیشنهاد فیلم مستند

اف-16 فالکون

مشاهده و دانلود

شیوه‌ی روایی در این مستند

در مستند سلاح ایرانی شیوه‌ی روایی هم به نحوی نیست که فقط اطلاعات را به صورت خام برای مخاطب شرح بدهد. یکی از ویژگی‌های یک مستند با کیفیت این است که اطلاعاتی را که ارائه می‌کند به خوبی شکل بدهد و در انتها نتیجه‌ی مناسبی از آن بگیرد. با وجود اینکه در فیلم مستند از قصه‌گویی استفاده نمی‌شود اما در این مستند سعی بر این بوده که روایت از ساختار خوبی برخوردار باشد. یکی از نکاتی که در این مستند به آن پرداخته می‌شود تاریخچه‌ی سلاح‌ها است. این مستند زمانی که یک سلاح ابداعی در ایران را معرفی می‌کند تنها به معرفی صرف نمی‌پردازد و گاهی به سابقه‌ی آن سلاح هم می‌پردازد.

به طور مثال زمانی که در این مستند قرار است در مورد قایق‌های تندروی سپاه صحبت شود ماجرا از تجربیات جنگ جهانی دوم شروع می‌شود و مرحله به مرحله جلو میاید تا به زمان حال برسد. این مستند بعد از توضیح مرحله به مرحله‌ی سابقه و دلایل ابداع یک سلاح و رسیدن به زمان حال، یک نتیجه‌گیری کلی هم در انتها ارائه می‌کند. در معرفی انواع سلاح‌های تولیده شده در ایران این مستند رویکرد زمینه‌چینی ابتدایی و نتیجه‌گیری انتهایی را رعایت کرده است. اگر به دنبال یک منبع برای دانلود این مستند هستید در ادامه یک سایت دانلود مستند را به شما معرفی می‌کنیم.

ناو ها و موشک ها و تجهیزات نظامی ایرانی
ناو ها و موشک ها و تجهیزات نظامی ایرانی

دانلود مستند سلاح ایرانی

یک منبع مناسب برای دانلود مستند سلاح ایرانی، سایت تلوبیون است. این سایت یک منبع مطمئن و پرسرعت برای دانلود مستندهای پخش شده از شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. برای دانلود همه قسمت های مستند سلاح ایرانی از سایت تلوبیون اینجا کلیک کنید.


سایت تی‌وی مستند منبع دانلود مستند

سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ