مستند سفر بزرگ + دانلود | the grand tour

مستند سفر بزرگ یا گرند تور در دسته مستندهای رانندگی و سرگرمی قرار دارد. سازنده این مستند ریچارد هموند میباشد + دانلود همه قسمت ها
مستند سفر بزرگ
فهرست مطالب

مستند سفر بزرگ جزو مستندهای برتری می باشد که در سال های اخیر ساخته شده است. در واقع می توان گفت این مستند دارای ته مایه طنز است و مجری ها در سراسر برنامه شوخی های مختلفی را انجام می دهند. برنامه سفر بزرگ به صورتی ساخته شده است که توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

مستند سفر بزرگ در مورد چیست؟

مستندها امروزه در انواع مضامین مختلف و مفهومی ساخته می شوند. مضمون یک مستند به گونه ای انتخاب می شود که برای مخاطب جذاب باشد تا بتواند در کوتاه مدت توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. در ادامه مستند سفر بزرگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در صورتی که شما تمایل دارید مستندی هیجان انگیز را مشاهده کنید بهتر است از تماشای این مستند غافل نشوید.

مستند سفر بزرگ
مستند سفر بزرگ

ساختار برنامه سفر بزرگ چگونه است؟

ساختار مستند سفر بزرگ ترکیبی از آزمایش خودرو، گفت و گو و مستند می باشد. در کلیه قسمت های برنامه سفر بزرگ ته مایه طنز وجود دارد. مجریان در بخش های مختلف برنامه شوخی های مختلفی را انجام می دهند. می توان گفت قالب کل برنامه مانند مجموعه تخت گاز می باشد.

بخش مستند و آزمایش این برنامه در بیرون از فضای استودیو ضبط شده است و بخش گفت و گو نیز در فضای استودیو ضبط شده است. شایان ذکر است که استودیو این برنامه خیمه ای بزرگ می باشد. مدت زمان هر قسمت از مستند سفر بزرگ 60 دقیقه است. بخش هایی از این برنامه نیز در حضور مهمانان ضبط شده است.

تمرکز اصلی این مستند روی موارد زیر است:

  1. نقد خودروها
  2. بحث در مورد موضوعات مرتبط با خودرو
  3. مدت زمان دور پیست از مسابقه ها و افراد معروف
  4. سایر چالش های مرتبط با خودرو

مستند سفر بزرگ در چند فصل ساخته شده است؟

این مستند در 5 فصل مختلف ساخته شده است. در فصل های 1 و 2 مهمان هایی در برنامه حضور دارند. از فصل سوم تا پنجم مهمان ها حذف شده اند. فصل چهارم مستند سفر بزرگ در بیرون از فضای استودیو ضبط شده است.

فصل چهارم این مستند به صورت هیجان انگیز ساخته شده است و موضوع قسمت های مختلف آن در مورد سفر و ماجراجویی می باشد. ضبط فصل چهارم همزمان با شیوع بیماری کرونا بود به همین دلیل در ضبط قسمت هایی از این فصل تاخیراتی ایجاد شد.

فصل پنجم مستند سفر بزرگ نیز در 4 قسمت مختلف قرار است ساخته شود و پیش بینی شده است که این مستند در سال 2024 به پایان خواهد رسید. قسمت اول از این فصل در سپتامبر سال 2022 پخش شد. برای ضبط این قسمت مجری های برنامه به کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ سفر کردند. شایان ذکر است که در زمان فیلمبرداری یکی از مجریان با نام جیمز می با خودرویی که سرعت آن 65 کیلومتر در ساعت بود به دیوار اصابت کرد و دنده وی شکست و با سر خون آلود به بیمارستان منتقل شد.

فصل اول این مستند در 13 قسمت ساخته شده است و تاریخ انتشار آن در سال های 2016 و 2017 بود. فصل دوم مستند سفر بزرگ در 11 قسمت ساخته شده است و تاریخ انتشار آن در سال های 2017 و 2018 بود. فصل سوم مستند در 14 قسمت ساخته شده است و تاریخ انتشار آن از 18 ژانویه سال 2019 تا 12 آوریل سال 2019 بود. فصل چهارم مستند نیز در 4 قسمت ضبط شده است و تاریخ انتشار آن در سال های 2019 تا 2021 بود. فصل پنجم نیز در 4 قسمت ویژه ضبط شده است و تاریخ انتشار آن در 16 سپتامبر 2022 بود.

مستند سفر بزرگ
برنامه گرند تور
پیشنهاد فیلم مستند

آلفارومئو

مشاهده و دانلود

سازنده و نویسنده برنامه سفر بزرگ کیست؟

مستند سفر بزرگ در دسته مستندهای رانندگی و سرگرمی قرار دارد. سازنده این مستند ریچارد هموند، اند ویلمن، جرمی کلارکسون و جیمز می هستند.

نویسندگان این مستند نیز جرمی کلارکسون، جیمز می، ریچارد پورتر و ریچارد هموند هستند. این برنامه توسط سه مجری مختلف با نام های ریچارد هموند، جیمز می و جرمی کلارکسون اجراء می شود.

بررسی قسمت های مختلف مستند سفر بزرگ

نام انگلیسی این مستند، گرند تور است و در کشور ایران این برنامه تلویزیونی با نام سفر بزرگ معروف است. آمازون پرایم در زمینه پخش و فعالیت این مستند در حال فعالیت می باشد و این برنامه از شبکه آمازون پرایم پخش می شد.

پخش مستند سفر بزرگ تا فصل سوم به شکل هفتگی بود. فصل اول این مستند در فضای یک چادر قابل حمل و در منطقه های مختلف جهان فیلمبرداری شده است. قبل از اینکه ضبط فصل دوم مستند انجام شود چادر در یک مکان ثابت و در منطقه ای به نام کاتسوالدز برپا شد.

مجری های این مستند برای ضبط برنامه سفرهایی را به کشورهای مختلف نظیر چین، آمریکا، کلمبیا، مغولستان، گرجستان، سوئد، اسکاتلند و ایتالیا داشتند. جرمی کلارکسون که یکی از عوامل این برنامه بود برای ضبط مستند سفر بزرگ در کشور ایران علاقه زیادی نشان داد.

بر اساس لوکیشن هایی که از این برنامه وجود دارد یک بازی ویدیویی طراحی شده است که این بازی ویدیویی توانست بازخوردهایی متوسط را از منتقدان دریافت نماید.

مستند سفر بزرگ
نقد و بررسی مستند هیجان انگیز سفر بزرگ

آمازون با صرفه هزینه های زیاد قسمت های مختلف مستند سفر بزرگ را ضبط کرد. برای ضبط مستند می، کلارکسون و هموند سفر ماجراجویانه خود را آغاز کردند. در این سفرها آن ها خودروهای هیجان انگیز و جدید تولید کنندگان مختلف را امتحان کردند. قسمت های مختلف این مستند دارای هیجان زیادی هستند به همین دلیل این برنامه مخاطبان زیادی را در سراسر جهان داشت.

مستند سفر بزرگ
مستند جذاب سفر بزرگ
پیشنهاد فیلم مستند

مازراتی

مشاهده و دانلود

دانلود همه قسمت های مستند سفر بزرگ

برای دانلود همه قسمت های این مستند به صورت رایگان روی دکمه زیر کلیک نمایید.

پرسش های پرتکرار

آیا برنامه سفر بزرگ در تلویزیون ایران نیز پخش شده است؟

مستند گرند تور در تلویزیون ایران نیز پخش شده است. در نوروز سال 1396 اولین فصل این مستند از شبکه مستند سیما پخش گردید. دومین و سومین فصل مستند نیز در سال های 97 و 98 از شبکه مستند سیما پخش شدند. شبکه نسیم نیز چند قسمتی از مستند گرند تور را پخش کرد.

ایده ساخت مستند گرند تور از چه زمانی شکل گرفت؟

کلارکسون که یکی از عوامل ساخت مستند سفر بزرگ است در زمان ضبط برنامه تخت گاز با تهیه کننده این برنامه درگیر شد به همین دلیل از برنامه تخته گاز برکنار شد. می، هموند و ویلمن نیز همزمان با وی برنامه تخته گاز را رها کردند. کلارکسون، می، هموند و ویلمن قراردادی را با مجموعه آمازون پرایم برای ساخت مستند گرند تور منعقد نمودند.

دانلود جدیدترین فیلم های مستند

در صورتی که علاقه‌مند به دانلود انواع دیگر مستند هستید به سایر بخش‌های سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند با یک آرشیو عظیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانلود مستند است. سایت TVmostanad با تقسیم بندی مستندها به دسته بندی های موضوعی زیر کار شما برای دانلودهای مستند دلخواه خود را راحت‌تر کرده است:

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ