مستند دستگیری عبدالمالک ریگی | عملیات دستگیری آسمان

مستند دستگیری عبدالمالک ریگی از مستندهای پرمخاطب است. در مستند عملیات دستگیری آسمان، دستگیری ریگی و جنایات وی به تصویر کشیده شده است.
مستند دستگیری عبدالمالک ریگی
فهرست مطالب

مستند دستگیری عبدالمالک ریگی که به مستند عملیات دستگیری آسمان نیز معروف است درباره دستگیری سردسته یک گروه تروریستی خطرناک ساخته شده است. این عملیات دستگیری جزو پیچیده ترین عملیات ها در ایران محسوب می شود. این مستند به واسطه موضوعی که دارد در رده پر بیننده ترین مستندها قرار گرفته است.

پیشنهاد فیلم مستند

دستگیری صدام

مشاهده و دانلود

بررسی مستند دستگیری عبدالمالک ریگی

عبدالمالک ریگی جوانی شرور بود که یکی از گروهک های تروریستی را اداره می کرد. این گروهک تروریستی در شرق ایران تشکیل شده بود. در این مطلب قصد داریم مستند دستگیری عبدالمالک ریگی را مورد بررسی قرار دهیم.

مستند دستگیری عبدالمالک ریگی
مستند دستگیری عبدالمالک ریگی

ساخت مستند دستگیری عبدالمالک ریگی حدود 2 ماه طول کشید و مدت زمان آن نیز 40 دقیقه می باشد. موضوع این مستند درباره سردسته گروه تروریستی جندالله است. از این گروهک قاچاقچیان مواد مخدر در شرق ایران حمایت می کردند. این گروه بعد از انجام چند عملیات مسلحانه علیه مردم توانست مورد توجه گروه های تروریست پرور قرار بگیرد. گروه های تروریست پرور از عبدالمالک ریگی و اعضای گروهش حمایت تسلیحاتی و مالی زیادی می کردند. به همین دلیل گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به مرزهای شرقی کشور حمله کردند و جنایات بیشماری را انجام دادند.

از مهم ترین جنایات عبدالمالک ریگی که در مستند نیز به تصویر کشیده شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کشتن مسافرانی که از منطقه تاسوکی عبور می کردند.
  2. این گروه به کمک خودرویی که حامل مواد منفجره بود به اتوبوس هایی که حامل سپاه پاسداران بودند حمله کرد.
  3. حملات انتحاری به مسجد جامع زاهدان و مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان از دیگر جنایات این گروهک تروریستی بود. در این حملات حدود ده ها نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

مستند دستگیری عبدالمالک ریگی در سکوت کامل خبری ضبط شد. در این مستند نحوه دستگیری ریگی به صورت کامل نشان داده می شود. علاوه بر این عملیات دستگیری ریگی را می توان یکی از متفاوت ترین عملیات ها در سراسر دنیا محسوب کرد. در این مستند صحنه های جنایات ریگی نمایش داده شده است. در قسمت هایی از مستند نیز اعترافات ریگی که هرگز منتشر نشده اند نمایش داده می شود.

کلیه اطلاعاتی که در این مستند در اختیار مخاطبان قرار داده می شود از دستگاه ذیربط جمع آوری شده است.

نقاط قوت مستند دستگیری عبدالمالک ریگی

از مهم ترین نقاط قوت مستند دستگیری عبدالمالک ریگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در این مستند نحوه دستگیری ریگی به خوبی به تصویر کشیده شده است. لحظه دستگیری ریگی را می توان جزو هیجان انگیز ترین لحظات مستند محسوب کرد.
  2. در مستند عملیات آسمان کلیه جنایات های ریگی به صورت حرفه ای به تصویر کشیده شده است.
  3. این مستند به انتشار اعترافات ریگی که توسط هیچ رسانه ای منتشر نشده است پرداخته است.
مستند دستگیری عبدالمالک ریگی
بررسی مستند عملیات آسان
پیشنهاد فیلم مستند

قتل بن لادن

مشاهده و دانلود

مروری بر زندگینامه عبدالمالک ریگی 

شاید شنیدن بیوگرافی ریگی بعد از مشاهده مستند دستگیری عبدالمالک ریگی برای مخاطبان جالب باشد.

عبدالمالک ریگی متولد سال 1362 است وی در طایفه ریگی و در شهر زاهدان چشم به جهان گشود. ریگی هرگز به مدرسه نرفت و فقط چند سال در حوزه علمیه تحصیل کرد. به دلیل مشکلاتی که در حوزه به وجود آورد پس از مدتی از حوزه نیز اخراج شد.

ریگی از سن 19 سالگی با اسلحه کار می کرد و هدفش از برداشتن اسلحه را دفاع از حقوق قوم اهل سنت و قوم بلوچ که در استان سیستان و بلوچستان ساکن بودند اعلام نمود. ریگی قبل از اینکه رئیس گروهک تروریستی شود برای اینکه حمایت و اعتماد علماء اهل سنت را جلب کند به آن ها مراجعه کرد ولی علماء به تصمیم وی اهمیتی ندادند.

طبق اعترافات ریگی وی پس از مدتی فعالیت در گروهک تروریستی در نزدیکی استان تهران به اشتباه بازداشت شد ولی به دلیل اینکه شناسایی نشد پس از مدتی آزاد شد. یکی از گروگان ها در مورد ریگی می گفت:” ریگی هیچوقت بیشتر از یک شب در یک مکان اقامت نمی کرد. وی همیشه با دستکش با افراد دیگر دست می داد.”

پدر و مادر عبدالمالک ریگی به همراه گروهک تروریستی جندالله در اغلب اوقات در کوهستان های نزدیک بلوچستان اقامت داشتند. یکی از برادرهای ریگی بر اثر درگیری که در قرارگاه نیروی انتظامی رخ داد در منطقه سراوان جانش را از دست داد. برادر کوچک وی نیز که عبدالغفور نام داشت در یکی از عملیات های انتحاری در منطقه سراوان کشته شد. برادر بزرگتر عبدالمالک ریگی که عبدالحمید ریگی نام داشت در سوم خرداد سال 1389 در زاهدان اعدام گردید. نام سه تا از برادرهای ریگی که در قید حیات هستند عبدالرئوف، عبدالغنی و عبدالرستار است.

پدر عبدالمالک ریگی بعد از شنیدن خبر اعدام فرزندش عبدالحمید در خرداد ماه سال 1388 سکته قلبی کرد و بر اثر سکته جانش را از دست داد.

مستند دستگیری عبدالمالک ریگی
مروری بر زندگینامه ریگی

بررسی پروسه دستگیری، محکومیت و اعدام عبدالمالک ریگی

دستگیری عبدالمالک ریگی در یک هواپیما انجام شد. نحوه دستگیری بدین صورت بود که پدافند هوایی برای اینکه هواپیما حامل ریگی فرود بیاید چند بار به سمت هواپیما شلیک هوایی نمود. هواپیما بعد از انجام شلیک هوایی فرود آمد و نیروی های امنیتی کشور ایران سریعا خودشان را به سمت صندلی عبدالمالک ریگی و همراهان وی نزدیک کردند و برای دستگیری آن ها اقدام کردند.

هواپیما قرقیزی نیز بعد از اینکه به مدت 3 ساعت در کشور ایران توقف داشت بعد از دریافت سوخت به صورت رایگان کشور ایران را ترک کرد.

بعد از اینکه عبدالمالک ریگی دستگیر شد در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران به دستور ریاست محترم قاضی توحیدی به دار آویخته شد. وی به اتهام هایی نظیر آدم ربایی مسلحانه، بمب گذاری، سرقت به صورت مسلحانه، قتل عمد نظامیان و… محکوم شد.

عبدالمالک ریگی سرانجام در 30 خرداد سال 1389 در زندان اوین به دار آویخته شد. دادستان شهر زاهدان و رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان درخواست محاکمه علنی عبدالمالک ریگی را در شهر زاهدان داشتند که با درخواست آن ها موافقت نشد. سرانجام محاکمه وی به صورت غیر علنی و در شهر تهران انجام شد.

مستند دستگیری عبدالمالک ریگی
بررسی مستند دستگیری عبدالمالک ریگی

جمع بندی

با توجه به مستند دستگیری عبدالمالک ریگی می توان نتیجه گرفت که عملیات دستگیری ریگی از بزرگ ترین موفقیت ها برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. دستگیری ریگی توسط جمهوری اسلامی به گونه ای انجام شد که کشورهای غربی تحت تاثیر این عملیات قرار گرفتند.

تماشای آنلاین و دانلود مستند عبدالمالک ریگی

پرسش های پرتکرار درباره مستند عبدالمالک ریگی

مستند عملیات آسمان در مورد چیست؟

در مستند دستگیری عبدالمالک ریگی دستگیری ریگی با جزئیات کامل به تصویر کشیده شده است. این مستند محصول سیما فیلم می باشد و اولین بار از شبکه سه و همزمان با سالروز عملیات دستگیری ریگی پخش شد.

سرانجام عبدالمالک ریگی چه شد؟

بعد از اینکه عبدالمالک ریگی دستگیر شد در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران به دستور ریاست محترم قاضی توحیدی به دار آویخته شد. وی به اتهام هایی نظیر آدم ربایی مسلحانه، بمب گذاری، سرقت به صورت مسلحانه، قتل عمد نظامیان و... محکوم شد.

دانلود جدیدترین فیلم های مستند

در صورتی که علاقه‌مند به دانلود انواع دیگر مستند هستید به سایر بخش‌های سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند با یک آرشیو عظیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانلود مستند است. سایت TVmostanad با تقسیم بندی مستندها به دسته بندی های موضوعی زیر کار شما برای دانلودهای مستند دلخواه خود را راحت‌تر کرده است:

مستندهای مرتبط با مستند دستگیری عبدالمالک ریگی

دانلود مستند دستگیری صدام

دانلود مستند دستگیری صدام از مجموعه زمان فاجعه

مستند دستگیری صدام

این فیلم ساعاتی را نشان می دهد که منجر به دستگیری صدام حسین می شود.
این فیلم بر مبنی مصاحبه با کسانی است که در این ماجرا درگیر بوده اند.
سمیر مترجم عراقی است که برای واحد نیروهای ویژه ی ایالات متحده کار می کند و این داستانی است از سقوط یک دیکتاتور که توسط یکی از قربانیان بازگو شده.
این اولین مصاحبه طولانی تلویزیونی سمیر است.
به دلایل مسائل امنیتی ,نام و نام خانوادگی او هرگز نباید افشا شود.

دانلود مستند قتل بن لادن

دانلود مستند قتل بن لادن از مجموعه ویژه برنامه

مستند قتل بن لادن

نگاهی دقیق به عملیات بن لادن، از زمان دریافت اطلاعات حیاتی تا دفن او در دریا.
با هم می‌بینیم که این عملیات چطور طراحی و عملی شد و شاهد آن از نگاه گروه نظامی آموزش دیده “سیل ۶” خواهیم بود.

دانلود مستند سی دقیقه پس از نیمه شب

دانلود مستند سی دقیقه پس از نیمه شب از مجموعه داستان‌های واقعی‌

مستند سی دقیقه پس از نیمه شب

در این قسمت فیلم «سی دقیقه پس از نیمه شب» را مورد بررسی قرار می‌دهیم. فیلمی که داستان آن درباره کشتن اسامه بن لادن است.

در این برنامه همچنین خواهیم دید که این فیلم تا چه اندازه واقعی و دقیق است.

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ