دانلود مستند پروفسور سمیعی

مستندی از خلاصه بیوگرافی و زندگینامه پروفسور سمیعی، نوبت دهی، سایت و شماره واتساپ پروفسور سمیعی برای جراحی مغز و اعصاب که برای تولید آن مصاحبه‌هایی با نزدیکان پروفسور نیز انجام شده است. در ادامه امکان دانلود و تماشای آنلاین آن را برای شما فراهم نموده ایم.
مستند پروفسور سمیعی
فهرست مطالب

مستند پروفسور سمیعی یک اثر تصویری می‌باشد که در مورد بخشی از زندگی و کار این شخصیت مشهور و محبوب ساخته شده است. پروفسور سمیعی به عنوان یک شخصیت نادر، یکی از نوابغ و از چهره‌های شناخته شده در کشور ما محسوب می‌شود. در زمینه‌ی علوم تجربی نوابغ بسیاری در میان دانشمندان کشور ما وجود دارد که یکی از شناخته شده‌ترین آنها پروفسور سمیعی است. دلیل شهرت این شخصیت به خاطر یک تخصص بسیار کاربردی است که او دارد. در زمینه‌ی جراحی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی از مطرح‌ترین پزشک‌های جهان محسوب می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که پروفسور سمیعی و مستندی که در مورد او ساخته شده را در چشم مخاطبان جذاب می‌کند فن بیان زیبای این فرد است. این مستند حاصل سه سال کاری است که توسط سازندگان آن برای ضبطش انجام شده است.

پیشنهاد فیلم مستند

مغز انیشتین

مشاهده و دانلود

تولید مستند پروفسور سمیعی در آلمان

سازندگان مستند پروفسور سمیعی برای تولید این اثر در کشور آلمان تلاش‌های بسیاری با توجه به سختی ضبط مستند در یک کشور خارجی انجام داده‌اند. پروفسور سمیعی هم برای قدردانی از تلاش‌های انجام شده در تولید این اثر پیامی را برای آنها ارسال کرد. پروفسور سمیعی در نقل قولی گفته است که در زمان آمدنش به ایران و به خصوص ورودش به گیلان هیجان بالایی به او وارد می‌شود. برای تولید این مستند کار تحقیقاتی بسیاری انجام شده است. یکی از مواردی که در قدرت یک مستند نقش دارد این است که کار نگارشی و پژوهشی مناسبی برای آن انجام شود. تولید کنندگان این اثر برای اینکه بتوانند مستند قدرتمندی ارائه کنند در مرحله‌ی تحقیق و پژوهش کار زیادی انجام داده‌اند.

مستند پروفسور سمیعی
مستند پروفسور سمیعی با همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان تولید شده است.

نحوه‌ی تولید مستند پروفسور سمیعی

تولید مستند پروفسور سمیعی در کشور آلمان و شهر هانوفر شروع شد. این مستند با کمک و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان تولید شد. طبق گفته‌ی سازنده‌ی این اثر با افراد شناخته شده‌ای هم مصاحبه انجام شده است تا این فرد متخصص از چندین نگاه شناخته شود. یکی از تکنیک‌های همیشگی برای بالا بردن اعتبار یک مستند استفاده از نزدیکان فرد برای صحبت کردن در مورد او است. در این مستند به یکی از رکوردهای پروفسور سمیعی هم اشاره می‌شود. از افتخاراتی که این شخص برای ایران کسب کرده می‌شود به ابداع جراحی قاعده جمجمه اشاره نمود. سازنده‌ی مستند به این نکته اشاره می‌کند که پروفسور سمیعی مشهورترین و ماهرترین متخصص جراح مغز و اعصاب ایران به شمار می‌آید و ساختن اثری در مورد او نیاز به کار زیادی داشته است.

شما با دیدن مستند پروفسور سمیعی به این نکته پی می‌برید که این فرد ایرانی چه جایگاه بالایی در محیط آکادمیک جهان دارد. پروفسور سمیعی رئیس مرکز مغز و اعصاب جهان است و اگر به افراد فعال در زمینه‌ی علمی علاقه دارید دیدن این مستند به شما پیشنهاد می‌شود. در این مستند اشاره می‌شود که در هر سال میلادی با حضور بالاتر از 5000 نفر از متخصصین و جراحان یک بزرگداشت برای پروفسور سمیعی برگزار می‌شود. مکان برگزاری این مراسم یکی از کشورهای اروپایی است و جایزه‌ای به نام پروفسور سمیعی به برگزیدگان اعطا می‌شود.

اقدامات سازنده برای تولید این مستند

در مستند پروفسور سمیعی برای مصاحبه با برخی شخصیت‌ها حدود دو سال زمان صرف شده است. به طور مثال سازنده‌ی این کار برای اینکه بتواند با خواهر پروفسور سمیعی که متخصص چشم است مصاحبه انجام بدهد زمان زیادی صرف کرده است. این مستند ساز در تولید این اثر به این نکته پی برده است که پروفسور علاقه‌ی شدیدی به موسیقی سنتی دارد. کارگردان این مستند همچنین اشاره می‌کند که پروفسور سمیعی تار می‌نوازد. این متخصص مغز و اعصاب برای تماشای مستند طی یک سفر به ایران آمد و در اکران عمومی آن شرکت نمود. پروفسور سمیعی به صورت افتخاری موسیقی پایانی این مستند را ساخته که نشان می‌دهد تسلط ایشان در زمینه‌ی موسیقی هم بالا است.

مستند پروفسور سمیعی
مستند پروفسور سمیعی در کشور آلمان ضبط شده است و  چند تن از دانشمندان معتبر در این مستند شرکت داشته‌اند.

در این مستند تصاویری از مرکز درمانی ایشان در شهر هانوفر آلمان هم وجود دارد. در این فیلم زوایای جدیدی از زندگی پروفسور سمیعی هم به نمایش گذاشته شده است. مراحل پژوهش به علاوه‌ی مرحله‌ی پیش تولید این مستند هم حدود دو سال به طول انجامیده است. در این مستند تصاویری از مرکز مغز و اعصابی که پروفسور سمیعی در ایران احداث کرده است وجود دارد، یکی از پوسترهای این مستند هم شامل عکسی می‌باشد که مقابل این مرکز از پروفسور سمیعی گرفته شده است. در این فیلم متخصصینی که همکار پروفسور سمیعی هستند هر کدام بخشی از شخصیت او را توضیح می‌دهند و از خدماتی که او به عالم پزشکی داشته است سخن می‌گویند. در ادامه شرح مختصری از زندگینامه‌ی پروفسور سمیعی خدمت شما ارائه می‌دهیم.

خلاصه زندگی پروفسور سمیعی در این مستند

در ادامه کمی از خلاصه زندگینامه پروفسور سمیعی که در این مستند هم به بخشی از آن اشاره شده را خدمت شما شرح می‌دهیم. اگر برای شما سؤال است پروفسور سمیعی اهل کجاست باید گفت که او متولد استان گیلان و شهر رشت است. پروفسور سمیعی بعد از گذراندن دوره‌ی متوسطه در دبیرستان شاهپور رشت به کشور آلمان رفت تا ادامه تحصیل بدهد. پروفسور سمیعی مدارج عالی پزشکی را در این کشور گذراند و نهایتاً توانست در سال 1349 مدرک تخصصی خود را دریافت کند.

مستند پروفسور سمیعی
از دیگر افتخاراتی که در مستند پروفسور سمیعی به آن اشاره می‌شود جراحی قاعده جمجمه است.

پروفسور سمیعی در ابتدای دهه‌ی 70 میلادی توانست در زمینه‌ی جراحی قاعده جمجمه پیشرفت چشمگیری بکند. افراد زیادی نیستند که بتوانند عمل‌هایی در این حد پیچیده را انجام دهند. یکی از دلایل شهرت پروفسور سمیعی نزد ایرانیان رکوردهایی است که به نام کشورمان به ثبت رسانده است. پروفسور سمیعی تا به امروز انواع جوایز معتبر علمی را از داخل و خارج کشور دریافت کرده است. در مجموع اگر علاقه‌مند به تماشای مستندی در مورد مشاهیر ایرانی هستید، دیدن این مستند را که جمعی از متخصصین دیگر ایرانی هم در آن شرکت داشته‌اند توصیه می‌کنیم. نوبت دهی پروفسور سمیعی از طریق سایت nobat.ir انجام می‌شود و این سایت پروفسور سمیعی برای انجام کارهای مربوط به نوبت دهی است. شما در صورت نیاز به ارتباط با ایشان و گرفتن اطلاعاتی مانند شماره واتساپ پروفسور سمیعی می‌توانید از طریق این سایت اقدام کنید.

دانلود رایگان و تماشای آنلاین مستند پروفسور سمیعی

برای دانلود مستند پروفسورسمیعی به صورت کامل از شبکه مستند صدا و سیما روی دکمه زیر کلیک نمایید:

پیشنهاد فیلم مستند

پرورش مغز

مشاهده و دانلود

پرسش های پرتکرار

پروفسور سمیعی الان کجاست؟

پروفسور مجید سمیعی هم اکنون در هانوفر آلمان زندگی میکند.

نوبت دهی پروفسور سمیعی چگونه است؟

برای دریافت نوبت از دکتر سمیعی میتوانید از سایت نوبت 24 استفاده نمایید.

آدرس سایت پروفسور سمیعی چیست؟

او حضور خود را در اینترنت محدود به یک صفحه تأیید شده در وبسایت یوتیوب با مدیریت نوه ۱۲ ساله خود و همچنین ایمیل رسمی خود را برای ارتباطات پزشکی اعلام کرد.

چگونه با پروفسور مجید سمیعی در ارتباط باشیم؟

تنها راه ارتباط با ایشان ایمیل رسمی اعلام شده ارتباطات میباشد. پزشکی

شماره واتساپ پروفسور سمیعی چند است؟

e-mail: SAMII@INI-HANNOVER.DE Phone: ++49-511-27092-700

پیشنهاد فیلم مستند

مغز و پیری

مشاهده و دانلود

سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.

 

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ