مستند این یک اعتراض است | جنبش های دانشجویی + دانلود مجموعه کامل

اگر بخواهیم به یکی از مستندهای پرچالش در این روزها اشاره کنیم که واقعیت‌های زیادی را بیان کرده است، قطعا می‌توان از مستند این یک اعتراض است یاد کرد. در این نوشتار ضمن معرفی و نقد مستند این یک اعتراض است میتوانید همه قسمتهای آن را به صورت کامل دانلود نمایید.
مستند این یک اعتراض است
فهرست مطالب

مستند این یک اعتراض است با یک ایده‌ی ناب و خلاقانه از گفتگوها و تصاویر مربوط به جنبش های دانشجویی ایران طراحی و تدوین شده است که قطعا برای اولین بار شاهد آنها خواهید بود. ناگفته‌هایی از تاریخ نه چندان دور در کشور ما که حیرت بسیاری از مخاطبین را بر می‌انگیزد در این مستند به تصویر کشیده شده است. وجود بسیاری از دعواهای داخلی که از سال 1358 آغاز شده و جنجال‌های باورنکردنی را به همراه داشته است. این مستند بی‌نظیر با کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی محمودی، شکلی تازه و جدید از تاریخ پس از انقلاب را به تصویر کشید.

در مستند این یک اعتراض است برخلاف بسیاری از مستندهای دیگر، شاهد روایت‌هایی حاکی از مشکلات مختلف با کشورهای بیگانه نخواهیم بود. در این مستند بسیاری از  جنجال‌ها و چالش‌های داخلی به تصویر کشیده شده‌ است. این فیلم به نوعی اهمیت نقش جوانان و دانشجویان در امور سیاسی کشور را بیان می‌کند. بسیاری از چالش‌های گوناگون که بروز شاعبه‌ها مختلف در بین دانشجویان را افزایش می‌دهد به وضوح در این فیلم ارائه شده‌اند. تا جایی که حتی چگونگی تشکیل دفتر تحکیم وحدت و نقش آن در شکل گیری‌ نقش‌های سیاسی و غیره را نیز به وضوح بیان می‌دارد. قهرمانان این فیلم دانشجویانی هستند که تا انتخاب ریاست جمهوری نیز پیش رفته‌اند.

مستند این یک اعتراض است
اعتراضات دانشجویی

بیان ناگفته‌ها در مستند این یک اعتراض است

مستند این یک اعتراض است با تحقیق و پژوهش گسترده‌ای که سرپرستی آن را کاوه حسینی بر عهده داشته، تولید شده است. در این فیلم می‌توان به وضوح شاهد بیان بسیاری از اختلافات خصوصی در مجامع عمومی به طور علنی بود که سبب به وجود آمدن جبهه‌های سیاسی چپ و راست بوده‌اند. یکی از موضوعات پررنگ و قابل توجه در این مستند، تلاش گسترده و فراوان کارگردان جهت به تصویر کشیدن بسیاری از اتفاقات هیجان انگیز هستیم که پا به پای خاطرات، پیش می‌روند.

پروسه‌ی تحقیقاتی، بر روی فعالان دانشجویی بوده است که در دهه‌های 60 الی 70 در مراکز معتبر دانشجویی حضور داشته‌اند. این فیلم در بر دارنده‌ی اطلاعاتی است که بسیاری از دفاتر دولتی را تحت تاثیر قرار داده و نقش برخی از مصوبه‌های جنجال برانگیز در دفتر تحکیم وحدت را بیان می‌دارد. بنابراین دور از ذهن نیست که علاوه بر مخاطبین سیاسی، بسیاری از مخاطبین مختلف نیز دوستدار تماشای این فیلم باشند.

مستند این یک اعتراض است
فیلم این یک اعتراض است

مضمون مستند

مستند این یک اعتراض است به سبب بیان بسیاری از ناگفته‌ها، یکی از مستندهای پرطرفدار سیاسی شناخته شده است. این فیلم به سبب برخورداری از مضمون بسیار گسترده و تاثیرگذار بر روی حاکمیت کشور، در قسمت‌های مختلفی تولید شده است. در این فیلم می‌توان شاهد موضوعات بسیار گسترده‌ و قابل توجهی اعم از:

  • نحوه تشکیل انجمن‌های اسلامی
  • تاثیرگذاری گروه‌های مارکسیستی
  • گروه‌های اسلام آمریکایی و اسلام پابرهنگان
  • ناگفته‌هایی در مورد اختلاف نظر بر روی ریاست جمهوری سید علی خامنه‌ای و دکتر بهشتی
  • طرفداران یونی یا یتی

و بسیاری از موارد دیگر. این فیلم با ارائه‌ی بسیاری از نظرات مخالف و موافق، گامی بسیار مهم در جهت شناخت جامعه‌ی اسلامی برداشته است. صرف زمان طولانی برای چیدمان صحیح لحظه‌ها، روایت‌ها و … در این فیلم، توجه بسیاری از مخاطبین را به سمت خود جلب نموده است. به طوری که از ابتدا تا انتهای فیلمف مخاطب از شنیدن اتفاقات باورنکردنی، حیرت زده خواهد بود.

نقاط ضعف و قوت در مستند این یک اعتراض است

مستند این یک اعتراض است نیز مانند بسیاری از مستندهای دیگر در بر دارنده‌ی نقاط ضعف و قوت قابل توجهی است. شاید بسیاری از افراد قبل از دیدن این فیلم، منتظر نشانه گیری‌های مختلف به سمت دشمنان باشند. در حالی که در تمامی لحظات این فیلم می‌توان شاهد به چالش کشیدن تصمیمات سران، توسط فعالان دانشجویی مختلف بود. از کفن پوشیدن تا به آتش کشیدن عکس‌ها و … تمامی نقاط عطفی هستند که در مستند به آنها اشاره شده است. به طور کلی می‌توان گفت که: هدف بسیار مهم از تولید این فیلم، بیان نقش بسیار مهم دانشجویان است. همانطور که در برخی از قسمت‌های این فیلم اشاره شده است که:

دانشگاه‌ها خاستگاه میلیون‌ها جوان ایرانی هستند که به نوعی دادخواه و کانونی علیه مبارزه با ظلم و بیداد به شمار می‌روند. بیان خاطرات شیرین و جذاب از روزهایی که دانشگاه‌های کشور با چالش گسترده‌ای مواجه بوده‌اند، یکی از مهمترین نقاط قوت در این فیلم به شمار می‌روند. حضور بسیاری از بزرگان دولتی، حضور خبرنگاران و عکاسان و بسیاری از موارد دیگر در بین دانشجویان، حاکی از اتفاقات جنجال برانگیز و باورنکردنی بوده است. از دیگر عواملی که سبب محبوبیت این فیلم و افزایش میزان دانلود مستند شده است، بیان بسیاری از سخنان ناگفته از زبان گروه‌های مختلف دانشجویی بوده است. لذا به جرات می‌توان گفت که: در تمامی دقایق این فیلم، می‌توان شاهد انعکاس فوق العاده‌ی صداقت بود.

مستند این یک اعتراض است
مستند اعتراضات

نقد مستند

در مستند این یک اعتراض است، صراحت در بیان بسیاری از واقعیت‌ها، موج می‌زند. افرادی که با بسیاری از امور و حتی حضور بسیاری از افراد مختلف در ارکان دولتی مخالف هستند به وضوح مخالفت خود را اعلام می‌دارند. این امر بیانگر آزادی بیان کامل در این مستند خواهد بود. بر اساس این مستند می‌توان گفت که پژوهشگر و کارگردان به دنبال ارائه‌ی پاسخ‌های دقیقی به بسیاری از سوالات مختلف، بوده‌‎اند. در دقایق مختلف از این فیلم می‌توان شاهد یادآوری بسیاری از: خطاهای فاحش، ظلم‌ها، اشتباهات، قبیله گرایی‌ها، باندبازی‌ها و غیره بود. بدعت‌هایی که به درست یا غلط بنا نهاده شده‌اند در این فیلم به چالش کشیده شده و به نوعی مخاطبین را برای ارائه‌ی نظر، ترغیب می‌کنند.

هدف تولید مستند این یک اعتراض است

در مستند این یک اعتراض است مطالبی بیان می‌شود که شاید در هیچ جایی شاهد آنها نبوده‌اید. مطالبی که هر کدام در شکل گیری آینده‌ی جامعه اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند. این مستند از جمله مستندهایی است که مخاطبین را برای پیگیری ترغیب نموده و از این رو به صورت سریال و در چند بخش تولید شده است. با تولید این فیلم بسیاری از مخاطبین به این امر مهم پی می‌برند که وجود برخی از اختلافات و … از کجا نشات گرفته است. بنابراین می‌توان از این مستند به عنوان یک آگاه کننده برای قشر جوان یاد کرد که سخنان نهفته‌ی بسیار زیادی را در بر دارد. دانلود مستند این یک اعتراض است بسیاری از نقاط پنهان در تاریخ پس از انقلاب را روشن می‌سازد.

تماشای آنلاین و دانلود مستند این یک اعتراض است

برای تماشای آنلاین و دانلود قسمت اول, دوم, سوم, چهارم, پنجم و ششم مستند این یک اعتراض است کافیست روی دکمه زیر کلیک نمایید.

دانلود مستند این یک اعتراض است
تماشای آنلاین و دانلود مستند این یک اعتراض است

پرسش های پر تکرار درباره این مجموعه مستند

مستند این یک اعتراض است چند قسمت است؟

مستند این یک اعتراض است شامل 6 قسمت یا اپیزود میباشد که میتوانید همه آن ها را از اینجا بصورت رایگان دانلود نمایید.

چرا مستند این یک اعتراض است پخش نشد؟

به گفته مهدی گنجی علت توقف پخش این مستند گستردگی بینندگان و عدم آمادگی همه برای دیدن چنین فیلم هایی میباشد.

دانلود بهترین مجموعه های مستند

در صورتی که علاقه‌مند به دانلود انواع دیگر مستند هستید به سایر بخش‌های سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند با یک آرشیو عظیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانلود مستند است. سایت TVmostanad با تقسیم بندی مستندها به دسته بندی های موضوعی زیر کار شما برای دانلودهای مستند دلخواه خود را راحت‌تر کرده است:

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ