مستند سردار سپه + دانلود فیلم کامل از شبکه من و تو

مستند سردار سپه شبکه منوتو به همراه نقد و بررسی و لینک دانلود مستقیم این فیلم جنجالی سیاسی بدون سانسور و حذفیات از زندگی رضاخان پهلوی
مستند سردار سپه
فهرست مطالب

فیلم مستند سردار سپه یکی از مستندهای موفق تاریخی است که به واسطه‌ی بازگو کردن بسیاری از ناگفته‌های مربوط به دوران رضاخان، پرده از رازهای نهفته گشوده است. قطعا در تاریخ شاهد حضور بسیاری از انسان‌ها بوده‌ایم که هر کدام خاطرات فراموش نشدنی (چه خوب و چه بد) را از خود به جای گذاشته‌اند. در این فیلم بدی‌ها و خوبی‌هایی به چالش کشیده‌ شده‌اند که قطعا بر روی تغییر نظر شما نقش بسزایی خواهند داشت. در این مستند شاهد ارائه‌ی برخی از نکات مهم و طلایی تاریخی هستیم که حضور انسان‌ها در حال حاضر را به برخی از آنها وابسته می‌کند. به این منظور که چقدر تاریخ و انسان‌های حاضر در گذشته، بر روی حضور شما در جایگاه الان، موثر بوده‌اند.

در مستند سردار سپه به برخی از مهمترین دستاوردهای یکی از بزرگان تاریخ (که بسیار از آن یاد شده است) اشاره شده است. چیزهایی که نمی‌دانید و قطعا با شنیدن آنها حیرت زده می‌شوید. این فیلم روشی نوین برای تاریخ دیدن و خواندن است که زندگی و عملکرد رضاخان را به چالش کشیده است.

مستند سردار سپه
فیلم سردار سپه
پیشنهاد فیلم مستند

هویت ملی

مشاهده و دانلود

مستند سردار سپه موفق‌ترین مستند تاریخی

شاید با شنیدن نام مستند سردار سپه به یاد خدمات گسترده‌ای که رضا خان برای ایران به همراه داشت بیافتیم. این فیلم مستند اطلاعات دقیق تاریخی را با ذکر تمامی وقایع در زمان مشخص برای مخاطبین به ارمغان می‌آورد. حضور بسیاری از نیروهای قدرتمند در کشور اعم از: بریگاد مرکزی، تفنگداران جنوب، بریگاد قزاق، ژاندارمری و … حاکی از حضور پررنگ نیروهای کشورهای دیگر در ایران بود. حال این سوال پیش می‌آید که در دوران رضا خان چه گذشت؟

در دقایق ابتدایی این فیلم با روایت دقیق اتفاقاتی در تاریخ مواجه هستیم که هر کدام به نوعی بیانگر حضور نیروهای بیگانه در داخل کشور هستند. نیروهایی که هر کدام با دلایل خاصی وارد کشور شده و بر روی وضعیت امنیت کشور تاثیرات مخربی دارند. به طوری که مسافران از شمال به جنوب و برعکس، عبور از مناطق مرزی و کشورهای دیگر را به عبور از داخل کشور ترجیح می‌دادند. یکی از نکات بسیار مهم در این فیلم، توجه به اهمیت ثبات ایران برای کشورهای بیگانه از جمله انگلیس است. ذکر برخی از قراردادها که به واسطه‌ی آن برخی از افراد به عنوان منفورترین مردم شناخته شده‌اند نیز از جمله نکات برتر در این فیلم به شمار می‌روند.

مستند سردار سپه
مستند تاریخی

نقاط ضعف و قوت مستند

مستند سردار سپه از جمله مستندهای موفق تاریخی است که از نقاط قوت قابل توجهی برخوردار است. یکی از موضوعات بسیار مهم، ذکر تمامی واقعیت‌ها و اتفاقات رخ داده در دوران قبل و پس از رضا خان است. در این فیلم می‌توان شاهد به تصویر کشیدن دقیق تاریخ و شخصیت‌های حاضر در آن بود که تمامی آنها بیننده را مجذوب فیلم می‌کند. شکل گیری کودتاها، تحلیل شخصیت‌ها، به تصویر کشیدن اوضاع کشور و … از جمله نقاط عطف این فیلم شناخته شده‌اند. در تمامی دقایق این فیلم می‌توان به نکات قابل توجهی در تاریخ دست یافت که قطعا توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند.

دقایق قوت گرفتن فیلم مستند سردار سپه به زمانی برمی‌گردد که حضور رضاخان در فیلم پررنگ می‌شود. فردی که در باورها از شخصیت بی‌نظیر نظامی و سیاسی برخوردار است، حال به چالش کشیده شده است. از دیگر نقاط عطف در فیلم، می‌توان به داستان‌های آیرونساید و رضاخان اشاره کرد که به راحتی توجه بیننده را به سمت خود معطوف می‌دارد. از نگاه دیگر برای بیننده در این فیلم، پرسش و پاسخ‌های راوی است که در هر لحظه ذهن بیننده را به سمت خود جلب نموده و ناگفته‌ها را بیان می‌دارد.

رضا خان
رضا خان

خلاصه مستند

اگر بخواهیم به خلاصه مستند سردار سپه اشاره کنیم، می‌توان به ذکر تمامی زمینه سازی‌ها برای ورود رضا خان و عملکرد وی اشاره کرد. در این فیلم بسیاری از نقاط تاریک تاریخ به روشنی بیان شده و دیدگاه مخاطب به طور کلی تغییر می‌کند. بنابراین افرادی که دوستدار شناخت تاریخ و همچنین شخصیت رضا خان هستند، می‌توانند به راحتی اقدام به دانلود مستند رضاخان نموده و از مزایای آن بهره‌مند گردند. در این مستند عناوینی مانند:

  • نحوه‌ی به اوج رسیدن رضا خان
  • شکل گیری کودتاهای مختلف و نحوه‌ی پیروزی آنها
  • حضور نیروهای بیگانه و عملکرد آنها
  • تنظیم قراردادهای مختلف با مضامین گوناگون
  • بیان اعلامیه‌های جالب مانند: حکم می‌کنم

در این مستند به تمامی زوایای داخلی و خارجی برای به اوج رسیدن رضا شاه اشاره شده است. در زمانی که بسیاری از کشورهای همسایه قدرت گرفتن را تجربه می‌کنند، ایران عملا قدرت خود را از دست داده و دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است. این موضوع بستر مناسبی را برای ورود بسیاری از مشکلات جدید، فراهم می‌کند. در کنار تمامی موارد، می‌توان شاهد پررنگ‌تر شدن حضور آمریکا در جهان بود. به طور کلی پس از جنگ جهانی اول اتفاقات حیرت انگیزی سطح جهان را پوشش داده که نوعی بیان ملی گرایی را به همراه داشته است. نقش رضا خان در این بهبهه هرگز انکار ناپذیر نیست. این فیلم روزهای پر چالش رضا خان را به تصویر کشیده و روی کار آمدن وی را به نوعی بیان می‌دارد. زمانی که وی به عنوان وزیر جنگ در کابینه سید ضیا (سردار سپه) انتخاب شد، کم کم عملکرد وی پررنگ‌تر شده و نقش او در تاریخ شروع شد.

مستند سردار سپه
سردار سپه شبکه منوتو manoto
پیشنهاد فیلم مستند

نهاد سلطنت

مشاهده و دانلود

نقد مستند سردار سپه

با تماشای مستند سردار سپه به این امر مهم پی می‌برید که نقش رضا خان در تاریخ چه بود و چه تفاوتی با دانش امروزی بشر نسبت به آن دارد. در این فیلم به تمامی فعالیت‌های مفید و مضر رضا خان اشاره شده و بیننده را با واقعیت‌هایی مواجه می‌کند که شاید هرگز در تاریخ با آنها مواجه نشده است. اولین سوالی که در این فیلم مستند ذهن مخاطب را به سمت خود جلب می‌کند، چرایی انتخاب رضا خان است. روایتگر در این فیلم اشاره می‌کند که تمامی تغییرات و پیشرفت‌ها وابسته به تامین امنیت بوده است. چه کسی بهتر از رضا خان می‌توانست تامین کننده‌ی امنیت شناخته شود؟ یکی از موضوعات بسیار مهم در این مستند، روایت بر اساس اسناد و مدارک و همچنین شواهد موجود، است. در این فیلم می‌توان به ویژگی شخصیتی بسیار مهم رضا خان که همان تک رو و مستبد بودن اشاره کرد. که همین امر نقطه ضعفی قابل توجه برای وی به شمار می‌رود.

پیشنهاد فیلم مستند

ضیافت سلطنتی

مشاهده و دانلود

پرسش های پرتکرار پیرامون مستند سردار سپه و رضاخان

چرا رضا شاه پهلوی تبعید شد

با آغاز جنگ جهانی دوم و حمایت‌های پنهانی رضا شاه از آلمان، متفقین تصمیم گرفتند که او را از قدرت برکنار کنند. این تصمیم علیرغم هشدارهای قبلی متفقین به رضا شاه پیرامون عواقب طرفداری از آلمان نازی گرفته شد.

سردار سپه یعنی چه

سردار سپه به معنی سردار بزرگ لقب رضاشاه پهلوی بهنگام نخست وزیری وی میباشد.

پیشنهاد فیلم مستند

رژه تاریخ

مشاهده و دانلود

دانلود مستند سردار سپه و مستند رضاخان

برای دانلود مستندهای تاریخی شبکه منوتو میتوانید روی لینک کلیک کنید. همچنین در ادامه میتوانید 2 مستند بسیار زیبای رضاخان و سردارسپه را دانلود نمایید:

دانلود مستند سردار سپه

مستند سردار سپه

دانلود مستند سردار سپه از مجموعه ویژه برنامه با دوبله شبکه من و تو

مستند سردار سپه داستان برخاستن مردی است که ایران در آستانه فروپاشی را نجات داد.
این مستند تقابل سردار سپه با شیخ خزعل در خوزستان و پایان نظام ملوک الطوایفی در ایران را روایت می کند.

دانلود مستند رضا شاه

مستند رضا شاه (3قسمت)

دانلود مستند رضا شاه از مجموعه ویژه برنامه

مستندِ «رضاشاه» از برآمدن و به‌قدرت رسیدن رضاخان آغاز می‌شود.
از کودتای سوم اسفندماه ۱۲۹۹.
زمانی‌که سرزمینِ ایران در یک بحرانِ تمام‌عیار قرار داشت و شیرازۀ دولت مرکزی ازهم گسسته بود.
ایران در آن برهه از تاریخ نیازمند یک قدرت مرکزی بود و فردی مقتدر و لایق که بار دیگر یک‌پارچگی و استقلال را به ایران برگرداند.
مستندِ «رضاشاه» از دورانِ وزارت و نخست‌وزیریِ رضاخان سردارسپه در سال‌های آخر قاجاریه می‌گوید.
این‌که چه‌طور او ترجیح داد از فرماندهیِ ارتش به عرصۀ سیاست وارد شود و مدیریت و زمام امور را خود به دست گیرد.
او حتی یک‌بار برای ایران، اعلام جمهوریت کرد که روحانیت و عموم نپذیرفتند.
این‌که او چگونه به سلطنت رسید.
مستندِ «رضاشاه» از پیش‌رفت‌ها و توسعه‌هایِ ایران طی سال‌های سلطنتِ رضاشاه پهلوی می‌گوید.
این‌که او چگونه به‌هم‌راه دولت‌‌هایش، عقب‌ماندگیِ ایران از باقی جهان را در نیمۀ نخست قرن بیستم، طی کم‌تر از دو دهه جبران می‌کند.
و بالاخره مستند «رضاشاه» با مرگ او در تبعید پایان می‌پذیرد.


عبارات مرتبط با این نوشته: سردار سپه منوتو, سردار سپه کیست, سردار سپه یعنی چه, سردار سپه لقب کیست, مستند سردار سپه از منوتو, دانلود مستند سردار سپه از منوتو, سردار سپه ایرج میرزا, سردار سپه ایران, مستند سردار سپه از منوتو, مستند سردار سپه اپارات, سردار سپه ویکی پدیا, ماجرای سردار سپه, جمهوری سردار سپه مایه ننگ است, سردار سپه و شیخ خزعل, سردار سپه یوتیوب

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ