مستند فراخوان خونین ایذه برای کیان پیرفلک

بنام خدای رنگین کمان | دانلود مستند فراخوان خونین, فیلمی از لحظات فراموش نشدنی روزهای خونین آبان 1401 و شهادت کیان پیرفلک در ایذه
مستند فراخوان خونین
فهرست مطالب

فیلم مستند فراخوان خونین، روایت شبی خونین در شهر ایذه که شاید در باور بسیاری از مردم جهان نگنجد. در این مستند می‌توان شاهد روایت‌های مختلفی بود که هر کدام از آنها در بازگو کردن واقعیت شب خونین 25 آبان ماه 1401 نقش بسزایی دارند. شبی خونین در جریان انقلاب زن زندگی آزادی بعد از کشته شدن مهسا امینی به علت عدم رعایت حجاب اجباری, که نه تنها باعث کشته و مجروح شدن چندین نفر شد، بلکه اتفاقات جنجالی را در سطح جهان نیز رقم زد. سخنان ضد و نقیض افراد مختلف که حاکی از اتفاقات این شب تلخ بود، سبب شد که بسیاری از افراد در صحنه حضور پیدا کرده و واقعیت را به طرز باورنکردنی بازسازی کنند.

مضمون مستند فراخوان خونین چیست؟

در مستند فراخوان خونین، به تمامی ناگفته‌ها پاسخ داده شده است. شاید این مستند در بسیاری از جشنواره‌ها شرکت نکرده و از جوایز خاصی برخوردار نباشد، اما به طرز شگفت انگیزی مخاطب را برای دستیابی به حقیقت ترغیب می‌کند. در این مستند می‌توان شاهد بسیاری از صحنه‌های باورنکردنی بود که با وجود بسیاری از محدودیت‌ها، بررسی شده تا در نتیجه به واقعیت امر دست یافته است.

همچنین میبینیم در فراخوان 24، 25 و 26 آبان ماه 1401 برای کیان پیرفلک، بر سر شهیده اشرف نیکبخت، علی مولایی، سید یوسف موسوی، مهشید موسوی، عادل چه آمده است؟

در این مستند شاهد به تصویر کشیدن تمامی اتفاقاتی هستیم که بر خلاف تصور مخالفان حکومت، ضبط شده‌اند. در آغاز این فیلم می‌توان شاهد صحنه‌هایی بود که هر کدام به نوعی ذهن مخاطب را از موضوع اصلی دور کرده و به بیراهه می‌کشند. تنها سوالی که با دیدن دقایق آغازین فیلم در ذهن مخاطب نقش می‌بندد این است که: ماجرا چیست؟ چطور این حجم از اتفاقات خونین توسط نیروهای امنیتی در ایذه رخ داده است؟

مستند فراخوان خونین
مستند فراخوان خونین

در ایذه چه گذشت؟!

فیلم مستند فراخوان خونین به نحوی ساخته و تدوین شده است که با تماشای آن، گویی در ساعات خونین 25 آبان ماه در کنار کیان پیر فلک در خیابان‌ها هستید. شب‌هایی که با صدای تیر و آه و ناله، دلهای بسیاری از خانواده‌ها را می‌لرزاند. ایذه یکی از شهرهای کوهستانی در شمال شرقی استان خوزستان است که از بافت طایفه‌ای و قوم شریف بختیاری برخوردار است.

در تاریخچه این شهر می‌توان شاهد درخشش نام بیش از 300 شهید و چند هزار جانباز و آزاده بود. علی رغم وجود بسیاری از فراخوان‌های متخلف در مهر و آبان، هیچ خبری از آشوب، فتنه و درگیری‌های جدی در این شهر نبود تا تاریخ 24، 25 و 26 آبان که اوج اغتشاشات در این شهر رقم خورد. صفحات فعال مجازی در کنار اعلام گسترده‌ی فراخوان، بسیاری از مردم و بازاری‌ها را تهدید کرده و آماده باش افراد مسلح را نیز اعلام کردند.

در این فیلم به وضوح شاهد از بین بردن بسیاری از دوربین‌های مدار بسته در خیابان‌ها خواهیم بود که تمامی آنها با اهداف خاصی انجام گرفته‌اند. با دیدن تصاویر از بین بردن دوربین‌ها، می‌توان به اهداف پلید و دست‌های پشت پرده برای از بین بردن امنیت دست یافت، اما غافل از اینکه با توجه گسترده به این اغتشاشات، هرگز چیزی از نظرها پنهان نخواهد ماند. با دانلود مستند فراخوان خونین می‌توان شاهد صحنه‌های باورنکردنی مانند:

  • مختل کردن عبور و مرور مردم
  • به آتش کشیده شدن برخی از نقاط مختلف شهر
  • وجود افراد مسلح در بین جمعیت
  • از بین بردن دوربین‌های نظارتی با استفاده از سنگ و گلوله
  • تخریب خیابان‌ها، محله‌ها و …
  • تخریب ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • به آتش کشیدن حوزه علمیه شهر ایذه
  • تخریب بسیاری از مغازه‌ها، داروخانه‌ها و برخی از اماکن خصوصی و دولتی
فیلم فراخوان خونین
فیلم فراخوان خونین

نقد فیلم مستند فراخوان خونین

در تمامی مستندها و فیلم‌های ساخته شده، می‌توان شاهد بسیاری از نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت بود که مستند فراخوان خونین نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از نقاط عطف و بسیار مهم این مستند، تکیه به ادله‌ها و تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مختلف است. همانطور که در فیلم می‌توان مشاهده کرد، تلاش‌های بسیار زیادی برای دریافت فیلم دوربین‌های مختلف انجام می‌پذیرد تا واقعیت امر به طور کامل مشخص گردد. علی رغم عدم وجود و اتصال بسیاری از دوربین‌ها، از دوربین‌های نصب شده در هلال احمر استفاده می‌شود تا بتوان این پازل نامفهوم را در کنار هم چید.

در این مستند شاهد روایت تلخ مادر کیان از شب واقعه هستیم. این تنها روایت برای این شب خونین نیست. بلکه بسیاری از افراد مختلف که در چهار راه هلال احمر حضور داشتند و به نحوی از این حادثه جان سالم به در بردند، روایت‌های مختلفی را بیان می‌کنند. این مستند به نحوی ساخته شده است که مخاطب را برای دنبال کردن ترغیب نموده و از تمامی روایت‌های مختلف، استفاده کرده است. چیدن این پازل به اندازه‌ای سخت و دشوار بود که روزها ذهن و فکر بسیاری از افراد را به سمت خود درگیر کرده بود.

قاتل کیان پیرفلک
قاتل کیان پیرفلک

چه کسی کیان پیرفلک را کشت؟

یکی از نقاط عطف و بسیار مهم مستند فراخوان خونین، معرفی قاتلان شهید کیان پیرفلک، شهید علی مولایی، شهیده اشرف نیکبخت، می‌باشد. در این فیلم می‌توان معرفی دقیق افرادی بود که با اهداف مختلف وارد صحنه‌های اغتشاش شده و شب‌های خونینی را رقم زده‌اند.

اولین سوالی که با دانلود مستند فراخوان خونین ذهن بسیاری مخاطب را به سمت خود درگیر می‌کند این است که: چرا کیان باید کشته می‌شد؟ در این فیلم شاهد سخنی دردآور از کیان هستیم که از زبان مادرش روایت می‌شود:

بابا این دفعه رو به پلیسا اعتماد کن، برگرد

در این مستند، فیلم با یک نگاه معترضانه به سمت نیروهای بسیج آغاز می‌شود. با همین دید ادامه پیدا کرده و کم کم با ادله و تصاویر ضبط شده، نگاه مخاطب تغییر می‌کند. با ورود به دقایق‌های آخر فیلم، می‌توان شاهد تمامی نکات تامل برانگیزی بود که هر کدام با ذکر دقیق ساعت، بی گناهی نیروهای امنیتی را بیان می‌کنند. تامین امنیت مادر کیان، در آغوش کشیدن و انتقال کیان به بیمارستان توسط نیروهای امنیتی، انتقال پدر کیان با ماشین وی به بیمارستان توسط نیروهای بسیجی، هر کدام از تصاویر ضبط شده‌ای هستند که مخاطب را برای تامل ترغیب می‌کنند.

دانلود فیلم فراخان خونین
دانلود فیلم فراخان خونین

مخاطب مستند فراخوان خونین چه کسانی هستند؟

این روزها شاهد افزایش میزان بازدید و دانلود مستند فراخوان خونین در فضای مجازی هستیم. این مستند به سبب روایت واقعیت تلخ بر اساس ادله و شواهد مختلف، با مخاطبین بسیار زیادی مواجه است. ایجاد آگاهی در بین اقشار مختلف مردم، اولین و مهمترین هدف در این فیلم قلمداد می‌شود که با هر ثانیه از فیلم، بیشتر به آن پی می‌برند.

دانلود رایگان فیلم کامل مستند فراخوان خونین

پرسش های پرتکرار پیرامون کیان پیرفلک و مستند فراخوان خونین

مادر کیان پیر فلک چه کاره است؟

زینب مولایی مادر کیان در استخدام رسمی آموزش و پرورش بود که بعد از شهادت پسرش از کار اخراج شد.

کیان پیرفلک چگونه کشته شد؟

او در تاریخ ۲۵ آبان در حالی که با مادر، پدر و برادر خردسالش در خودرو و در حال بازگشت به خانه بودند هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 

فراخوان خونین ایذه
فراخوان خونین ایذه

سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی علاوه بر دانلود مستند فراخان خونین، امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.کافیست دسته بندی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از دانلود بهترین مستندهای جهان بدون سانسور و با دوبله و زیرنویس فارسی لذت ببرید.

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

2 پاسخ

  1. فقط میخواستم بگم شرف ندارید که حقایق رو وارونه جلوه میدین/من خودم اهل ایذه هستم وحقیقت ماجرارو میدونم/همه شاهدبودیم که بسیجیاومامورین به مردم شلیک کردن/مطمئن باش تو وامثال تویک روز بایدبخاطر این دروغها جواب پس بدین/آخه نون خوردن به چه قیمتی؟!

    1. یه ضرب‌المثل هست میگه : آدمی که خواب هست را می‌شود بیدار کرد، اما آدمی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد،،،
      شما زمانی از خواب بیدار میشید که دیگه فرصت جبران ندارید (جماعت همیشه معترضِ قدر نشناسِ ناآگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ