مستند بیرون از گهواره + دانلود مستندهای تکامل

در این نوشته علاوه بر معرفی و دانلود رایگان مستند بیرون از گهواره به معرفی بهترین فیلم های دوبله فارسی درباره نظریه تکامل از میمون و شامپانزه به انسان طبق نظریه فرگشت یا تکامل داروین خواهیم پرداخت.
مستند بیرون از گهواره
فهرست مطالب

مستند بیرون از گهواره اثری است که در سال 2019 منتشر شده است. این فیلم در کشور ژاپن تولید شده است. کشور ژاپن در سال‌های اخیر توانسته آثار با کیفیتی به سینمای جهان ارائه کند که این اثر هم جزوی از آنها است. این فیلم توسط تورو سوئتسگو تهیه شده است. سوئتسگو از مستندسازان ژاپنی می‌باشد که کارگردانی این فیلم را هم بر عهده داشته است. این فیلم یک سفر شگفت انگیز را برای بینندگان به تصویر می‌کشد. مخاطبانی که به مستندهای حیات وحش و فیلم‌های مربوط به زندگی حیوانات علاقه دارند از دیدن این اثر رضایت خواهند داشت.

یک جنبه‌ی مهم مستند خروج از گهواره

البته یک بخش مهم این فیلم مستند به نحوه‌ی پیدایش انسان از میمون‌ها اختصاص دارد. در این فیلم اینکه چگونه اجداد انسان‌ها به پیشرفته‌ترین جاندار روی زمین تبدیل شده‌اند از نگاه سازندگان توضیح داده می‌شود. در واقع نگاهی که این فیلم به آن اشاره می‌کند مربوط به نظریه‌ای است که انسان را نمونه‌ی تکامل یافته‌ی میمون‌ها می‌داند. مستند بیرون از گهواره از پیدایش و زندگی میمون‌ها روایت خود را شروع می‌کند و به مرور آن را به نحوه‌ی پیشرفت انسان روی زمین ربط می‌دهد.

در این مستند نشان داده می‌شود اولین گونه‌هایی که اجداد بشر نامیده می‌شوند چگونه به وجود آمده‌اند و تکامل آنها چگونه بوده است. یکی از مسائل مهم برای هر بشری می‌تواند فکر به پیدایش زمین، انسان و نحوه‌ی تکامل او باشد. اگر برای شما اهمیت دارد که با نظریه‌ی مراحل تکامل میمون به انسان آشنا بشوید یکی از گزینه‌های مطرح تماشای این مستند است. در واقع برای کسانی که قصد تحقیق در مورد موضوعی را دارند یک راه برای کسب اطلاعات تماشای مستندهایی درباره‌ی آن است. این مستند به دلیل پرداختن به نظریه‌ی تکامل یک ژانر علمی پیدا کرده است. این فیلم در چند قسمت تولید شده و از قسمت ابتدایی خود به ریشه‌ی پیدایش بشر و شباهت‌های اولین گونه‌های میمون با انسان اشاره می‌کند. در این فیلم آثار انسان در آفریقا و کشفیاتی که توسط پژوهشگران در این منطقه در مورد منشأ انسان یافت شده است مطرح می‌شود.

مستند بیرون از گهواره
در مستند بیرون از گهواره به برخی مسائل علمی در مورد تکامل انسان پرداخته شده است.

نظریه تکامل و مستند بیرون از گهواره

در مستند بیرون از گهواره که ژانر علمی دارد پرداختن به مسائل علمی اهمیت زیادی دارد. برای تولید این فیلم از مستنداتی که پژوهشگران به دست آورده‌اند استفاده شده تا یک اثر پژوهشی قوی ساخته بشود. در معرفی این فیلم و توضیحاتی که سازندگان آن داده‌اند به برخی مستندات علمی در مورد تکامل اشاره شده است. به خصوص در قسمت دوم مستند بیرون از گهواره تلاش روی این بوده که به شواهد علمی پرداخته شود. در دنیای مستند کنار جذابیت‌های تصویری، اینکه از اسناد محکم استفاده شود باعث باورپذیری بیشتر و استقبال بالاتر مخاطبان خواهد شد. به دلیل بازه‌ی طولانی روایت این اثر، تغییرات زیادی در پایان هر قسمت نسبت به آغاز آن ایجاد می‌شود. یکی از مسائل مهم در فراهم کردن رضایت مخاطبان مستند دارا بودن فراز و فرود زیاد و تغییرات بالا است. در ادامه‌ی متن توضیحات بیشتری در مورد این مستند می‌دهیم و در انتها یک منبع خوب برای دانلود آن معرفی می‌کنیم.

نظرات منتقدان در مورد این فیلم مستند

در ادامه نظر چند نفر از منتقدان سایت imdb در مورد مستند بیرون از گهواره را بیشتر توضیح می‌دهیم. طبق نظر این منتقد فیلم بیرون از گهواره بسیار شگفت انگیز و خوش ساخت است به نوعی که جلوه‌های ویژه‌ی آن جذابیت زیادی دارد. به عقیده‌ی یکی از منتقدان دیگر در سایت imdb، این فیلم در یک لایه‌ی عمیق توانسته تصاویری طبیعی اما بسیار زیبا را به تصویر بکشد. این مستند با وجود جنبه‌ی علمی خود یک خط داستانی خوبی را ارائه می‌کند. با توجه به خط داستانی بسیار عالی در این مستند شما می‌توانید تا حد زیادی سرگرم بشوید. اینکه یک اثر بتواند سرگرمی و آموزنده بودن را با هم فراهم کند نهایت لذت مخاطب را فراهم می‌کند. به عقیده‌ی اکثر بینندگان که در سایت‌های خارجی در مورد این مستند اظهار نظر کرده‌اند، در مجموع این فیلم در سطح خیلی خوبی قرار دارد.

مستند بیرون از گهواره
در این فیلم مستند از جلوه‌های ویژه در سطح خیلی بالایی استفاده شده است که اکثرا منتقدان به آن اشاره کرده‌اند.

ساختار مستند بیرون از گهواره

در مستند خروج از گهواره که در سال 2019 منتشر شده است جلوه‌های ویژه در سطح خیلی خوبی قرار دارد. این فیلم توانسته یک سطح جدیدی در جلوه‌های ویژه ارائه کند. معمولاً در فیلم‌های مستند از جلوه‌های ویژه استفاده نمی‌شود اما این مستند به خوبی توانسته این ابزار فیلمسازی را به کار ببرد که البته باعث بالا رفتن هزینه‌ی ساخت آن شده است. اگر به شناخت بیشتر نظریه‌ی تکامل و اینکه در چه زمینه‌ای مطرح شده است علاقه دارید، می‌توانید از این مستند مطالب زیادی دریافت کنید. سطح کیفی جلوه‌های ویژه‌ی این مستند به حدی است که می‌تواند با برخی فیلم‌های سینمایی هم رقابت کند.

این فیلم می‌تواند یک تصویر متفاوت از دنیای مدرن به شما بدهد و تجربه‌ای متفاوت از مستندهایی که پیش از این تماشا کرده‌اید ارائه بکند. این اثر داستان خود را از انسان‌های درختی شروع می‌کند، به دل دریاها می‌رود و تمام نشانه‌هایی که از انسان اولیه پیدا شده است را دنبال می‌نماید. این فیلم به برخی تولیدات انسان‌های نخستین می‌پردازد. تولیدات اولیه‌ی انسان در این فیلم از جمله سنگ، تبر، سوزن و… است.

مستند بیرون از گهواره
مستند گهواره تا گور با جذابیتی زیاد به مسائلی پیشاتاریخی پرداخته است.

شکل روایت در این فیلم مستند

یکی از جذابیت‌های مستندی مثل بیرون از گهواره این است که از زندگی ابتدایی بشر روایت خود را شروع می‌کند و تا جهان مدرن پیش می‌رود. این فیلم موضوعاتی مثل قبیله‌های اولیه و نبردهایی که قبایل در آن زمان داشته‌اند را به تصویر می‌کشد. در این مستند این مسئله که انسان چه تأثیری روی محیط زیست داشته است هم مطرح می‌شود. امروزه دغدغه‌های محیط زیستی یکی از موضوعات پرتکرار در مستندها است که این فیلم هم در بخشی به این موضوع پرداخته است. به طور کلی محتوای این مستند مربوط به برخی دغدغه‌های انسان امروز است. اگر علاقه‌مند به تماشای این مستند و سایر مستندهای علمی هستید می‌توانید از طریق سایت تی‌وی مستند اقدام به دانلود نمایید.

پیشنهاد فیلم مستند

نئاندرتال

مشاهده و دانلود

دانلود مستند بیرون از گهواره + تماشای آنلاین

 

پرسش های پر تکرار

مستند بیرون از گهواره کامل را از کجا دانلود کنیم؟

در ادامه این مقاله میتوانید مستند بیرون از گهواره و سایر فیلم های مستند مرتبط با تکامل و نظریه داروین را دانلود نمایید.

فَرگَشت یا تکامل به چه معنایی است؟

فَرگَشت به‌معنی تغییر در خصوصیت‌های وراثتی جانداران در طول نسل‌های متوالی است. طبق نظریه تکامل تمام جانداران با همهٔ تنوعی که دارند، از نیایی مشترک که حدود ۳٫۵ تا ۳٫۸ میلیارد سال پیش می‌زیسته، پدیدار گشته‌اند

دانلود مستند با موضوع تکامل

دانلود مستند سیر تکامل انسان

مستند سیر تکامل انسان

دانلود مستند سیر تکامل انسان از مجموعه ویژه برنامه

از کجا آمده ایم ؟ قرن هاست که برای بزرگترین سوال تاریخ علم , پاسخی علمی نداریم.
سپس کشف اولین شواهد از اجداد انسان آغازگر انقلاب علمی شد.
این داستان جستجو برای یافتن منشا نسل انسان است.
یک و نیم قرن طول کشید تا این تحقیقات موشکافانه صورت گیرد.
این تحقیقات منجر به موفقیت و شکست کاری بزرگترین دانشمندان این زمینه گردید.
برای عده ای اندک که خوش شانس بودند کشفی تصادفی منجر به باز شدن درهای جهان ناشناخته اجدادمان شد.
سرانجام کل داستان را از کوچکترین تکه های تاریخ گذشته گردهم می آوریم.
چیزی که سیصد هزار نسل و از سه میلیون سال ادامه داشته و این تاریخ سیر ما از میمون به انسان است.

دانلود مستند مجموعه کامل تکامل

مستند مجموعه کامل تکامل

دانلود مجموعه کامل مستند تکامل evolve با دوبله فارسی شبکه منوتو

جهان مملو از حیوانات جذابی است که به صورت گونه های متفاوتی وجود دارند.
اما چگونه این گونه ها تکامل یافتند؟
چه ویژگی هایی دارند که آنها را متفاوت می کند؟
این مجموعه ویژگی های مختلف آناتومیکی را که حیوانات طی میلیون ها سال در آنها تکامل یافته اند ، بررسی می کند.

برای دانلود کل مجموعه مستند تکامل با دوبله فارسی شبکه منوتو به صورت یکجا، روی دکمه زیر کلیک نمایید.
همچنین در صورت تمایل به دانلود قسمت های مختلف این مجموعه به صورت تکی تکی میتوانید انتهای توضیحات تکمیلی در پایین همین صفحه را ببینید.

دانلود مستند بررسی نظریه داروین

مستند بررسی نظریه داروین

دانلود مستند بررسی نظریه داروین از مجموعه دانستنی های جهان

از آسمان تا اعماق اقیانوس ؛ زمین از زندگی سرشار است.
برای برخی این یک معجزه است.
اما آیا علم توجیهی برای چگونگی بوجود آمدن این مسائل دارد ؟ تئوری تکامل ۱۵۰ سال است که توسط منتقدانش مورد هجوم واقع می شود.
آنها مدعی اند که این تئوری پر از نقص است.
این اختلافات نشان میدهد که دست خالقی در میان است.
حق با کیست ؟ ما در جستجوی انفجار آمیز ترین سوال علمی هستیم : “آیا داروین اشتباه می کرد؟”

دانلود مستند اسرار ژن

مستند اسرار ژن : کتاب زندگی

دانلود مستند کتاب زندگی از مجموعه اسرار ژن

در این برنامه با دانشمندانی آشنا می‌شویم که در تلاشند تا به یکی از پایه‌ای‌ترین پرسش‌های بشری پاسخ دهند: سفر شگفت‌انگیزی که به انسان ختم می‌شود، چگونه آغاز شده است؟ ژن‌هایی که بین ما و دیگر موجودات زنده مشترک هستند می‌توانند سرنخ‌هایی در پاسخ به این سوال باشند که چطور در حدود ۲ میلیون سال پیش، حیات از سلول‌هایی ساده مثل باکتری، به صورتی ناگهانی، به سلول‌هایی پیچیده، از نوع سلول‌های امروزین ما، تکامل می‌یابد.
آن رویداد، لحظه‌ای تعیین‌کننده در روند تکامل بوده است.
با اینحال، دانشمندان درباره‌ی اینکه آیا تکامل تدریجی اتفاق افتاده یا ناگهانی، متفق‌القول نیستند.
آیا انسان‌ها در نتیجه‌ی یک پرش تکاملی گیج‌کننده بوجود آمده‌اند یا این صورت جدید حیات، به تدریج بوجود آمده است؟ شواهد بدست آمده، لزوماً آن چیزی نیست که دانشمندان انتظار دارند.

مستند اسرار ژن : رمزگشایی کد

دانلود مستند رمزگشایی کد از مجموعه اسرار ژن

خوانش آنچه کتاب حیات نامیده می‌شود، ۱۳ سال طول می‌کشد.
رئیس‌جمهور کلینتون ادعا می‌کند که این کشف به آن معنا است که “ما مشغول فراگیری زبانی هستیم که خدا با آن حیات را آفریده است”.
شکستن رمز پنهان مارپیچ دوگانه‌ی ما، دنیا را تغییر داده است اما نه لزوماً به شکلی که ما انتظار داشتیم.
اما این رمز میکروسکوپی که از ۴ حرف شیمیایی تشکیل شده است، چگونه به گوشت و خون، ترجمه می‌شود؟ این رمز بر ظاهر ما، بر ویژگی‌های شخصیتی ما و طول عمر ما تاثیر می‌گذارد.
آیا تعقیب کردن بعضی ژن‌های جهش‌یافته‌ی خاص می‌تواند به ما در رهایی از بیماری‌های فاجعه‌بار یاری رساند؟

دانلود مستند سیر تکامل : مغزهای بزرگ

مستند سیر تکامل : مغزهای بزرگ

دانلود مستند سیر تکامل : مغزهای بزرگ از مجموعه ویژه برنامه

شاپانزه و من از یک اصل و نصب هستیم.
جد مشترک ما شش میلیون سال پیش می زیسته.
اگر لباس های من و موهای او را در نظر نگیریم , تفاوت های ما آن چنان نیست.
ژن های ما شباهت های زیادی به هم دارند.
با این همه من با دوربین صحبت می کنم و او با صدا درآوردن منظورش را می فهماند.
فلاسفه و دانشمندان سعی کردن شواهدی برای پیدا کردن فاصله ی بین ما و نزدیک ترین خویشاوندمون پیدا کنند.
آنها برخی ویژه گی انسانی برای میمون ها و برخی ویژه گی میمون وار برای انسان قائل شدند.
اما همچنان این پرسش باقی است که اصلی ترین ویژه گی انسان بودن ما در چیست ؟ در این مجموعه سعی داریم نه با رجوع به فسیل های باستانی بلکه با بررسی ناهنجاری هایی که کارکرد مغز ما را آشکار می کند به این پرسش پاسخ بدیم.

دانلود مستند سیر تکامل : تقلید کننده ها

سیر تکامل : تقلید کننده ها

دانلود مستند سیر تکامل : تقلید کننده ها از مجموعه ویژه برنامه

این شاپانزه و من از یک اصل و نصب هستیم.
جد مشترک ما تنها شش میلیون سال پیش می زیسته اگر لباس های من و موهای او را در نظر نگیریم تفاوت های ما آنچنان نیست.
ژن های ما شباهت های زیادی به هم دارند.
امروزه که گونه ی ما جهان را به تسخیر خودش در آورده , گونه ی او همچنان روی درخت زندگی می کند.
من پیش تر در این مورد که تفاوت اصلی بین میمون و انسان سرهای بزرگ و مشخصا مغز ماست صحبت کردم.
اما کدام ویژگی منحصر به فرد مغز انسان باعث تسلط او براین سیاره شده.
به کدام دلیل ما در مقایسه با هر حیوانی دیگر در تقلید , زبان و فرهنگ عملکرد بسیار معتبری داریم.
تا همین اواخر این فلاسفه بودند که سعی می کردند پاسخی برای این پرسش ها پیدا کنند.
اما اخیرا دانشمندان در تلاش برای یافتن پاسخ ها هستند.
در این فیلم طوطی های سخنگو و کودکانی که از قوه ی تکلم بی بهره اند را خواهیم دید.
همچنان نگاهی خواهیم داشت به بمب اندازهای انتحاری و همچنین ویروس های ذهن.
هریک از این ها نکات مهمی را در خصوص انسان بودن به ما می آموزد.

دانلود مستند نئاندرتال

مستند نئاندرتال

دانلود مستند نئاندرتال از مجموعه ویژه برنامه

اروپای مرکزی , ۳۸ هزار سال قبل.
مردی مرده است او از نوع ما نیست.
او یک نئاندرتال است.
گونه ای که اروپای عصر یخبندان تحت سلطه اش بود.
اما پس از آن ناپدید شد.
دانشمندان استخوان های نئاندرتال را از هر زاویه ای بررسی کردند.
حالا در حال جستجوی وادی های دیگری هستند و در جاهای نامأنوس به دنبال سرنخ می گردند.
از این پس تحقیقاتشان در زمینه ی DNA خواهد بود .
تیمی بین المللی از متخصصین ژنتیک سعی بر آن دارند تا رمز نئاندرتال را بشکنند.
این پروژه ای بسیار بلندپروازانه است که می تواند فاش کند که نئاندرتال ها حقیقتا که بوده اند و اینکه آیا هنوز ژن هایشان درون ما زنده هستند یا نه ؟

سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی علاوه بر دانلود مستند بیرون از گهواره، امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ