مستند حیوانات وحشی آفریقا

مستند حیوانات وحشی آفریقا یکی از بهترین مستندهای حیات وحش است که میتوانید آنرا از سایت تی وی مستد بدون سانسور با دوبله فارسی دانلود نمایید.
مستند حیوانات وحشی آفریقا
فهرست مطالب

زمانی که مستندهای مختلف مربوط به حیات وحش مانند مستند حیوانات وحشی آفریقا را تماشا می‌کنیم تصویری به ما ارائه می‌شود که شاید تا آخر عمر دوباره آن را نبینیم. صحنه‌هایی که حیواناتی مانند میمون، شیر، ببر و… در مستندهای حیات وحش خلق می‌کنند در هیچ‌کدام از انواع دیگر فیلمسازی قابل مشاهده نیست. مستندهای حیات وحش که در آفریقا ساخته می‌شوند ما را به قلب مناظری می‌برند که پای کمتر انسانی به آنجا باز شده است. دلیل اینکه انسان‌ها زمان زیادی را صرف تماشای زندگی حیوانات می‌کنند این است که آنها را ساعاتی از زندگی روزمره خارج می‌کند. زندگی حیوانات گاهی مواقع انعکاس غرایز بشری هم هست، زمانی که شما در یک مستند غرایزی مانند: تمایل به بقا، حفظ خانواده، تعیین قلمرو و… را می‌بینید به طور ناخودآگاه در ذهنتان برخی رفتارهای بشری تداعی می‌شود.

از جذاب‌ترین صحنه‌ها در یک مستند حیات وحش این است که نحوه‌ی شکار کردن یک حیوان قدرتمند را تماشا کنید. یکی از دلایلی که ما از تماشای شکار کردن یک شیر لذت می‌بریم و هم‌زمان شاید دلمان به حال آهو می‌سوزد، تحریک یک سری حس‌های انسانی توسط این مستندها است. اینکه یک شیر با صلابت شکار خود را اسیر می‌کند حس قدرت ما را تقویت می‌کند و هم‌زمان شکار شدن آهو حس دلسوزی ما را برمی‌انگیزد. انسان به طور ذاتی از تجربه کردن حس‌های متضاد لذت می‌برد و سرگرم می‌شود. در کشور ما ایران هم یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سرگرمی، مستندهایی است که مربوط به حیوانات و حیات وحش باشد. یکی از بهترین شبکه‌های فعال در زمینه‌ی تولید و پخش مستند شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک است. در ادامه توضیحاتی را راجع به این شبکه‌ی با سابقه به شما می‌دهیم.

شبکه‌ مستند نشنال جئوگرافی

شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک از تولیدکنندگان مطرح مستند حیوانات وحشی آفریقا است. این شبکه در ابتدا توسط انجمن نشنال جئوگرافیک تأسیس شد و مالکیت این شبکه متعلق به انجمن نشنال جئوگرافیک است. انجمن نشنال جئوگرافیک یک سازمان مردمی است که در 13 ژانویه‌ی سال 1888 پایه‌گذاری شد. انجمن نشنال جئوگرافیک امروزه یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های مردم نهاد است که 4 هدف اصلی برای خود تعیین کرده است. از جمله اهداف اصلی این سازمان عبارت‌اند از: حفاظت از محیط زیست، توسعه‌ی باستان شناسی، توسعه‌ی زیست شناسی و توسعه‌ی علوم جغرافیایی که در مستندهای تولیدی شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک هم سعی بر تبیین این اهداف است.

شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک جزو بهترین تولیدکنندگان مستند حیوانات وحشی آفریقا به شمار می‌آید.
شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک جزو بهترین تولیدکنندگان مستند حیوانات وحشی آفریقا به شمار می‌آید.

شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک کار خود را از یکم ژانویه‌ی سال 2001 میلادی شروع کرد و برنامه‌های خود را روی آنتن فرستاد. پنجاه درصد از سهام شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک متعلق به نیوز کورپوریشن است. نام دیگر نیوز کورپوریشن ابرشرکت نوز است. این شرکت توسط روبرت مرداک استرالیایی در کشور استرالیا پایه گذاری شد اما در حال حاضر ساختمان اصلی آن واقع در نیویورک است. مستند رژه‌ی پنگوئن‌ها که در سال 2006 توسط لوک ژاک ساخته شده از مستندهای پرطرف‌دار این شبکه است. مستندهای مشهوری که نشنال جئوگرافیک در مورد آفریقا ساخته بینندگان بسیاری داشته است.

مستند حیوانات وحشی آفریقا جزو بهترین گزینه‌های یک علاقه‌مند به تماشای مستند حیات وحش است.
مستند حیوانات وحشی آفریقا جزو بهترین گزینه‌های یک علاقه‌مند به تماشای مستند حیات وحش است.

فیلم مستند حیوانات وحشی آفریقا

یکی از گزینه‌های جذاب برای تماشای مستند حیوانات وحشی آفریقا مطرح است مستندی به نام «آفریقا» است. این مستند در جشنواره‌هایی که برای انتخاب برترین مستندهای جهان برگزار شده برنده‌ی دو جایزه‌ی متفاوت شده است. اولین جایزه‌ای که این مستند برد، برای موسیقی متن این فیلم بوده که در جشنواره‌ی بهترین موسیقی متن‌های فیلم این جایزه را برنده شده است. جایزه‌ی بعدی که این فیلم مستند برده مربوط به جایزه‌ی بهترین برنامه‌سازی از طبیعت بوده و این جایزه توسط جشنواره‌ی اِمی به این فیلم اهدا شده است. تاریخ برگزاری این جشنواره‌ها در سال 2014 بوده است.

مستند اسرار حیات وحش آفریقا که درباره‌ی حیوانات وحشی آفریقا ساخته شد با همکاری دو غول مستندسازی جهان یعنی شبکه‌های بی‌بی‌سی و دیسکاوری تولید شده است. یک فصل این مستند به صورت اختصاصی مربوط به محیط زندگی متفاوت‌ترین موجودات منطقه‌ی آفریقا است. این مستند که در واقع یک نوع مینی سریال است در شش قسمت عرضه شده و در هر قسمت جانداران متفاوتی را معرفی کرده است. محیط وسیع طبیعت آفریقا باعث شده که این قاره قابلیت سوژه شدن برای مستندهای حیات وحش زیادی داشته باشد. غیر از جانوران آفریقا مستندهایی هم راجع به گیاهان و درخت‌هایی که در این قاره می‌روید هم تولید شده است.

درباره مستند حیات وحش آفریقا

ساخت مستند آفریقا حدوداً چهار سال به طول انجامید. این مستند یک طیف عظیم از انواع مختلف جانوران و گونه‌ها را به تصویر کشیده است. موجوداتی که در این مستند به نمایش درمی‌آید از شیرهای آفریقایی تا فیل‌های غول‌پیکر را شامل می‌شود. این مستند تمام جوانب زندگی حیوانات آفریقایی را نمایش می‌دهد و شما را به مناطقی می‌برد که پای کمتر انسانی به آنجا باز شده است. این مستند که توسط دیوید آتنبرو ساخته شده بینندگان را به قلب کویرهای خشک و کوهپایه‌های سرسبز می‌برد. به گفته‌ی کارشناسان جای دیگری در جهان وجود ندارد که این چنین حیات وحش غنی از جانداران مختلف داشته باشد.

مستند حیوانات وحشی آفریقا
مستند حیوانات وحشی آفریقا

اگر بخواهیم از لحاظ ژانری این فیلم که در دسته‌ی مستند حیوانات وحشی آفریقا قرار می‌گیرد را بررسی کنیم در گونه‌ی مستند/درام جای می‌گیرد. امتیازی که در سایت imdb به این مستند داده شده است هم 8.9 می‌باشد که در بین امتیازاتی که به مستندها داده شده نمره‌ی بسیار خوبی است. امتیاز این مستند در سایت گوگل هم 88 است. این نمره‌های بالا که این مستند در پلتفرم‌های مختلف به خود اختصاص داده نشان از این دارد که شما از دیدن این فیلم پشیمان نخواهید شد.

سایت تی‌وی مستند

سایت تی‌وی مستند بسیاری از فیلم‌های مستند حیوانات وحشی آفریقا را که امتیازات خوبی از کاربران گرفته را در آرشیو خود برای دانلود بارگذاری کرده است. در صورتی که علاقه‌مند به دانلود مستند حیات وحش آفریقا بدون سانسور و انواع دیگر مستند هستید به سایر بخش‌های سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید. سایت تی‌وی مستند با یک آرشیو عظیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانلود مستند است. سایت TVmostanad با تقسیم بندی مستندها به دسته بندی های موضوعی زیر کار شما برای دانلودهای مستند دلخواه خود را راحت‌تر کرده است:

برای انتخاب مستند مورد علاقه‌ی خود به بخش‌های های بالا مراجعه کنید.

 

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ