دانلود مستند سرزمین عسل | مقدونیه

مستند سرزمین عسل با موضوع زندگی یک زن میانسال که به کار پرورش زنبورها می‌پردازد، توسط دو کارگردان اهل مقدونیه‌ ساخته و نامزد اسکار شده است. در ادامه برای معرفی و دانلود این مستند با تی وی مستند همراه باشید...
مستند سرزمین عسل
فهرست مطالب

مستند سرزمین عسل یک اثر باکیفیت است که در واقع دومین کارِ مشترک سازندگان آن است. کارگردان‌های این مستند تامارا و لوبومیر هستند که پیش از این مستند دریاچه‌ی سیب‌ها را در کنار یکدیگر تولید کرده‌اند. این فیلم در واقع در مورد زندگی یک زن میانسال است که به کار پرورش زنبورها می‌پردازد. تفاوتی که هاتیدزه، سوژه‌ی این فیلم با سایر پرورش دهندگان زنبور دارد رسم و رسومات خاصی است که رعایت می‌کند. یکی از سوژه‌هایی که همواره در ساخت مستند از آن استفاده می‌شود پرداختن به زندگی افراد روستایی است.

به دلیل اینکه مخاطبان مستند اغلب از قشر شهرنشین هستند تماشای این فیلم دارای جذابیت‌های زیادی برای آنها است. هاتیدزه در عین حال که به کار زنبورداری می‌پردازد از مادر خود هم مراقبت می‌کند. در این فیلم نشان داده می‌شود که وقایع سیاسی و اقتصادی چگونه روی زندگی این زن تأثیر می‌گذارد. این زنبوردار در میان مشکلات فراوان تلاش می‌کند که استقلال خود را حفظ کند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این مستند را به شما می‌دهیم.

پیشنهاد فیلم مستند

سرزمین عسل

مشاهده و دانلود

جذابیت مستند سرزمین عسل

اگر شما برای بررسی مستند سرزمین عسل فقط خلاصه داستان آن را بخوانید ممکن است تصور کنید که یک فیلم خسته کننده است. در واقع موضوع این فیلم می‌توانست تبدیل به چیزی شبیه به اکثر مستندهای تلویزیونی باشد که به موضوعات کلیشه‌ای می‌پردازند. اما شما با تماشای این فیلم تمام پیش داوری‌های احتمالی را کنار خواهید گذاشت زیرا این مستند فراز و فرود، تناقض و چرخش‌های مناسبی در خود دارد. کاراکترهای موجود در این اثر در بیشتر اوقات در عین حال که قصد محبت کردن و کمک دارند کارهایی می‌کنند که باعث آسیب و تخریب می‌شود.

اتفاقات این مستند به تصویر کشیده می‌شوند گاهی یک شکل غیر قابل توضیح دارند. این زن در ابتدا فردی به نظر میاید که در گوشه‌ی یک روستا زندگی محقرانه و ساده‌ای دارد اما شما با تماشای فیلم متوجه برخی توانایی‌های بی‌نظیر این زن می‌شوید. هاتیدزه برای اینکه بتواند زندگی خود را حفظ کند قابلیت‌های زیادی از خود بروز می‌دهد و در عین حال مسائلِ در حال تحول جامعه را به شکل زیرکانه‌ای می‌فهمد.

مستند سرزمین عسل
مستند سرزمین عسل در جشنواره‌ی اسکار هم حضور داشته و در بخش بین‌المللی و مستند کوتاه با سایر آثار رقابت کرده است.

مستند سرزمین عسل در اسکار

یکی از نکات عجیب در مورد مستند سرزمین عسل یا مستند مقدونیه در جشنواره‌ی اسکار سال 2020 اتفاق افتاد. این مستند برای اولین بار در تاریخ اسکار توانست در دو بخش فیلم بلند بین‌المللی و بهترین مستند بلند نامزد دریافت جایزه بشود. بخش بین‌المللی اسکار در واقع همان بخش فیلم‌های خارجی زبان می‌باشد که در چند سال اخیر تغییر نام داده است. این فیلم به نمایندگی از مقدونیه‌ی شمالی توانست در اسکار شرکت کند. این اثر برای نخستین بار در جشنواره‌ی فیلم ساندنس 2019 به نمایش درآمد. همچنین این مستند توانست به بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی ساندنس راه پیدا کند و در انتها جایزه‌ی بزرگ داوران را به خود اختصاص بدهد.

لوبومیر استفانو که یکی از دو کارگردان این فیلم است در شهر اسکوپیه مقدونیه متولد شده است. استفانو متولد سال 1975 است. سبک کاری کارگردان این مستند به نوعی است که اکثر ساخته‌های او مضمونی مربوط به مسائل محیط زیستی دارد. موضوع بعدی که سازنده‌ی این مستند به آن علاقه دارد مسائلی در حوزه‌ی توسعه‌ی انسانی است. این مستندساز حدود 20 سال است که این‌گونه موضوعات را دنبال می‌کند. دیگر سازنده‌ی این مستند یعنی تامارا کوتوسکا در سال 1993 متولد شده و تا سنین جوانی در شهر پریلپ مقدونیه شمالی سکونت داشته است. این دو کارگردان به همراه یکدیگر یک مصاحبه انجام دادند و نظرات خود در مورد این فیلم را بیان نمودند.

مستند سرزمین عسل
سازندگان مستند سرزمین عسل در هنگام ساخت به دو گروه تقسیم شده‌اند.

نظرات سازندگان مستند Honeyland

سازندگان فیلم مستند سرزمین عسل در مصاحبه‌ی خود بیان کردند که تجربه‌ی آنها در ساخت این فیلم با همکاری‌های قبلی آنها متفاوت بوده است. این دو کارگردان همچنین گفته‌اند که وجود دو سازنده باعث شده کار آنها تا حدی راحت‌تر و باکیفیت‌تر باشد. تامارا می‌گوید ما استایل‌های زیادی را برای ساخت این مستند امتحان کردیم تا در نهایت بتوانیم انتخاب خود را انجام بدهیم. طبق گفته‌های دو کارگردانِ این اثر گروه تولید به دو دسته تقسیم شدند و یک کارگردان و مدیر فیلم‌برداری با خانواده‌ی اول و یک کارگردان و مدیر فیلم‌برداری دیگر با خانواده‌ی دوم کار می‌کردند. این قضیه باعث شده که هر گروه بتواند با تمرکز و زمان بیشتری روی فیلم کار کند تا در انتها یک خروجی خوب ارائه بدهد. تقسیم گروه تولید به دو قسمت باعث شده که اکثر اتفاقات مربوط به زندگی این دو خانواده پوشش داده شود. در ادامه یک سری اطلاعات بیشتر در مورد این فیلم را شرح می‌دهیم.

شرایط ساخت این مستند

به گفته‌ی استفانو که یکی از دو سازنده‌ی مستند سرزمین عسل است در ابتدا ساخت این اثر با یک سفارش شروع شد. به گفته‌ی این شخص در ابتدا کار در قالب و موضوع حفاظت از طبیعت آغاز شد. این کارگردان در ادامه می‌گوید که از ما درخواست شد در مورد بکیرلیا یک مستند بسازیم. سازندگان این مستند بعد از این که با هاتیدزه مواجه می‌شوند فیلم‌برداری را آغاز می‌کنند و دیالوگ “نصف برای من، نصف برای شما” هم در روزهای ابتدایی فیلم‌برداری ضبط شده است.

مستند سرزمین عسل
مدت زمان انجام تحقیقات برای ساخت مستند سرزمین عسل 6 ماه بوده است.

سازندگان این فیلم همچنین مدت زمان تحقیقات برای تولید مستند را 6 ماه ذکر کرده‌اند. یکی از مسائل مهم در ساخت این گونه مستندها انجام تحقیقات قوی در پیش تولید است. تحقیقات باعث می‌شود که در ابتدا مستندساز بتواند اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورد. یکی از دلایل موفقیت این مستند انجام تحقیقات مناسب است. تحقیق نکته‌ی اصلی در ساخت این اثر است زیرا تا زمانی که مستندساز یک اشراف کامل روی سوژه نداشته باشد نمی‌تواند حس لازم را به مخاطب انتقال دهد. در این مستند به دلیل تسلط سازندگان روی موضوع تنها به زنبورداری پرداخته شده و از پراکنده گویی دوری شده است. در محیطی که این مستند ساخته شده اتفاقات زیادی در جریان بوده اما کارگردان‌های این اثر انتخابی درست از میان آنها داشته‌اند.

دانلود مستند مقدونیه سرزمسن عسل + تماشای آنلاین

پرسش های پرتکرار

موضوع مستند سرزمین عسل چیست؟

این فیلم در واقع در مورد زندگی یک زن میانسال است که به کار پرورش زنبورها می‌پردازد. تفاوتی که هاتیدزه، سوژه‌ی این فیلم با سایر پرورش دهندگان زنبور دارد رسم و رسومات خاصی است که رعایت می‌کند.

کارگردان مستند مقدونیه سرزمین عسل کیست؟

این مستند توسط تامارا و لوبومیر که اهل مقدونیه‌ی شمالی هستند ساخته شده است.

سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.

 

 

TVmostanad
TVmostanad

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید. در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد. برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره تی وی مستند

ایده راه اندازی سایت تی وی مستند همزمان با راه اندازی شبکه manoto2 به ذهن ما رسید.

در همون روزهایی که شبکه منوتو ۲ بصورت ۲۴ ساعته فقط دمویی از مستند هایی که قرار بود در این شبکه پخش بشه رو نشون میداد.

برای همین از روز اول ما شروع به آرشیو کردن مستندهای این شبکه کردیم…

بقیه شو اینجا بخون…

آخرین مطالب بلاگ